Madona Luiz Čikone, poznata po scenskom imenu Madona, je ikona pop kulture, često nazivana i Kraljicom popa, koju gotovo da ne treba ni predstavljati. Rođena 1958. u Mičigenu, gde joj je otac radio kao inženjer u auto industriji, u petoj godini je izgubila majku obolelu od raka dojke, što je ostavilo veliki pečat na nju. Danas slavi svoj šezdeset drugi rođendan.
1978. je napustila studije plesa na Muzičkoj školi univerziteta Mičigen i preselila se u Njujork sa željom da postane profesionalna plesačica. U nedostatku prihoda, zaposlila se u lancu brze hrane Dunkin’ Donuts. Međutim, nakon što je, kratko po zaposlenju, slučajno pekmezom uflekala mušteriju, otpuštena je.
Sa samo 35 dolara u džepu u Njujorku, tražila je posao. Prihvatala je poslove gde god je mogla, prvenstveno plešući kao pomoćna plesačica u ansablima modernog plesa. Jedne noći, na povratku sa probe, opljačkana je pod pretnjom nožem i, deprimirana i uplašena, zapitala se da li je dolazak u Njujork zaista bio pravi izbor.
Ipak, umesto da se pokunji i povuče pred nevoljama, nastavila je da gura napred, uspevajući da izbori male gaže pevajući i plešući sa bendovima poput Breakfast Cluba, i konačno zapala za oko osnivaču kuće Sire Records, Sejmoru Stejnu. 1982. je, sa dvadesetčetiri godine, debitovala singlom Everybody, praćenim pesmom Burning Up – obe pesme su postale veliki klupski hitovi. Singlove je pratio album Madonna, a potom i karijera kojom je postala jedna od najpoznatijih pevačica svih vremena i ostvarila veliki uticaj na mnoge savremene muzičare i plesače.
Tokom prethodnih godina, Madona je postala „master-mind“ sopstvene reinkarnacije i uspela da se iz decenije u deceniju menja i utiče na svetsku pop kulturu, muziku, modu i društvo. U svojoj karijeri koja se proteže kroz dva veka, kraljica pop muzike bila je ta koja je postavljala ali i pratila trendove, i ona koja je bila voljena ali i prezirana. I sa jedne i sa druge strane, o njoj se definitivno najviše pričalo.
oš tokom prethodne decenije proglašena je najprodavanijom i najuspšenijom umetnicom svih vremena, a samo njena turneja “The Rebel Heart Tour” iz 2016. godine donela je Madoni 169,8 miliona dolara i katapultirala je na vrh liste turneja ženskih izvođača sa najvećom zaradom.
Od samog početka karijere, Madonino javno pojavljivanje uključivalo je verske simbole i motive, a njeno vešto osmišljeno koketiranje sa postulatima katoličanstva i građanske hipokrizije dovodilo ju je u žižu javne rasprave, rezultirajući povremeno osudama Vatikana ali i drugih verskih zajednica.
U samom korenu njenog uspeha, kako je sama više puta naglasila, leži takozvano “uživanje u grehu”, ali i želja da bude glas svih onih koje je društvo na bilo koji način potisnulo. Filozofiju materijalizma i imidž „kučke koja traži pare i zadovoljstvo, ali se i bori za svoja prava”, Madona je dovela do savršenstva.
Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama Instagram, Fejsbuk i Tviter.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare