Foto: Instagram/janadacovic/kristinakikajovanovic/Printscreen/YouTube/Baka Prase/Andrija Jo

Jeste li ikada razmišljali o tome da postanete jutjuber? Sedite na svom poslu, u nekoj firmi, mučite se i jedva krpite kraj s krajem, umesto da sedite ispred nekog laptopa, snimate se i zarađujete gomilu novca. Deluje bajno i sjajno, ali da li je baš tako jednostavno?

Ciljna grupa ovih ljudi su uglavnom tinejdžeri ili deca predškolskog i školskog uzrasta koja gotovo svakodnevno sate provode na društvenim mrežama posmatrajući video klipove i fotografije novih zvezda današnjice – jutjubera. Njihov opis posla ne razlikuje se puno od onoga što rade influenseri, instagrameri i tik-tokeri. Manje – više, svi oni rade apsolutno istu stvar. Kreiraju određeni sadržaj na društvenim mrežama, zbog čega većina njih zarađuje više od devedeset odsto odraslih koji imaju “normalne” poslove u firmama i preduzećima.

PROČITAJTE JOŠ

I dok se često na internetu hvale svojom markiranom garderobom, skupom načinu života, luksuznim letovanjima i automobilima, postavlja se pitanje, kako i zbog čega ovi mladi ljudi imaju ovoliki novac, kao i, da li je tako lako postati jutjuber u Srbiji? Odgovor na ovo pitanje nije tako jednostavan, ali ako ste spremni da sednete ispred kamere i postanete „rijaliti za tinejdžere“, velike su šanše da ćete uspeti.

Radite baš sve što i prosečan osnovac 

Kada je kreiranje sadržaja u pitanju, najbolje prolaze izazovi i trendovi na koje se klinci pale. Ukoliko niste raspoloženi za brendirane izazove, koji sasvim jasno, dolaze tek nakon nekoliko hiljada pratilaca koji redovno gledaju vaše video snimke, možete krenuti sa šminkom i školskim torbama.

Šta biste to mogli da pronađete u školskoj torbi prosečnog jutjubera? Apsolutno sve ono što ima i svaki drugi školarac. Bez mnogo muke, uz malo reklamiranje proizvoda i brendova, spremni ste da napravite desetominuti klip koji će zadovoljiti potrebe vaše ciljne grupe – dece koja ne znaju kako pametnije da potroše svoje vreme.

Učestvujte u „dramama“

“Drama” je ustaljeni pojam kod svakog jutjubera i on označava “dramu” koja se kreira za da bi jutjuberi dobili “cloud”, odnosno “klaud”, što zapravo znači “oblak pažnja”. Kreiranje drame na internetu uglavnom se radi u prećutnom dogovoru između dvoje jutjubera koji snimaju klipove jedni o drugima, međusobno se komentarišući i vređajući. Na taj način oni dobijaju pažnju, ili u “slengu” oblak pažnje koji im pomaže da dobiju više klikova i pregleda na društvenim mrežama.

Publika obožava drame i uživa da gleda i više desetina klipova u kojima se razni jutjuberi međusobno prepiru, svađaju, a nekada čak i brutalno vređaju.

Gurajte nos svugde gde mu nije mesto 

Sada već ustaljena rečenica „Mnogi me od vas pitaju…“ – postala je sinonim za „Želim da iskažem svoje mišljenje i ne znam kako drugačije da počnem“, pa ćete tako često čuti jutjubere i influensere koji govore o stvarima o kojima ili jako malo znaju, ili ne znaju ništa, ali imaju potrebu da privuku oblak pažnje. Tako da, ako želite da vas ljudi gledaju, pričajte, pričajte, pričajte i pričajte, komentarišite sve redom i lepite se za sve i svakoga što je iole trendi i aktuelno.

Self marketing je sve 

Ko će vas bolje promovisati ako ne vi sami sebe? Kreiranje iluzije da ste najbolji, najbogatiji, najuspešnij i najplaćeniji je oprobani recept kako da sebi podignete cenu i privučete više klijenata. Čak iako vam niko nije čestitao rođendan, obavezno objavite nekoliko storija u kome navodite da ne možete stići da odgovorite na sve poruke i da se zato, javno, zahvaljujete svima. Obavezno slikajte svoju markiranu garderobu, pričajte o tome koliko ste je platili i trljajte na nos drugima svoj „uspeh“.

Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama InstagramFejsbuk Tviter.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar