Jovana Joksimović Foto: Antonio Ahel/ATAImages/Printscreen

Voditeljka, glavna i odgovorna urednica Tanjuga, vlasnica marketinške agencije koja dobija unosne biznise sa državnim firmama... Duga je lista poslova koje obavlja Jovana Joksimović, a sada smo svedoci još jednog - botovanje za iskopavanje litijuma na teritoriji Srbije, a sve da bi nas, kako je rekla, "konačno upoređivali sa Švajcarskom".

„Eh, dakle, moja omiljena tema – litijum. Znate šta, ja mislim da ovaj projekat treba da se radi, ne zbog Rio Tinta i poverenja u Rio Tinto i korektnosti, nego baš zbog toga da bismo sa podizanjem tog životnog standarda, kada se bude napravio ceo taj lanac zbog jadarita, izaći iz te priče o tome da smo mi mala zemlja. Treba da počne malo da se priča o nama kao jednoj Srbiji koja liči na Švajcarsku, dosta više Slovenci“, rekla je Jovana Joksimović u svojoj emisiji na K1.

PROČITAJTE JOŠ

Na Instagram stranici „Eko straže“ stoji nekoliko „crtica“ o tome zbog čega je Jovanina otvorena podrška iskopavanju litijuma u jutarnjem programu pogrešan potez. Kako su naveli, kao novinarka ne bi trebalo da iznosi lični stav u emisijama, a istakli su i da je u pitanju licemerje jer bi Joksimovićeva „bila izolovana od svakodnevnih problema posledica devastacije životne sredine.“

Iz ove organizacije dodali su i da je očigledno da su jedini lobisti Projekta Jadar saveznici „kriminalnog sistema“.

View this post on Instagram

A post shared by Eko Straža (@ekostraza)

To što Joksimovićeva stala u odbranu projekta zbog kojeg je prethodnih meseci protestovalo na desetine hiljada ljudi na ulicama širom Srbije ne treba da čudi.

Veza između Jovane Joksimović i države

Veza između Jovane Joksimović i države traje godinama, a nedavno je otkriveno i da je njena marketinška kompanija „Majo public“ (koju je osnovala sa svojom kumom Manjom Grčić) dobila dva posla od “Srbija voza” u periodu od dve nedelje.

Ovi poslovi, koji se odnose na odnose sa plasiranje informacija i kreiranje sadržaja na društvenim mrežama, vredni su više od 60.000 evra. Što se tiče prvog posla, usluge planiranja i distribucije informacija za javnost, odnosno PR strategije, on je dodeljen 3. jula.

“Majo public” bila je jedina firma koja je dostavila ponudu, koja je iznosila 2,99 miliona dinara bez PDV-a. Sa porezom, to je tačno 3.585.600 dinara, odnosno oko 30.600 evra.

Jovana Joksimović i Manja Grčić Foto: Antonio Ahel/ATAImages

Drugi ugovor firmi Majo public dodeljen je dve nedelje kasnije, 17. jula. Tim ugovorom, “Srbija voz” im je dodelio posao održavanja društvenih mreža i izrade sadržaja. Vrednost posla je ista – 3.585.600 dinara, odnosno 30.600 evra, uključujući PDV.

Pored njih, ponudu je dostavila i Agencija za odnose s javnošću, marketing i TV produkciju “First media group”, u vlasništvu Olivere Jovićević, koja je bila povoljnija, pa je iznosila oko 2,5 miliona dinara, odnosno 21.500 evra sa PDV-om.

Kako se navodi u zvaničnoj dokumentaciji, ponuda Olivere Jovićević je odbijena jer nije ispunjavala sve uslove. Njena firma, recimo, nije vodila društvene mreže za barem dva preduzeća koja se bave temama u oblasti saobraćaja u prethodne dve godine, nema barem četiri projekta eksterne komunikacije u domenu putničkog saobraćaja i nema iskustvo u komunikaciji na društvenim mrežama u prethodne tri godine.

Kako je Željko Joksimović proširio svoj uticaj

Jovana Joksimović i Manja Grčić su „Majo public“ osnovalje 2019. godine, a otprilike u to vreme, Jovanin suprug i uspešni kantautor Željko Joksimović, odlučio je da proširi svoj uticaj.

Jovana i Željko Joksimović Foto: Antonio Ahel/ATAImages

U decembru 2020. godine objavljeno je da će Joksimović, odnosno privatna kompanija Minacord media koja je u njegovom i vlasništvu Manje Grčić, kupiti novinsku agenciju Tanjug.

Iz Direkcije za imovinu su tada rekli da nije reč o prodaji te novinske agencije, već da je firma „Tačno“, u vlasništvu Minacord Media i RTV Pančevo, stekla prava na korišćenje Tanjugovih imovinskih prava. Iz konkurentskih novinskih agencija su naveli da će se država ovim manevrom rešiti dva problema – vlasništva nad Tanjugom i kritika iz Evropske unije zbog nedovršenog procesa privatizacije medija.

Tanjug nije prodat, ali je njegova imovinska prava, inače u državnoj svojini, kupila privatna firma, što dalje znači da je pravo na Tanjug narednih 10 godina od tog momenta dobila firma „Tačno d.o.o.“ u zajedničkom vlasništvu Minacord Media Željka Joksimovića i Manje Grčić i „RTV Pančevo“.

Foto:Zoran Lončarević

Inače, Minacord Media vlasnik je tri kablovska TV kanala u Telekomovom kablovskom sistemu, među kojima je i TV K1 (kao i Kazbuka i TV Doktor), a manjinski vlasnik „RTV Pančevo“ je „kruševački Berluskoni“ Radoica Milosavljević, koji je široj javnosti postao poznat kupovinom više lokalnih medija u postupku njihove privatizacije kada su ga povezivali sa Srpskom naprednom strankom.

Minacord media je, inače, u periodu od dve godine, znatno uvećala prihod. Jednostavnom pretragom dvogodišnjih prihoda kompanije „Minacord media“, na osnovu podataka koji su dostupni javnosti, jasno je da je ova firma 2019. godine imala početni prihod od nešto više od 500 evra. Već naredne godine prihodi su povećani na preko četiri miliona evra, dok je 2021. godine ostvaren prihod od čak 7,2 miliona evra.

Podaci o kompaniji Minacord media na sajtu Company Wall FOTO: Printscreen

Prema podacima na sajtu Company Wall, ukupan prihod ove kompanije u 2023. godini je oko 7,3 miliona evra.

Kako se pisalo u julu 2019. godine, Joksimovićev ukupni novčani kapital za pokretanje tri televizije je iznosio 100 dinara. Status firme, odnosno pravna forma jeste društvo sa ograničenom odgovornošću, što dalje znači da, ukoliko bi Željkov biznis propao i ne bi plaćao porez, država bi imala problem s naplatom.

Joksimović i njegova supruga su putem svoje kompanije i vlasništva nad televizijama za kratko vreme postali medijski moguli. U junu 2022. godine Tanjug je pokrenuo i svoju televiziju, koja je kao i drugi Telekomovi projekti, nastala pod parolom „medijskog pluralizma“.

Kako je list „Danas“ pisao u maju 2022. godine, njihov stvarni cilj bio je plasiranje „umivene“ provladine slike stvarnosti.

Čini se da provladinu sliku stvarnosti više ni ne pokušavaju da „umiju“, te smo u jutarnjem programu mogli da vidimo Jovanino otvoreno zalaganje za rad kompanije Rio Tinto na teritoriji Srbije.

BONUS VIDEO: Bojana Novaković: Rio Tinto predstavlja korporativno zlo okupacije po svetu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare