Foto: Zoran Lončarević

Nekada je bilo ustaljeno, nepisano pravilo da su glumci ti koji snimaju reklame i pojavljuju se na bilbordima. Tokom prethodne decenije, zahvaljujući razvoju tehnologije, interneta i sveopšte prisutnosti društvenih mreža u našem svakodnevnom životu, influenseri su reklamiranje određenih brendova podigli na viši nivo. 

Tom trendu brendiranja i reklamiranja proizvoda na mrežama danas su se pridružile i estradne javne ličnosti, pa danas imamo sveopšti miks „hodajućih reklama“ za čajeve, tabelete za mršavljenje, sokove, garderobu, luksuzna putovanja i slično.

PROČITAJTE JOŠ

Kako se to dogodilo?

Kao što smo se već nekoliko puta ranije osvrnuli u tekstovima koji govore o zaradi influensera, veliki brendovi i kompanije traže zaštitna lica koj će se pridružiti velikim masama i mlađoj generaciji. Minutaža na TV-u je preskupa, a sve više neisplativa – jer veliki broj populacije mnogo više vremena provodi na društvenim mrežama prateći javne ličnosti koje obožava: Od pevača i pevačica, do glumaca i jutjubera, odnosno influensera.

Svaka javna ličnost ima ciljnu grupu, a dobro proračunate kompanije platiće i nekoliko hiljada evra za par fotografija na Instagram „fidu“ Bake Praseta ili Anastasije Ražnatović, rađe nego na protraćenu reklamu na nekoj televiziji tokom koje će gledaoci napraviti pauzu za toalet ili spremanje večere.

Interesantno je međutim da se i kod javnih ličnosti koje reklamiraju proizvode može napraviti velika razlika: postoje oni koji proizvode plasiraju otvoreno, ali i dovoljno suptilno i „umetnički“ da to ne iskoči puno iz standardne ideje i vizije koju su imali za „fid“ odnosno „uređenje“ i „koncept“ svog Instagrama, a ima i onih koji „guraju proizvode pošto poto“.

Tako su se svojevremeno korisnici Tvitera šalili na račun folk pevačice Seke Aleksić, navodeći da je njen Instagram „poput buvljaka“, jer je reklamirala sve i svašta. Ana Nikolić nekada je reklamirala tablete za mršavljenje, modna blogerka Zorannah preparate za lice, Baka Prase „zaštitne maske“ u doba pandemije koronavirusa, itd.

Ipak, nema sumnje da zahvaljujući stotinama hiljada pratilaca javne ličnosti u 21. veku zaista mogu dobro da zarade na društvenim mrežama, a nekima je, nesumnjivo, to isplativije i od nastupa u klubovima i diskotekama.

Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama InstagramFejsbuk Tviter.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar