Pevač i kompozitor Željko Joksimović poslednjih godina uvećao je prihod svoje kompanije čak 14.400 puta, a njegova supruga ima unosne biznise sa domaćim kompanijama. Kako je naš portal već pisao, u njihovom biznis portfoliju naaze se i usluge različitim firmama u vlasništvu države – od “Srbijavoza” do “Telekoma”.
Marketinška agencija “Majo public”, u vlasništvu Jovane Joksimović i Manje Grčić, dobila je dva posla od “Srbija voza” u periodu od dve nedelje. Ovi poslovi, koji se odnose na odnose sa plasiranje informacija i kreiranje sadržaja na društvenim mrežama, vredni su više od 60.000 evra, pisao je juče portal Nova.rs.
“Majo public” bila je jedina firma koja je dostavila ponudu, koja je iznosila 2,99 miliona dinara bez PDV-a. Sa porezom, to je tačno 3.585.600 dinara, odnosno oko 30.600 evra.
Drugi ugovor firmi Majo public dodeljen je dve nedelje kasnije, 17. jula. Tim ugovorom, “Srbija voz” im je dodelio posao održavanja društvenih mreža i izrade sadržaja. Vrednost posla je ista – 3.585.600 dinara, odnosno 30.600 evra, uključujući PDV. Pored njih, ponudu je dostavila i Agencija za odnose s javnošću, marketing i TV produkciju “First media group”, u vlasništvu Olivere Jovićević, koja je bila povoljnija, pa je iznosila oko 2,5 miliona dinara, odnosno 21.500 evra sa PDV-om.
Kako se navodi u zvaničnoj dokumentaciji, ponuda Olivere Jovićević je odbijena jer nije ispunjavala sve uslove. Njena firma, recimo, nije vodila društvene mreže za barem dva preduzeća koja se bave temama u oblasti saobraćaja u prethodne dve godine, nema barem četiri projekta eksterne komunikacije u domenu putničkog saobraćaja i nema iskustvo u komunikaciji na društvenim mrežama u prethodne tri godine.
Osim “Srbijavoza”, ovaj dvojac sklopio je ugovore i sa drugim državnim firmama. Tokom prošle godine, Joksimović i Grčić potpisale su još jedan ugovor o pružanju PR usluga sa ovom firmom, vredan 30.000 evra, kao i sa državnim Diposom, preduzećem koje daje u zakup nekretnine u vlasništvu Srbije, vredan tek oko 300 evra manje. “Majo public” sklopio je ugovor sa Diposom i godinu dana ranije, 2022, a za oko 25.000 evra dodeljen mu je posao PR usluga. Iste godine, ova kompanija je organizovala korporativni događaj za Dipos, i za to je plaćena 14.300 evra.
Kako se navodi na zvaničnom sajtu ove marketinške agencije, mnoge državne firme bile su njeni klijenti.
Pored “Srbijavoza” i Diposa, to su Auto-moto savez Srbije, AMS Osiguranje, eUprava, Prirodnjački muzej, Telekom…
Jovana Joksimović, glavna i odgovorna urednica novinske agencije Tanjug i voditeljka na televiziji K1 i Manja Grčić, direktorka TV K1, pokrenule su 2019. godine “Majo public”, firmu koja se bavi komunikacijama i odnosima s javnošću. Otprilike u to vreme, Jovanin suprug i uspešni kantautor Željko Joksimović, odlučio je da proširi svoj uticaj.
U decembru 2020. godine objavljeno je da će Joksimović, odnosno privatna kompanija Minacord media koja je u njegovom i vlasništvu Manje Grčić, kupiti novinsku agenciju Tanjug.
Iz Direkcije za imovinu su tada rekli da nije reč o prodaji te novinske agencije, već da je firma „Tačno“, u vlasništvu Minacord Media i RTV Pančevo, stekla prava na korišćenje Tanjugovih imovinskih prava. Iz konkurentskih novinskih agencija su naveli da će se država ovim manevrom rešiti dva problema – vlasništva nad Tanjugom i kritika iz Evropske unije zbog nedovršenog procesa privatizacije medija.
Tanjug nije prodat, ali je njegova imovinska prava, inače u državnoj svojini, kupila privatna firma, što dalje znači da je pravo na Tanjug narednih 10 godina od tog momenta dobila firma „Tačno d.o.o.“ u zajedničkom vlasništvu Minacord Media Željka Joksimovića i Manje Grčić i „RTV Pančevo“.
Inače, Minacord Media vlasnik je tri kablovska TV kanala u Telekomovom kablovskom sistemu, među kojima je i TV K1 (kao i Kazbuka i TV Doktor), a manjinski vlasnik „RTV Pančevo“ je „kruševački Berluskoni“ Radoica Milosavljević, koji je široj javnosti postao poznat kupovinom više lokalnih medija u postupku njihove privatizacije kada su ga povezivali sa Srpskom naprednom strankom.
Minacord media je, inače, u periodu od dve godine, znatno uvećala prihod. Jednostavnom pretragom dvogodišnjih prihoda kompanije „Minacord media“, na osnovu podataka koji su dostupni javnosti, jasno je da je ova firma 2019. godine imala početni prihod od nešto više od 500 evra. Već naredne godine prihodi su povećani na preko četiri miliona evra, dok je 2021. godine ostvaren prihod od čak 7,2 miliona evra.
Prema podacima na sajtu Company Wall, ukupan prihod ove kompanije u 2023. godini je oko 7,3 miliona evra.
Kako se pisalo u julu 2019. godine, Joksimovićev ukupni novčani kapital za pokretanje tri televizije je iznosio 100 dinara. Status firme, odnosno pravna forma jeste društvo sa ograničenom odgovornošću, što dalje znači da, ukoliko bi Željkov biznis propao i ne bi plaćao porez, država bi imala problem s naplatom.
Govoreći o ambicijama da postane konkurentan na medijskom tržištu, Joksimović je te 2019. govorio u intervjuu za Novosti:
– Ne želim da kažem bilo šta loše o konkurenciji, neću to nikada da uradim jer cenim svakoga ko se tim poslom bavi, ali, istovremeno, znam i da ako ne napraviš sam prostor za ono u šta veruješ, niko to, sigurno, neće da uradi za tebe. A ja verujem. U to da nije moguće stvoriti sistem pravih vrednosti, bez isto tako prave informacije. I u to da moja deca, naša deca, treba da imaju zdrave, jasne, kvalitetne repere pred sobom, baš kao što verujem i da je zdravlje pitanje vaspitanja, i vaspitanje pitanje zdravlja. I, najvažnije, verujem da to, sve zajedno, mogu ljudima da ponudim. Zato tri nova kanala, jer iznad svega, verujem u ljude. U publiku. U gledaoce. Tako da mogu mirno da kažem da su nove televizije, na neki način, izraz poštovanja. Mog, prema publici. I svemu onome što jeste njihova potreba, u moru raznih nepotrebnosti kojima ih danas toliki dave. Ja im pružam ruku. Da isplivaju. I da dalje idemo zajedno – poručio je Joksimović tada.
Joksimović i njegova supruga su putem svoje kompanije i vlasništva nad televizijama za kratko vreme postali medijski moguli. U junu 2022. godine Tanjug je pokrenuo i svoju televiziju, koja je kao i drugi Telekomovi projekti, nastala pod parolom „medijskog pluralizma“.
Kako je list „Danas“ pisao u maju 2022. godine, njihov stvarni cilj bio je plasiranje „umivene“ provladine slike stvarnosti.
Željko Joksimović je 2021. godine radio i na filmu „Toma“ i to kao producent ovog ostvarenja i autor muzike, dok je njegova producentska kuća Minacord Production stajala iza ove priče o čuvenom boemu Tomi Zdravkoviću. Na ovom filmu radila je i Željkova supriga Jovana. Kako? Marketinška agencija “Majo public”, koja se vodi na Joksimovićevu i Manju Grčić, „osmislila je strategiju i vodila društvene mreže filma ‘Toma'“.
– Naš cilj je bio da stvorimo snažnu prisutnost filma na društvenim mrežama kreiranjem sadržaja koji će probuditi interesovanje publike, zagolicati njihovu maštu i podstaknuti ih na interakciju – piše na zvaničnom sajtu ove kompanije.
BONUS VIDEO: Telekom Srbija nastavlja upliv u medije: Jedna transakcija na korak od realizacije
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare