Foto:shutterstock; promo RTS; Promo Nira Pro; Promo/RTS

Brojne nejasnoće u načinu funkcionisanja Javnog servisa.

Ne smiruju se strasti oko izveštaja koji je objavio portal „Pištaljka“, a u kom se otkriva na koji način se troši novac građana koji uredno plaćaju RTS. Matrica po kojoj Javni servis sklapa saradnje sa spoljnim produkcijama, za šta pojedini voditelji ove kuće dobijaju dodatne honorare pored postojećih plata, izazvala je oštre reakcije javnosti.

PROČITAJTE JOŠ

Član Upravnog odbora RTS Predrag Azdejković u izjavi za Nova.rs kaže da se radi o očiglednom sukobu interesa i dodaje da je budžet RTS veliki, ali da nije najjasnije kako se taj novac raspodeljuje.

„Ono što mene najviše ljuti jeste da RTS ima veliki budžet. Godišnji budžet je veći od 100 miliona evra. Ljuti me kada se novci građana Srbije rasipaju. Odete na društvene mreže i čitate komentare ljudi o programu RTS, o serijama na koj je bačeno dva, tri ili ko zna koliko miliona evra i kažete da ovde nije nešto u redu“, ističe Azdejković, dodajući da bi on voleo da kvalitet prati cenu.

Foto: medija centar beograd

Veliku pažnju izazvao je spisak koji je objavljen na „Pištaljci“, a tiče se budžeta RTS za serije, za 2022. i 2023. godinu. Prema pisanju ovog sajta, planirani budžet za 14 televizijskih serija iznosi 33.513.760 evra.

Za seriju „Djeca Kozare“ (Filmski centar Srbije je prethodno istoimenom filmu dodelio 30 miliona dinara) RTS je izdvojio šest puta više novca, odnosno 1.560.000 evra. Iza ove serije stoji firma „Minacord media“, u vlasništvu Željka Joksimovića i Manje Grčić, koja je na početku poslovanja imala prihod od 500 evra, da bi se taj iznos povećao 14.000 puta za samo dve godine rada.

Milioniti gledalac filma Toma svecanost koktel Zeljko Joksimovic
Željko Joksimović Foto:Vesna Lalić/Nova.rs

RTS često izdvaja novac za serije koje su već prikazivane kao filmovi. Tako je Javni servis seriju „Vera“, koju je kao film Filmski centar Srbije 2020. podržao s 27 miliona dinara (230.000 evra), prošle godine budžetirao ukupnim iznosom od 2.122.645 evra.

Za seriju „Pupin” Radio-televizija Srbije izdvaja 1,5 miliona evra (150.000 po epizodi), što je čini jednom od najskupljih. Producira je firma „Atena” u vlasništvu urednice emisije „Šarenica” Anete Ivanović (Mihajlović), koja nema nijednog zaposlenog, piše „Pištaljka“.

Aneta Ivanović Foto: Antonio Ahel/ATAImages

Imajući u vidu da je serija „Lako je Raletu“ sitkom koji se snima u dva stana i ne zahteva veliku produkciju, nije najjasnije zbog čega je baš ovaj televizijski projekat najskuplji (budžet RTS-a izdvojio je 4.735.036 evra).

Poređenja radi, prvi deo filma „Južni vetar“ snimljen je sa budžetom od 360.000 evra, iako je produkcijski mnogo zahtevniji od pomenutog sitkoma.

Serija „Radio Mileva“ koja se nalazi na drugom mestu s budžetom od 4.630.764 evra sličnih je produkcijskih zahteva kao „Lako je Raletu“, dok je na trećem mestu projekat „U klinču“ (4.470.015 evra).

Podsetimo, Javni servis je prethodno najavio ukidanje TV Teatra, nakon 55 godina i gotovo 300 snimljenih predstava. Tu odluku čelnici ove kuće „opravdali“ su potrebom da se budžet preusmeri na „isplativije“ sadržaje odnosno – serije.

BONUS VIDEO: RTS daje milione za emisiju koja ne postoji, tvrdi predsednik Upravnog odbora i najavljuje tužbe