Foto: Omar Marques / Zuma Press / Profimedia

Pandemija koronavirusa postala je glavna tema, kako na vestima, tako i na društvenim mrežama ali i u svakodnevnom životu. Potreba mladih ljudi i influensera da sve vezano za svoje živote, pa i za koronu, dokumentuju i objavljuju "online", rezultirala je stvaranjem "mimova" i fora koji na šaljiv način svedoče o opasnom trenutku u kome živimo. O ovoj temi, za Nova.rs, govorila je psihološkinja Branka Tišma.

Naime, na kineskoj društvenoj mreži Tik-Tok, koja je postala planetarno popularna prošle godine, sve češći su video snimci koji u sebi zadrže hešteg #CoronaTime – koji zapravo služi za lakše plasiranje istih tema koje video obrađuje, u ovom konkretnom slučaju, život u doba koronavirusa.

Influenseri ili obični tinejdžeri koje ova društvena mreža čini instant popularnima, gotovo svakodnevno objavljuju video snimke u kojima se šale na račun koronavirusa, ili koriste ovu platformu kako bi, okruženi virusom, dokumentovali svoju svakodnevnicu.

Tako se na ovoj mreži mogu videti video snimci ljudi koji su zabeležili svoje posete lekaru, koji su se izolovali u svojim kućama, ili koji su stavljeni u karantin zbog toga što im je koronavirus dijagnostifikovan na testiranju. Ovakav sadržaj broji i više miliona pregleda, a ljudi koji koriste ovu društvenu mrežu u komentarima ostavljaju reči podrške i uspaničeno apeluju na druge da budu odgovorni prema sebi i ostatku zajednice kojom su okruženi.

Psihološkinja Branka Tišma za Nova.rs, potrebu mladih ljudi da sve dokumentuju na internetu objšanjava potrebom da dobiju podršku i da preuzmu kontrolu nad strahom koji ih okružuje.

„Sa smanjenjem socijalnih aktivnosti  u kojima direktno učestvuju, naravno da će mladi ljudi više koristiti medije koji im pružaju mogućnost da stiču prijatelje i poznanike, ali i da dobiju neophodnu socijalnu podršku koja treba svakom čoveku. Ljudski odnosi se menjaju za broj klikova i za podršku i kontakt koji se dobijaju tim društvenim mrežama“, govori ona i dodaje:

„Virus kod dece, ali i kod nas odraslih, izaziva veliki strah i ogromnu neizvesnost. Naravno da mladi traže načina da to iskažu i da to prevaziđu, sve je to način da se dobije podrška za ono kroz šta prolaze. Niko nema odgovor kako će se sve završiti, tako da ti trenutni video klipovi i slike njima nešto znače i preko kojih vladaju nekim osećanjem koje stvara neizvesnost.“

PROČITAJTE JOŠ

Objšanjavajući dodatno društvene mreže i primat koji su preuzele u svakodnevnom životu ljudi, Branka Tišma govori:

„Količina tih kontakata na mrežama ukazuju koliko se generalno direktni ljudski kontakt i odnos gubi, a koji je neophodan za svaki razvoj. Direktna socijalna aktivnost: druženje, istraživanje, šta god, to je nešto što mlađa generacija nema jer sve to završava na drugačiji način sa malo drugih ljudi. Oko tih mreža i struktuira socijalni i društveni život, a direktni susreti se takođe svode na to šta su videli i pročitali na mrežama“, zaključuje Tišma.