Foto:Laurent Vu / Sipa Press / Profimedia

Britansko-francuska glumica i pevačica Šarlot Gensbur nikada nije želela da razgovara o ocu, legendarnom muzičaru Seržu Gensburu jer nije znala da pomiri vlastitu bol s obožavateljima koji ga i danas poštuju kao oličenje francuske boemske flegmatičnosti, piše AFP.

Na tridesetogodišnjicu njegove smrti, napokon je popustila. „Uzdržavala sam se da javno govorim o njemu“, rekla je ona za AFP. „Godišnjice su bile prebolne, ali ljudi me nisu čekali, što je dobro. Posvete su bile i jesu predivne“.

PROČITAJTE JOŠ

Poplava reizdanja albuma, dokumentaraca i knjiga objavljenih uoči godišnjice smrti, 2. marta, naglašavaju poštovanje koje Francuska gaji prema Seržu Gensburu.

Šarlot je bilo samo 19 godina kad joj otac pretrpeo fatalan srčani udar. „Imao je puno lica, ali često je pokazivao ono tamno. Nije imao tajni, ništa nije zadržao za sebe“, rekla je.

„Danas živimo u cenzurisanom svetu i pitam se kako bi se on nosio s time. Da li bi ga zabranili na televiziji? Otac je imao jako složenu i bogatu osobnost koja je spajala senzibilnost s provokacijom. Danas toga nema“.

Foto:PASCAL GEORGE / AFP / Profimedia

Šarlot, kojoj je danas 49 godina i uspešna je glumica i kantautorka, kaže da je „dirnuta“ počastima koje mnogi odaju njenom ocu, posebno kada stižu od mladih umetnika.

„To je neverovatno i to tek sad shvatam. Pre sam bila u svojem bolu i tuzi. Sad shvatam koliki je uticaj imao na naraštaj za naraštajem. I to ne prestaje“, kaže ona i dodaje:

„Moj otac nije bio zatočenik jednog vremena jer je pisao u mnogo stilova i sa stilom. Bio je majstor i klasičnog i modernističkog pisanja. Postavio je lestvicu vrlo, vrlo visoko“.

Foto:EPA-EFE/JULIEN WARNAND

Vreme i udaljenost omogućili su joj da dovrši dugo odgađani projekt otvaranja porodične kuće na pariskoj levoj obali.

„To je jedino što mi je od njega ostalo pa sam ga čuvala kao blago. Ali kad sam se odselila u Njujork pre šest godina, dobila sam i potrebnu fizičku distancu i shvatila da to treba učiniti – za javnost, ali i za dobrobit vlastitog mentalnog zdravlja. To mesto mora biti deo francuske baštine, mora biti pristupačno.“

Otvarenje kuće u kojoj je Serž živeo od 1969. do smrti trebalo se realizirati u martu, ali pandemija ga je odložila za kraj godine.

Foto:EPA-EFE/JULIEN WARNAND

„Ta kuća, to je on. Često imamo projekciju umetnika u velikim, svetlim prostorima, ali ovo je relativno skromno. To su bivše konjušnice pa plafoni nisu visoki, to nije klasičan pariski stan. Kuhinja je malena“, kaže Šarlot.

Atmosfera je potpuno očuvana, pa je stan pun baroknih statua i pepeljara punih opušaka žitana.

„Dok je moja majka živela ovde, nije bilo toliko stvari. On je kasnije prostor pretvorio u muzej krcat svim i svačim. Teško je bilo kretati se da se ne nešto pritom ne razbije“, kazala je.

Njena majka Džejn Birkin i Serž Gensbur razišli su se 1980. godine.

Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama InstagramFejsbuk Tviter.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar