Kem Kejzi, TikTok zvezda koju na ovoj platformi prati više od sedam miliona ljudi, objavio je krajem novembra eksperimentalan kratak video snimak na Snepčetu (sličnog formata kao video snimci koji su glavni sadržaj TikToka), uopšte ne razmišljajući o tome da će vrlo brzo postati masovna zvezda i na ovoj društvenoj mreži.
I baš kao što su Instagram, Fejsbuk i WhatsApp ranije preuzeli „Stori“ opciju od Snepa, ova potcenjena platforma je sada uradila slično, te je svojim korisnicima omogućila novu opciju po imenu „Spotlight“ po naliku na TikTok. Kejzi je odlučio da je isproba te je svoje stare, arhivirane video snimke krenuo da objavljuje tamo.
Dve nedelje kasnije, postao je najpoznatiji „snepčeter“ na platformi a aplikacija mu je omogućila da zaradi nekoliko hiljada dolara. Vetar u leđa koji je dobio, podstakao ga je da nastavi da objavljuje video snimke, te je svakoga dana updejtovao aplikaciju i kačio gomilu videa, te sada, skoro tri meseca kasnije, od kompanije Snepčet je dobio više od tri miliona američkih dolara.
Kejzi je samo jedan od mnogih mladih kontent mejkera koji su krajem novembra krenuli da koriste novu opciju Snepčeta. Prema rečima potparola kompanije, Snepčet dnevno isplati više od milion američkih dolara hiljadama tinejdžera širom SAD i sveta. Većina ovih snepčetera su poznati TikTokeri ili influenseri generaczije Z, međutim, nije isključeno i da pojedinci čiji video snimci postaju viralni uspevaju da „iskopaju blago“ na internetu od ove kompanije.
Dvadesetsedmogodišnja Andrea Romo, zarađuje nešto više od dvanaest dolara po satu radeći kao prodavac garderobe. Sebe ne smatra influenserkom na društvenim mrežama, ali je godinama uživala da se dopisuje sa prijateljima na Snepčetu. Kada je shvatila da je aplikacija uvela novu opciju, objavila je video svoje sestre koja je pekla ćurku za Dan zahvalnosti. Dve nedelje kasnije, gospođica Romo je shvatila da je njen video postao toliko popularan da je uspela da od njega zaradi pola miliona dolara.
„Bilo je veliko iznenađenje da sam uspela da zaradim toliki novac od nebitnog, glupkastog videa na internetu“, rekla je ona za američke medije.
Snepčet je s druge strane izjavio da isplata kreatorima na platformi zavisi od unikatnih video pregleda. Što bi značilo da ne možete sami da pogledate svoj video sto puta i da ga učinite popularnim. Njega mora da pogleda sto različitih ljudi, na primer.
Ova aplikacija nije uvek bila sklona isplati kreatora. Godinama je bila fokusirana na to da obezbedi što bolju komunikaciju korisnicima. Tokom 2017. godine, krenuli su da prepoznaju kreatore, influensere i javne ličnosti, te da ističu njihove objave na opciji „Discover“, koja je slična onoj koju ima Instagram. Međutim, uz opciju Spotlight, Snepčet je odlučio da promeni pravila igre. Za razliku od TikToka i drugih sličnih opcija koje imaju Instagram i Fejsbuk, Snepčet i njihova nova opcija fokusirane su na to da pruže korisnicima neograničeni video materijal.
Sličnost postoji – iste stvari koje su popularne na TikToku, sada su popularne i Snepčetu: Plesni video snimci, prenk video snimci, izazovi i tutorijali.
Jedina razlika je u tome što na Snepčetu pregledi na video snimku, kao i lajkovi, nisu vidljivi. Influenseri zarađuju novac bez da drugi ljudi znaju da su oni influenseri.
„Ne moraš da tražiš novac niti da moliš druge ljude da lajkuju tvoj video. Jednostavno je, ako ga ljudi vide, ti dobijaš novac“, rekao je devetnaestogodišnji Duks Njuman iz San Dijega koji dnevno preko Snepčeta zarađuje više od trideset hiljada dolara.
Osamnaestogodišnja Kejti Fini kaže da je već zaradila preko milion dolara od Snepčeta, prosto objavljujući smešne i zabavne video snimke sebe na kojima otvara kutije sa poklonima. Kako kaže, novac koji je dobila već menja njen život – do sada nije razmišljala o koledžu jer nije imala novca, ali sada su se planovi promenili.
Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama Instagram, Fejsbuk i Tviter.