Instagram je promenio uslove korišćenja, piše BBC. Mlađi od 16 godina posedovaće privatan profil što znači da će pristup imati samo osobe sa posebnim odobrenjem.
Aplikacija za deljenje slika, Instagram, koja je popularna među mladima, promenila je uslove korišćenja, prenosi BBC. U cilju zaštite svojih maloletnih korisnika, novootvoreni profili dece mlađe od 16 godina biće automatski privatni, a ne javni (kao do sada). To znači da bi neka nepoznata osoba mogla da pristupi profilu deteta, gleda slike ili ‘storije’, lajkuje ili deli sadržaj profila, moraće da pošalje zahtev i bude prihvaćena.
Istraživanje koje je sproveo Instagram pokazalo je da od petoro maloletnih korisnika koji su od samog početka korišćenja aplikacije imali privatan nalog, samo je jedan izabrao da mu profil bude javan.
„Istorijski, kada bi mladi pravili nalog na Instagramu, pitali bismo ih da izaberu između javnog i privatnog naloga, međutim, naše poslednje istraživanje pokazalo je da im više odgovara intimnije virtuelno iskustvo koje privatan profil može da pruži“, rekla je kompanija BBC-ju.
Instagram je takođe izjavio da će korisnici koji spadaju u tu starosnu grupu dobiti obaveštenje koje ističe prednosti promene profila u privatni.
U toku je izrada sistema veštačke inteligencije koji traži i briše profile maloletnika ispod starosne granice, a Instagram je takođe najavio da pravi novu aplikaciju za decu mlađu od 13 godina, zbog čega je bio kritikovan.
Ovaj pristup predostrožnosti koji štiti decu od neznanaca, omogućiće, međutim, kako piše BBC da ta ista deca budu meta oglašivača na novi način. Onlajn reklame i proizvodi biće prikazani na osnovu starosti, pola i lokacije deteta, a ne na osnovu interesovanja i navika pretraživanja interneta kako je do sada bila praksa.
Instagram koji uglavnom brani praksu ciljanih reklama, od kojih zarađuje, ipak je uvažio primedbu i rekao: „Čuli smo kada ste rekli da mladi možda nisu dovoljno mentalno zreli da donose potrošačke odluke“.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: