Vozaču autobusa iz Srbije koji se u nedelju uveče prevrnuo na autoputu u Bugarskoj kada je povređeno više osoba i dece određen je pritvor od 24 sata i verovatno će biti podignuta optužnica, saopštio je bugarski MUP, prenosi BTA. Ministarstvo unutrašnjih poslova je saopštilo da je uzrok ili ljudska greška ili tehnički problem, što su potvrdili i tamošnji stručnjaci.
„Infrastruktura na mestu udesa srpskog autobusa na auto-putu Trakija ispunjava uslove. Nema zaustavnog puta. Po svoj prilici, radi se o skretanju pažnje vozača. Ovaj incident je mogao da se završi veoma loše, autobus je ležao na vratima, a ljudi su izlazili kroz prednji prozor, ovo je za „Tvoj dan” komentarisala Dijana Rusinova, stručnjak za bezbednost na putevima.
Prema njenim rečima, neophodna je danonoćna specijalizovana kontrola vremena za odmor vozača autobusa, prenosi Nova.bg.
„Kada je ušao u kosine zaustavne trake, autobus je bio neupotrebljiv. Bilo je nekoliko uzastopnih veoma teških nezgoda. Ima ih i onih koje nisu objavljene u medijima. Potrebna nam je mnogo stroža kontrola“, naglasila je ona.
Prema njenim rečima, kritične tačke su prilaz autoputu iz Burgasa, punktovi, kao i putevi kod Polikraišta i Bjale, a kontrola može biti 24/7.
„Očistili smo tunel „Železnica“, uvek nađemo način da rešimo probleme. Trenutno postoje samo priče. Nema analize, tako da nema načina da se izvuku pouke“, naglasila je Rusinova.
„Ovo je tipičan slučaj ometanja vozača“, do ovog zaključka je došao stručnjak za puteve Krasimir Georgiev iz Udruženja kvalifikovanih automobilista Bugarske.
„S jedne strane, greška vozača, sa druge – nedostajala je zaštitna ograda sa desne strane“, rekao je putar Rumen Dunev u emisiji „Zdravo, Bugarska“.
„Od kada smo poslednji put imali tešku nesreću, ništa se nije desilo. Učestala je samo kontrola nad vozačima koji koriste opojne supstance“, dodao je Dunev.
Udruženje stručnjaka za auto-tehničku bezbednost na putevima predlaže postojanje jedinstvenog kontrolnog tela koje vrši ozbiljniju kontrolu puteva.
„Ovaj naš predlog ima za cilj da ostavi trajni osećaj kod vozača da u Bugarskoj postoji kontrola“, objasnio je Dunev.
„Po zakonu u Bugarskoj, vozači nemaju pravo da prevoze decu tokom noći“, objasnio je i putar.
„On, napuštajući more u poslednjem trenutku, odlazi sa jasnom svešću da neće moći da napusti teritoriju zemlje, što ga automatski stavlja u prekršaj“, objasnio je on.
„Gubitak kontrole i klizav put doprineli su nesreći. Povređeni nisu od saobraćajne nezgode, već od proklizavanja autobusa i lakšeg prevrtanja. Ljudi na levim sedištima su pali. Vozač je pokušao da kontroliše autobus, ali je ipak njegova greška. Tehnički kvar takođe nije isključen. Međutim, deonica je trebalo da bude obezbeđena, zaštitna ograda nedostaje. Da ima, autobus bi klizio preko nje i ne bi se okretao“, ovo je prokomentarisao Jonko Ivanov iz Sindikata auto-moto pedagoga koji se spremaju za „Tvoj dan”.
Prema njegovim rečima, autobus je relativno nov, prenosi Nova.bg.
„Vozač je ispoštovao sve uslove za odmor i vreme kretanja. Mogao je da stane u Plovdivu ili Sofiji, ostalo su spekulacije. Pregled će trajati oko mesec dana, pregledi će se nastaviti danas“, kategoričan je on.
Prema njegovim rečima, ovo je četvrta najprometnija situacija u Bugarskoj u kojoj imamo oko 26 odsto nezgoda.
Sva najnovija dešavanja iz Bugarske pratite u našem blogu uživo.
BONUS VIDEO: Snimci i svedočenje iz bolnice u Bugarskoj
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Pratite nas na Google News