Mate Rimac
Mate Rimac Foto:Grgo Jelavic/PIXSELL

Mate Rimac, osnivač i vlasnik kompanije Rimac Automobili, pohvalio se na svom Fejsbuk profilu izgledom svog doma.

Pročitajte još:

„Lep domdanas“, napisao je Mate uz fotografiju luksuzno uređenog prostora.

Na zidu njegove dnevne sobe nalazi se veliki plazma TV na kome je fotografija dva automobila uz natpis Bugati i Rimac, dok se na stolčiću ispred njega nalazi upaljeni laptop.

Podsetimo, njegova kompanija, Rimac Automobili danas broji više od 900 zaposlenih. Privukla je velika ulaganja Poršea, Hjundaija i Kamel grupe, koja je jedan od najvećih azijskih proizvođača baterija. Pored razvoja i proizvodnje vlastitih električnih automobila, Rimac stvara i tehnologije i sisteme za električna vozila za mnoga velika imena automobilske industrije.

Rođen je u Livnu, današnja Bosna i Hercegovina, 1988. godine. Kako je rat u bivšoj Jugoslaviji izbio 1991. godine, a njegovo rodno mesto bilo jedno od ratnih zona Rimčeva porodica se preselila u Frankfurt u Nemačku. On je tada imao tri godine.

Rimac je živeo u Nemačkoj do 2000. godine kada se zajedno sa porodicom preselio u Samobor u Hrvatskoj, gde je njegov otac osnovao firmu za trgovinu nekretninama. I u ranim godinama bio je poznat kao inovator.

Prelazeći iz Nemačke u Hrvatsku, priznao je da mu je teško da se prilagodi i nastavi školovanje. Maltretirali su ga zbog bosanskog naglaska i toga što nije dobro govorio hrvatski. Odbacivanje od strane društva, na neki način doprinelo je tome da u svojoj garaži sam počne da pravi inovativne stvari.

Tokom srednje škole, Rimčev profesor i kasniji mentor, Ivan Vlainić, ubedio ga je da učestvuje na lokalnom takmičenju za elektroniku. Mate se nije mnogo nadao, jer nije bio sjajan učenik, ali je ipak osvojio prvu nagradu. Nakon toga, on takmičio se na nacionalnom nivou, gde je takođe postigao najbolji rezultat, koji odvelo na globalno takmičenje za elektroniku i inovacije.

Jednom prilikom je priznao da bez njegovog srednjoškolskog profesora Ivana Vlainića, koji ga je naterao da ode na takmičenja iz elektronike i inovacija, možda nikada ne bi izgradio kompaniju, jer su ga ti rani uspesi naučili kako da nešto izgradi i da ima samopouzdanje.

Budući da je čitav život bio fasciniran automobilima i želeo da uđe u svet trka, Mate je 2006. godine sa 18 godina kupio BMV E30 323i iz 1984. godine, jer mu ste to činilo kao najjeftiniji način za ulazak u trke. Nakon što mu je tokom jedne trke eksplodirao benzinski motor, odlučio je da automobil pretvori u električni, inspirisan inovacijama svog idola Nikole Tesle. I od tog trenutka sve postaje istorija…

BONUS VIDEO: Najbogatiji književnici današnjice – pisanje se ipak isplati

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar