Pakistanska agencija za vazduhoplovstvo objavila je da je pilot putničkog aviona kompanije Pakistan International Airlines (PIA), koji se srušio u stambenu četvrt Karačija prošlog meseca, zanemario uputstva za sletanje kontrole leta, rekao je portparol te kompanije.
Avion Airbus A320 na letu iz Lahorea za Karači srušio se 22. maja pri pokušaju sletanja nakon što su piloti prijavili da su im otkazala oba motora. U avionu je poginulo 97 ljudi, a dvoje je preživelo, dok je na zemlji poginula najmanje jedna osoba.
Prvi izveštaji ukazivala su na to da je avion oštetio motore na uzletno-sletnoj stazi pri prvom pokušaju sletanja kada je, kako izgleda, prestrmo i prebrzo prišao stazi. U pismu poslanom PIA-i pakistanska Agencija za civilno vazduhoplovstvo je rekla da je kontrolor leta dva puta pilotu rekao da prekine sletanje, ali on to nije poslušao.
Prilikom sletanja brzina aviona bila je iznad dopuštene za tu stazu, rekao je kontrolor. Avion se potom digao sa staze i srušio na četvrt Model Coloni, stoji u pismu.
„Da, primili smo pismo“, potvrdio je agenciji Rojters voditelj komunikacija PIA-e Abdulah Hafez Kan, ali nije želeo komentarisati pojedinosti.
Primećeno je da je avion bio previsoko za prilaz pisti na 100 kilometara istočno od Karačija, ali pilot je bio uveren da je spuštanje odgovarajuće, kaže se u pismu. Pilot je dva puta upozoren.
Pakistanski ministar za vazduhoplovstvo Gulam Sarvar Kan je rekao da će prvi izveštaj o nesreći biti predstavljen parlamentu 22. juna.
Stručnjaci za bezbednost u vazduhoplovstvu kažu da nesreće obično imaju više uzroka te da je prerano za utvrđivanje razloga ove nesreće, najteže u Pakistanu od 2012. godine.
„Avion je prvo udario u telekomunikacioni toranj i zatim pao preko kuća“, kazao je jedan od svedoka nesreće. Ministar Kan rekao je nakon nesreće novinarima da su motori aviona dotakli zemlju tri puta pri prvom pokušaju sletanja.
„Pilot nije javio da se njegova oprema za sletanje ne otvara. Nestručno je motorima tri puta dotakao tlo“, rekao je Kan.
„Svi tragovi su prisutni (na pisti). Nije bio na propisnoj visini… Kontrolni toranj ga je informisao da nije na propisnoj visini, da treba smanjiti visinu“, rekao je Kan u danima nakon nesreće, dodavši da je pilot odgovorio: „Snaći ću se.“
Ubrzo nakon što su motori zastrugali pistom u prvom pokušaju sletanja, pilot je prijavio probleme u održavanju visine, a onda je, prema portalu liveatc.net, koji je i ranije objavljivao snimke iz aviona, kontroli leta rekao da su avionu otkazali motori.
„Vraćamo se, ne rade nam motori“, čuje se na snimku koju je objavio taj portal,
BEA, agencija za avionske nesreće u Francuskoj, koja se bavi istragom ove nesreće pod vodstvom Pakistana, preuzela je snimke komunikacija iz aviona.
Dve crne kutije upućene su u Francusku na analize u laboratorij BEA-e.
Pratite nas i na društvenim mrežama: