Japanske vlasti saopštile su danas, na osnovu transkripta razgovora u kontrolnom tornju, da je putničkom avionu koji se juče sudario sa turboelisnom letelicom obalske straže na aerodromu u Tokiju data dozvola za sletanje, ali manji avion nije dobio dozvolu za poletanje, javlja Rojters.
U sudaru dve letelice na aerodromu Haneda poginilo je pet od šest članova posade obalske straže koja je bila angažovana povodom snažnog zemljotresa na zapadnoj obali Japana, a kapetan koji je uspeo da izađe iz olupine teško je povređen.
Svih 379 ljudi u avionu Airbus A350 Japan Erlajnsa uspelo je da se evakuiše nakon što je izbio požar sudara s turboelisnim avionom obalske straže De Haevilend Daš-8.
Vlasti su tek započele istragu, a okolnosti nesreće su neizvesne, uključujući i to kako su dve letelice završile na istoj pisti.
Stručnjaci naglašavaju da ovakvim avionskim nesrećama obično prethodi greška ili nepoštovanje više bezbednosnih procedura.
Međutim, transkripti uputstava sa kontrolnog tornja koje su objavile vlasti izgleda da pokazuju da je avion Japan erlajnsa dobio dozvolu da sleti, dok je avionu obalske straže rečeno da zauzme poziciju na tački zadržavanja blizu piste.
Zvaničnik japanskog biroa za civilnu avijaciju rekao je novinarima kako u tim transkriptima nema indicija da je avionu obalske straže odobreno da poleti, navodi Rojters.
JTSB je pronašao diktafon iz aviona obalske straže, saopštile su vlasti.
U međuvremenu, policija u Tokiju istražuje da li je mogući profesionalni nemar doveo do smrti i povreda, objavilo je nekoliko medija, uključujući Kjodo i poslovne novine Nikkei.
Japanski odbor za bezbednost transporta (JTSB) istražuje nesreću, uz učešće agencija u Francuskoj, gde je napravljen avion Erbas, i Britaniji, gde su proizvedena njegova dva motora Rols-Rojs.
Vlasti su saopštile da je JTSB našao crnu kutiju iz aviona obalske straže, a tokijska policija u međuvremenu istražuje da li je uzrok nesreće mogući profesionalni nemar, objavilo je nekoliko medija, uključujući Kjodo i poslovne novine Nikkei, navodi Rojters.
***
BONUS VIDEO: