Sukob koji već neko vreme tinja između jednog od najpoznatijih ruskih sveštenika i poglavara Ruske pravoslavne crkve prerastao je u otvoren sukob koji je konačno završen ekskomunikacijom buntovnog popa.
Otac Sergej ne samo da ne priznaje postojanje koronavirusa već je, u trenutku kada je u Rusiji bio na snazi karantin a broj zaraženih se merio u hiljadama, pozivao vernike da dolaze u crkve i da se ne vakcinišu jer je vakcinacija zapravo maska za mikročipovanje ljudi.
Ruska pravoslavna crkva odgovorila je pokretanjem postupka protiv oca Sergeja biti pokrenut postupak, dok policija njegove govore naziva „ekstremnim“.
Kao odgovor na to, buntovni sveštenik zauzeo je ženski manastir Sredneuralsk i pozvao Kozake da ga čuvaju.
Sveštenik jekaterinsburške dijaceze, otac Sergej (nekadašnji vojnik Nikolaj Romanov) jedan je od najpoznatijih sveštenika u Rusiji. Mediji prenose da otac Sergej deli duhovne savete zamenici predsedavajućeg ruske Dume Nataliji Poklonskajoj i mafijašu Timuru Sverdlovskom. Pre nego što je obukao mantiju, otac Sergej, tada poznat kao Nikolaj Romano, bio je u zatvoru zbog ubistva i pljačke. Po puštanju na slobodu, posvetio se Bogu i počeo da gradi manastire po Uralu. Poznat je među parohljanima i kao strastven isterivač đavola.
Krajem maja, ocu Sergeju je zabranjeno da drži službu zbog radikalnih stavova o pandemiji koronavirusa. Otac Sergej je tvrdio da korona ne postoji i pozivao ljude da „izađu na ulice“ bez straha od policije i nacionalne grade.
Otac Sergej smatrao je da su Rusi „nelegalno zatvoreni u samoizolaciji“ i da vlasti žele da ih vakcinacijom pošalju u „Satanine elektronske kampove“. Prema njegovim rečima, vlada će ponuditi „vakcine sa čipom“ koje će biti „smrtonosne za mase“ jer ih vodi „veštačka inteligencija bez milosti i saosećanja“.
Sredinom juna, nedelju dana pre nego što je crkveni i svetovni sud trebalo da razmotri optužbe protiv njega, Sergej se vratio u ženski manstir Sredneuralsk, koji je osnovao, i tu zabarikadirao. Čuvaju ga Kozaci i pastva, dok on propoveda svoje ideje.
Manastir je sada potpuno pod kontrolom oca Sergeja koji u njemu drži službu, bez ikakvog poštovanja mera zaštite, i u inat Crkvi koja mu je zabranila da obavlja liturgije i egzorcizme. Otac Sergej je svoj manastir pokazao i novinarima, uvevši ih u svoje prostorije ukrašene ikonama i portretima cara Nikolaja II i Staljina i pričajući im kako je iscelio FSB agenta koji je imao rak.
Majka Varvara, glavna monahinja manastira napustila je Sredneuralsk zajedno sa seestrama, a novopostavljenom arhiepiskopu Georgiju je zabranjeno da uđe u manastir.
Grupa Kozaka, uključujući i one koji su se borili u Ukrajini, sada čuva manastir obučeni u identične majice. Otac Sergej ima podršku parohijana, uključujući i olimpijskog hokejaša Pavela Dastjuka.
Nekoliko dana po zauzimanju manastira, federalni agenti i policija su stigli ali zvanična istraga nije otkrila nikakve nepravilnosti. Otac Sergej ih je pre toga upozorio da je primena sile jedini način da ga isteraju iz manastira. „Imam kovčeg, imam krst, imam eksere i čekam vašu odluku“, poručio im je u video poruci koja je ubrzo postala hit na mrežama.
Otvoreni sukob sa Crkvom usledio je nakon što je otac Sergej, iako mu je to bilo zabranjeno, održao više liturgija, propovedi i pomazanja nakon što je patrijarh Kiril pozvao vernike da Uskrs proslave kod svojih kuća. Momentalno se oglasio otac Sergej uporedivši epidemiju korone sa progonom Crkve u vreme Sovjetskog Saveza i proklinjanjem „svih koji prete zatvaranjem crkava“. U tom trenutku korona je registrovana i u više crkava i manastira u zemlji.
Crkva je najavila suđenje za kraj juna a otac Sergej se ponovo oglasio video porukom rekavši da je predsednik Vladimir Putin „potpisao sva dokumenta koja se tiču ličnih i biometrijskih podataka. Budite pažljivi, sve se kreće ka satanskom režimu“, rekao je sveštenik.
Otac Sergej jedan je od najpoznatijih sveštenika u Rusiji. Poznat je i kao jedan od vođa grupe Carebožnici, grupe ljudi koji veruju u svetu ulogu poslednjeg ruskog cara Nikolaja drugog koji je ubijen 1918. u Jekaterinburgu. „Vremenom je oko njega počela da se okuplja sekta“, kaže Roman Silantijev, predsedavajući grupe za zaštitu ljudskih prava „Svetski savet ruskog naroda“.
Grupa radikala koji okružuju oca Sergeja porasla je posle odluke Ruske pravoslavne crkve da odustane od izgradnje kontroverzne crkve Svete Katarine u Jekaterinburgu.
Sredneuralsk ženski manastir nalazi se desetak kilometara od Jekaterinburga. Osnivač manastira je otac Sergej. „Sve što stoji u šumi – ovaj ogromni manastir – Sergej je sagradio sa svojim parohijanima. Ne znam kako mu je to pošlo za rukom“, rekla je Poklonskaja nakon što je otac Sergej rekao da je manastir izgrađen „ni iz čega, duboko u šumi“.
Danas je manastir praktično samostalan. Uz poljoprivredni kompleks i baštu, manastir ima i radionice, groblje, bolnicu, školu i kafić. U neku ruku, manastir je Vatikan u malom i bolni podsetnik Ruskoj pravoslavnoj crkvi da nemaju kontrolu ni nad dijacezom ni nad ocem Sergejem koji se bori protiv „satanskih vlasti“, kaže Ilija Šumanov iz Transparensi internešonela.
Manastir nije jedino dobro kojim upravlja kontroverzni otac Sergej. Sergej kontroliše tri manastira u Sverdlovsk regionu i oko 100 hektara zemljšta, poljoprivrednih dobara i industrijskih struktura.
Patrijarh Kiril, kome je dojadilo ponašanje oca Sergeja, juče ga je ekskomunicirao iz Ruske pravoslavne crkve.
Posle tri saslušanja u jekaterinburškoj dijacezi, na kojima se buntovni otac nije pojavio, poglavar Ruske crkve mu je zabranio da drži bilo kakvu versku službu i propovedi jer su mu govori prepuni „laži i kleveta“ i krše kanonske norme crkve i raspopio ga.
Šta će biti dalje, ostaje da se vidi.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: