U rezervoare aviona u proseku sipa se sedam hiljanda kerozina, međutim ovo ih ne čini punim, a zagađenje koje prouzrukuju osećamo svakog dana. Iz tog razloga, naučnici su došli na ideju da ovaj problem reše ekološkim kerozinom.
Nedavno je DW snimila prilog o aviokompaniji Luf Kanza iz Nemačke, poznatoj potome što investira u „održivo letenje“.
Ona jednom nedeljno u Kinu šalje avion koji se kreće pomoću ekološkog kerozina.
„Ovo gorivo sastoji se od biljne masti, to je ugljen dioksid koji je već jednom vezan, tako da se u ovom sličaju ne emituje u atmosferu“, objašnjava eter Gerber, ispred nemačke kompanije.
Prilkom ovakvog leta u atmosferu se ispšta i do 80 odsto manje štetnih gasova, ali ono što predstavlja problem jeste to što je ekološki kerozin 3 do 6 puta skuplji od naftnog derivata.
Glavni partner im je DB Šenker, aviokompanija iz Kine.
Džon Teves iz ove kompanije naglašava da su reakcije potrošača pozitivne, a da im je glavna misija smanjenje emitovanja CO2 u atmosferu.
Proizvodnja
Rafinerija se nalazi u finskom porvou, sat vremena od Helsinkija.
Već deset godina naučnik Saumi Jauhjanjen ,nastoji da naftu potrebnu za kerozin zameni održivim sirovinama.
„U našem proizvodnom procesu, koristimo ostatke masnoća kao sirovine, na primer korišćeno je jestivo ulje i životinjske masti. Trenutno ispitujemo i druge sirovine, poput biljnog otpada“, objašnjava on.
Godišnje se proizvede oko 100.000 tona prirodnog kerozina.
Međutim, ove kompanije ne nailaze uvek na razumevanje institucija.
„Vlade moraju da naprave legurative i tržište za nas, kako bismo mogli da napredujemo i funkcionišemo“, zaključuje Jauhjanjen.
BONUS VIDEO:
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: