Foto:

Mediteran koji u normalnim godinama privlači otprilike trećinu svih svetskih turista, biće i u 2021. godini najpoželjnija letnja destinacija.

Pročitajte još:

Mnoge turističke zemlje ovih dana pojačano nastoje da privuku turiste. U tom društvu su uz Hrvatsku, koja je pre nekoliko dana lansirala kampanju sa stranim turistima u glavnoj ulozi koja nosi naziv „Verujte mi, bio sam tamo“.

Zahvaljujući vakcinaciji i tzv. zelenom pasošu, svi u trku za goste ulaze s povećanim apetitima. Hrvatska, koja je prošle godine ostvarila svako drugo noćenje iz rekordne 2019., sada cilja barem 60 odsto turističkog prometa iz te godine.

Grčka, koja se poigrala sa hitom Bitlsa „Sve što ti treba je ljubav“ i pre nekoliko dana pokrenula šestomesečnu kampanju pod sloganom „Svi žele u Grčku“, ima za cilj 50 odsto rezultata iz 2019.

Grcka plaza Atina
Grčka plaža u blizini Atine Foto:EPA-EFE/ALEXANDROS VLACHOS

Ta zemlja koja je prošle godine imala prihod od samo četiri milijarde evra od turizma (u 2019. 18 mlrd. evra), nada se da će najvećom kampanjom u poslednjoj deceniji privući oko 15 miliona turista.

Grčka promocija je fokusirana na prirodne lepote zemlje i bezbednost od korone, što u svoju promociju nastoje da ukomponuju mnoge zemlje.

Hrvatska se po tom pitanju pozitivno izdvojila još u februaru kampanjom Bezbedan boravak u Hrvatskoj (Safe stay in Croatia), a koliko udovoljavanje stranim gostima može biti hod po ivici pokazalo se s turskom porukom „Uživaj, vakcinisan sam“. Ogorčenje u turskoj javnosti prvo su izazvale mere prema kojima je trebalo da oni ostanu izolovani u kući dok je turistima, koji su u kratkoj poseti, dozvoljeno izuzeće.

Turistička velesila Španija ovog meseca je lansirala promotivnu kampanju pod sloganom „Vi zaslužujete Španiju“.

Spanija plaza
Španija plaža Foto:EPA-EFE/Kai Foersterling

Ta je zemlja pre pandemije godišnje ugošćavala 84 miliona stranih turista, a u 2021. se nada da će ugostiti 45 miliona. Kampanja uglavnom ide u digitalnom formatu, a u Britaniji, Nemačkoj i Francuskoj i klasičnim oglasima u medijima, na otvorenom, autobusima itd.

Najveći konkurent Španiji je i dalje Francuska, koja u normalnim godinama ima 90 miliona turista i 57 milijardi evra prihoda. Kampanjom „Šta je zaista važno“ u 10 evropskih zemalja Francuzi promovišu lajfsatjl, naročito u ruralnim i retko naseljenim područjima.

BONUS VIDEO:

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar