Postavljaju se brojna pitanja o bezbednosti podmornica i regulacije za njih nakon tragedije Titana, koji je implodirao pod vodom, a takođe još ne može sa sigurnošću da se kaže ni kada je plovilo implodiralo.
„OceanGate“-ov Titan možda nije morao da prođe iste testove kojima su podvrgnuta druga plovila, jer je plovio u međunarodnim vodama gde su istraživanja dubokog mora neregulisana, rekao je doktor Sajmon Boksal, profesor na Univrezitetu Sauthempton, prenosi Jutarnji list.
„U Velikoj Britaniji svako plovilo, čamac, podmornica ili vozilo na daljinsko upravljanje mora da prođe neverovatno stroge bezbednosne provere pre nego što mu se dopusti ulazak u vodu“, rekao je Boksal.
On je istakao da je problem što ova podmornica nije potpala ni pod čiju nadležnost.
Vreme implozije još uvek nije sigurno
Još uvek se ne zna sa sigurnošću kada je podmornica implodirala.
Obalska straža SAD-a rekla je da sonarne plutače koje su postavili ove nedelje nisu uhvatile nikakve glasne ili zvukove koji bi ukazivali na imploziju.
Ali položaj krhotina, relativno blizu mesta brodoloma i vreme zadnje komunikacije Titana s matičnim brodom sugerišu na to da se kvar dogodio pri kraju spuštanja Titana na morsko dno, već u nedelju, nakon zarona.
Sada se pokazalo i da je američka mornarica čula zvuk implozije u nedelju, ali potraga se ipak nastavila. Zvukovi koje su ranije ove nedelje uhvatili istraživački brodovi su zanemareni, jer verovatno dolaze s drugih brodova.
Titan je u nedelju započeo svoje dvosatno spuštanje prema olupini Titanika, a komunikacija s matičnim brodom se izgubila oko sat i 45 minuta nakon zarona.
BONUS VIDEO Brod koji je potonuo na svom prvom i jedinom putovanju