Iz kompanije Er Srbija saopšteno je, da je povećan kapacitet mesta, odnosno da su letovi prema Podgorici i Tivtu preusmerili veće avione, zbog sve većeg broja putnika, nakon što je Montenegro Erlajnz krajem prošle godine bio primoran da prizemlji avione. Iz kompanije tvrde da cena karata na letovima prema Crnoj Gori nije uvećana.
Iz Er Srbija saopšteno je da pažljivo prate potražnju i u skladu s tim povećavaju kapacitet i prilagođavaju letove.
“U ovom trenutku imamo nedeljno pet letova do Tivta i 13 letova do Podgorice “, rekli su iz kompanijei tom prilikom najavili da tokom letnje sezone planiraju 20 letova nedeljno za Tivat i za Podgoricu.
Nisu precizirali koliko dnevno prosečno imaju putnika na linijama ka Crnoj Gori, kao ni za koliko je na ovim linijama povećan broj putnika nakon što je MA prizemljen, piše Pobjeda.
“Nekim danima letimo našim najmanjim turboelisnim avionom ATR72, drugih dana erbasom A319, a povremeno koristimo i naš najveći erbas A320. Zbog tih fluktuacija na dnevnom nivou, kao i postojećih ograničenja putovanja i različitih zabrana putovanja u neke zemlje, ne može se sa sigurnošću odgovoriti koliko smo putnika dodatno prevezli poslije obustave letova MA”, kazali su iz Er Srbija.
Iz MA su saopštili da su sve do trenutka prekida saobraćaja tarife ka Beogradu cene karata bile usklađene sa Er Srbijom. Upozorili su, međutim, da se u dužem roku može očekivati povećanje cena na ovim linijama ukoliko ubrzo ne polete avioni MA.
“Nakon prekida našeg saobraćaja, nije ni logično očekivati da će cene prevoza na linijama ka Beogradu ostati iste kod jedinog prevoznika, koji je ostao na tržištu. Po našem saznanju u ovom trenutku tarife nisu značajno povećavane od strane Er Srbije, s tim da smo sigurni da je raspoloživost nižih tarifa dodatno smanjena po letu. U dužem roku svakako treba očekivati povećanje cena na tržištu, ukoliko MA ne obnovi saobraćaj, ili se ne pojavi druga konkurencija, jer je to u najkraćem rečeno tržišna logika u stanju monopola jednog prevoznika”, kazali su iz MA.
Iz srpskog avio-prevoznika su naveli da nisu povećavali cene na linijama ka Crnoj Gori, nakon što je MA bio primoran da prizemlji svoje avione.
“Cene su ostale iste, ali je zapravo samo putovanje sada i povoljnije. Uveli smo više sedišta i produžili period u okviru kojeg se mogu kupiti karte po početnim cenama, da bismo na taj način pomogli putnicima koji su imali karte MA ”, saopšteno je iz Er Srbija.
Iz ove kompanije su naveli da nude široku paletu cena, u zavisnosti od različitih segmenata putnika i njihovih potreba, počev od 57 eura za povratnu kartu između Crne Gore i Beograda plus aerodromske takse od 40,38 evra.
“Cene variraju u zavisnosti od datuma putovanja, termina kupovine, popunjenosti određenog leta itd. U principu, putnici koji kupuju karte unapred 14 i više dana prije polaska mogu dobiti najbolje ponude”, pojasnili su iz kompanije.
Iz MA su podsetili da su sve do prekida saobraćaja MA tarife ka Beogradu bile gotovo usklađene sa Er Srbijom.
Podsetili su da je nakon prekida saobraćaja ka Beogradu, koji je trajao preko pet meseci u prošloj godini zbog pandemije, saobraćaj iz Podgorice i Tivta ka Beogradu obnovljen 19. avgusta prošle godine. Tada je doneta i odluka da će putnicima većina kapaciteta, čak dve trećine na svim letovima biti raspoloživa po cenama od 109 do 119 evra.
Iz Er Srbije tvrde da su niže cene dostupne i tokom perioda bliže polasku.
“Na nekim od svojih evropskih destinacija, Er Srbije je uvela niže cene za putovanja sa polaskom iz Crne Gore, poput putovanja za Beč, Cirih, Pariz itd. Na primer, cene za Cirih su počev 98 evra, uključujući i aerodromske takse, a do Beča 108 evra”, istakli su iz kompanije.
Na crnogorskim aerodromima u ovom trenutu sleću avioni samo četiri kompanije, i to Er Srbije, Turkiš Erlajns-a, Austrija erlajnsa i ukrajinske kompanije „Windrose Airlines“.
Pratite nas i na društvenim mrežama: