Foto: EPA-EFE/WALLACE WOON

Američki div interneta - Gugl, objavio je u četvrtak da je spreman da s medijskim kućama sklopi ugovore kojima bi im se prvi put obavezao da isplaćuje naknadu za objavu informativnih sadržaja. Međutim, nisu objasnili kako će sadržaj predstavljati korisnicima, niti koliki prihod u Guglu očekuju.

Gugl već godinama pokušava da se odbrani od zahteva medijskih kompanija širom sveta da im finansijski nadoknadi korišćenje sadržaja. Posebno su glasni u kritikama bili evropski mediji, navodi Rojters.

Američki div danas je konačno popustio i poručio da je spreman da posegne u džep, prenosi Jutarnji list.

Danas objavljujemo program kupovine licenci na temelju kojeg ćemo izdavačima plaćati kvalitetni sadržaj za potrebe novog ‘informativnog iskustva’, u planu u drugoj polovini godine“, objavio je na blogu Guglov potpredsednik za vesti Bred Bender.

‘Informativno iskustvo’ novi je Guglov proizvod koji će biti lansiran na ‘Gugl Njuzu i Gugl Diskaveriju.’

U prvoj fazi Gugl će potpisati ugovore s nemačkim Der Spiegelom, Die Zeitom, Frankfurter Allgemeine Zeitungom i Rheinische Postom, australskom Schwartz Medijom, The Conversationom i Solstice Medijom i brazilskim Diarios Associadosom A Gazetom. U sledećoj fazi biće potpisani ugovori i s medijima drugih zemalja.

Bender u objavi ne objašnjava kako će sadržaje predstavljati korisnicima, niti koliki prihod u Guglu očekuju.

„Živahna industrija vesti je važna, možda i važnija nego do sada, jer ljudi traže pouzdane informacije u vreme pandemije i sve veće zabrinutosti zbog rasne nepravde širom sveta“, zaključio je čelnik Gugla.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar