Ko je još donedavno mogao pomisliti da će ugledni epidemiolog s izraženim bruklinskim naglaskom, koji prestravljenoj naciji govori istinu na svakodnevnim konferencijama za novinare s Donaldom Trampom, prvim čovekom Amerike koji olako shvata ili ne shvata činjenice, postati novi američki junak?
Lik doktora Entonija Faučija, imunologa, naučnog saradnika i člana kriznog štaba Bele kuće u borbi protiv koronavirusa ovih se dana u Americi može naći svuda – na majicama, šoljicama za kafu, pa i na krofnama, prenosi N1.
Nik Semeraro, vlasnik radnje “Donuts Delite” iz grada Ročestera u saveznoj državi Njujork, jedan je od preduzetnika koji odaju počast ovom lekaru, istovremeno dobro zarađujući na “faučimaniji”.
U pratnji verenice i psa na zadnjem sedištu automobila, Toni Mastrangelo vozi čak tri sata da bi u Semerarovom dućanu kupio trenutno najpopularniju poslasticu u Americi – krofnu “Doc” u čijoj se sredini, umesto rupe nalazi jestivi papir s otisnutim likom dr Faučija.
Semeraro kaže da na taj način želi “odati počast” direktoru Nacionalnog instituta za zarazne bolesti, čoveku i stručnjaku koji se, “usred haosa odmereno i smirenim glasom obraća Amerikancima na TV konferencijama za novinare” u kojima svakodnevno učestvuje s predsednikom Trampom.
“Nikada nisam upoznao nikoga kome se divi toliko ljudi. Dosad nisam čuo nijedan negativan komentar o tom čoveku”, kaže Semeraro, dodajući da je morao otvoriti nove telefonske linije kako bi se uspeo da nosi sa brojnim narudžbama.
Faučijevo lice pojavljuje se i na majicama sa sloganom “U Faučija verujemo”, što referiše na nacionalni moto Sjedinjenih Američkih Država koji glasi “U Boga verujemo”.
Naći ćete ga i na šoljicama za kafu uz poruku “Ostanite smireni i perite ruke”, što je slogan “Keep Calm and Carry On”, koji se pojavio 1939. na motivacionom plakatu britanske vlade, nekoliko meseci pre početka Drugog svetskog rata, a svrha mu je bila podići moral britanske javnosti kojoj su pretili masovni avio napadi na velike gradove.
Ali, to nije sve. Amerikanci mogu kupiti čarape i sveće s Faučijevim likom. Na svećama popularni lekar ima oreol.
Online trgovina “Etsy”, koja proizvodi rukotvorine nudi više od 3.000 predmeta posvećenih smirenom doktoru.
“Klub obožavatelja dr Entonija Faučija” na Fejsbuku za sada broji više od 79.000 članova, a na Tviteru ima više od 21.000 sledbenika.
Postoji i retro video igra koja se zove “Faučijeva osveta”, a u njoj je doktor prikazan kao glavni lik koji laserima, koji mu sevaju iz očiju uništava “ljubičaste koronaviruse”.
No ni tu nije kraj Faučijevoj popularnosti. U Vašingtonu se u jednom restoranu prodaje gotov koktel u kesici sa slamkom, koji se može preuzeti lično ili se može dostaviti. Naziv mu je “Fauci Pouchy” (Fauči u vrećici), a sastoji se od votke, limunade, narovog soka i soka grejpa.
“Kokteli se prodaju kao ludi”, kaže Rohit Malhotra, izumitelj koktela. “Rekord nam je 300 prodatih koktela u jednom danu”, pohvalio se.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare