Šestorica vozača u Vladi Srbije podneli su tužbe protiv Uprave za zajedničke poslove republičkih organa sa zahtevom da im se isplati oko deset milona dinara na ime neisplaćenih dnevnica i prekovremenog rada u poslednje tri godine.

Tužba je podneta Prvom osnovnom sudu u Beogradu, a vozači su agenciji Beta kazali da često moraju po ceo dan da najviše državne funkcionere voze „gladni, žedni i iscrpljeni“ jer nemaju novca za hranu.

U tako iscrpljenom stanju, dodali su, prelazeći više stotina kilometara dnevno, ugrožavali su i svoje zdravlje i bezbednost putnika i ostalih učesnika u saobraćaju.

Kako su kazali, plata profesionalnih vozača zaposlenih u Upravi za zajedničke poslove republičkih organa, s najnovijim povećanjem iznosi oko 52.000 dinara.

Dobrivoje Stojanović, koji je šest godina vozio savetnicu predsednika države Suzanu Vasiljević, kazao je agenciji Beta da je direktor Uprave za zajedničke poslove Dejan Matić ukinuo vozačima pravo na isplatu naknade za prekovremene sate, dnevnice i pripravnost.

„U javnim preduzećima dnevnica vozača iznosi 3.000 dinara, a nama se isplaćuje svega 150 dinara. Dnevnica za inostranstvo je 15 evra, a toliko u Nemačkoj košta jedna kineska čorba. Svakog meseca sam prekovremeno radio po 70 i više sati, ali plaćeno bi mi bilo svega pet-šest sati. Podneo sam tužbu jer sam samo u poslednje tri godine oštećen za 1,5 miliona dinara“, rekao je Stojanović.

Dodao je da je, kada je podneo tužbu, povučen s mesta vozača savetnice predsednika države.

„Kada je Suzana Vasiljević zatražila od direktora Matića da me vrati za njenog vozača, Matić je rekao da će to učiniti samo ako prethodno povučem tužbu. Moram da se zahvalim Suzani, jer mi je na putovanjima često davala novac za hranu, ona je shvatala u kakvom se problemu nalaze vozači“, kazao je Stojanović. Naglasio je da se svih 105 vozača Uprave za javne poslove nalaze u istom problemu, ali da ne smeju da reaguju da ne bi ostali bez posla.

Igor Kostić, koji kao vozač u Vladi Srbije radi već 22 godine, rekao je agenciji Beta da ga je direktor Matić razdužio sa službenim automobilom kada je podneo tužbu protiv te uprave zbog, kako je naveo, neisplaćenih 1,5 miliona dinara na ime dnevnica i prekovremenih sati.

„Niko iz Uprave nije hteo da razgovara s nama. Prelazili smo mesečno i do 10.000 kilometara, vozači su imali srčane napade, pucali su krvni sudovi… Pauze između dve smene često bi bile samo tri do četri sata. S platama od svega 40.000-50.000 dinara mnogi vozači nisu u mogućnosti da sebi kupe ni sendvič. Postavlja se pitanje koliko naši državni funkcioneri zaista vrede, kada nas ovako malo plaćaju“, kazao je Kostić i naglasio da bi Inspekcija rada morala da izvrši kontrolu u Upravi za zajedničke poslove.

Dodao je da je Uprava 2021. godine kupila 300 vozila, među kojima je bilo 60 „audija“ i 100 „pasata“.

„Nedavno je na lizing ponovo obnovljen vozni park sa 150 luksuznih vozila kao što su ‘audi 6’ i ‘arteoni’. Ugovori su sklopljeni na 20 meseci s kilometražom do 50.000. Većina vozila tu kilometražu pređe za 14-15 meseci i onda vozila ‘leže’ u parku da se ne bi plaćali penali zbog prekoračenja ugovorene kilomteraže“, kazao je Kostić.

Uprava za zajedničke poslove republičkih organa, odgovarajući na pitanja agencije Beta, navela je da se dnevnice isplaćuju u skladu s Uredbom o naknadi troškova i otpremnini državnih službenika i da propisani iznos dnevnica ne zavisi od volje rukovodilaca organa.

Uprava je istakla da zaposleni za svaki sat koji po nalogu pretpostavljenog radi duže ima pravo na sat i po slobodno.

„Ukoliko zaposlenom, zbog prirode posla, nije omogućeno da iskoristi slobodne sate, svaki prekovremeni sat će mu biti isplaćen s uvećanjem od 26 odsto“, navela je Uprava.

U pisanom odgovoru Uprave za zajedničke poslove republičkih organa se navodi i da vozači koji su podneli tužbe nisu „razduženi“ već i dalje obavljaju poslove u skladu s pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta.

BONUS VIDEO: Kad premijerka odgovori u Skupštini, a niko ništa ne razume Brzi voz, Hari Poter i peron i po

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare