Nakon ostavke Gorana Vesića sa funkcije ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, predsednik Aleksandar Vučić i premijer Miloš Vučević praktično odmah su najavili da Vesić neće biti jedini koji će odgovarati za urušavanje nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu. Prema nezvaničnim saznanjima Nove, u ovom trenutku se u naprednjačkim krugovima razmatraju ostavke i sadašnjeg ministra trgovine Tomislava Momirovića koji je tokom rekonstrukcije ovog javnog objekta bio ministar građevine, kao i v.d. generalne direktorke "Infrastruktura železnica Srbije" Jelene Tanasković i v.d. generalnog direktora "Železnice Srbije" Gorana Adžića. Prema saznanjima našeg portala, plan je da Vesićev resor preuzme ministar za javna ulaganja Darko Glišić, koji će privremeno "sedeti na dve ministarske fotelje".

Goran Vesić napustio je fotelju ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, rekavši da je to uradio kao odgovoran čovek koji želi da ličnim primerom pokaže da u današnjoj Srbiji postoji moralna odgovornost.

„Odlazim sa ove funkcije čiste savesti i ponosan na rezultate koji ostaju iza mene kao i tima Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture koji je radio sa mnom“, napisao je on na svom X nalogu.

Tim povodom, predsednik Srbije Aleksandar Vučić je iz druge fotelje, i to gostujući u „Ćirilici“ na TV Hepi najavio građanima Srbije da će uskoro biti još ostavki zbog nezapamćene tragedije u Novom Sadu, kad je zbog pada nadstrešnice Železničke stanice poginulo 14 ljudi, a troje je povređeno.

Među žrtvama je, inače, bilo i dece.

„Ovo je početak ostavki“, rekao je Aleksandar Vučić, i dodao da je „sasvim izvesno“ da će javnost uskoro saznati za nova napuštanja funkcija.

Vesićevu ostavku gotovo odmah je prihvatio predsednik Vlade Srbije Miloš Vučević, i istakao da bi bilo nelogično da se čitava priča završi samo ovom ostavkom.

„Daćemo još 24 časa da li će se oni koji su bili zaduženi za određena pitanja, a tiče se odgovornosti o kojoj pričamo, sami setiti. Očekujem ostavke u narednim danima“, rekao je Vučević u ponedeljak uveče.

I ovo se sve, inače, dešava neposredno pred najavljene građanske proteste u Novom Sadu ispred železničke stanice gde se nesreća dogodila. Do kraja nedelje biće održan i protest u Beogradu, sa istim zahtevima iza kojih je stala cela opozicija. To su: ostavka premijera Miloša Vučevića i gradonačelnika Novog Sada Milana Đurića, hapšenje onih koji su direktno odgovorni za propuste na rekonstrukciji Železničke stanice, kao i otkrivanje tajnog ugovora sa kineskim kompanijama.

Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Na redu Toma Mona, Tanasković i Adžić?

Prema saznanjima „Nove“, u vrhu SNS se trenutno vode razgovori o ostavki Vesićevog prethodnika u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Tomislava Momirovića. Pored njega, razmatraju se i ostavke v.d. generalne direktorke „Infrastruktura železnica Srbije“ Jelene Tanasković i v.d. generalnog direktora „Železnice Srbije“ Gorana Adžića. Podsetimo, tokom Momirovićevog mandata je započeta rekonstrukcija Železničke stanice u Novom Sadu, a tokom radova na ovom objektu na rukovodećim funkcijama u Železnicama Srbije bili su pomenuti Jelena Tanasković i Goran Adžić.

Inače, zanimljivo je da se Tomislav Momirović, poznatiji kao Toma Mona, od početka čitave priče niti jednom nije obratio građanima Srbije. A s druge strane, njegova ostavka je među prvima koja se traži, pa su tako dva dana od nesreće osvanuli plakati sa njegovim, kao i likovima Miloša Vučevića i Gorana Vesića na četiri lokacije u Novom Sadu sa porukom „Korupcija ubija – odgovaraćete“.

Na spisku onih o čijoj se ostavci razmatra je i Jelena Tanasković, koja je na čelu preduzeća „Infrastruktura železnica Srbije“.

Prema zvaničnom sajtu, ovo preduzeće odgovorno je za održavanje „javne železničke infrastrukture, organizovanja i regulisanja železničkog saobraćaja“, te i obezbeđenja pristupa i korišćenja javne železničke infrastrukture „pravnim i fizičkim licima koja obavljaju prevoz za sopstvene potrebe“.

Osim njih, prema saznanjima Nove pregovara se i o ostavci Gorana Adžića na mesto v.d. generalnog direktora „Železnice Srbije“, s obzirom na to da je u pitanju urušena betonska nadstrešnica na Železničkoj stanici Novi Sad.

Darko Glišić možda novi privremeni ministar građevine

Isto tako, prema nezvaničnim saznanjima, spekuliše se ko bi mogao makar privremeno da vodi Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. U pitanju je, navodno, niko drugi do Vučićev kum – Darko Glišić, aktuelni ministar za javna ulaganja i inače jedan od najbližih predsedniku naše države. Kako Nova saznaje, Glišić bi istovremeno vodio dva ministarstva sve dok na Vesićevo mesto ne stupi neko drugi iz redova Srpske napredne stranke.

Darko Glišić Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Za sad se, međutim, ne pominje ostavka trenutnog gradonačelnika Novog Sada Milana Đurića, iako javnost već danima traži i njegovo povlačenje sa te funkcije. Pored Đurića, građani i opozicija pominju i trenutnog premijera a nekadašnjeg novosadskog gradonačelnika Miloša Vučevića, budući da je takođe tokom njegovog mandata započeta obnova železničke stanice.

Ipak, ako bi Vučević podneo ostavku na mesto premijera Srbije, u tom slučaju jasno je da bi pala i cela Vlada Srbije.

“Vladi prestaje mandat sa prestankom mandata Narodne skupštine, izglasavanjem nepoverenja, neizglasavanjem poverenja, ostavkom Vlade, izglasavanjem nepoverenja predsedniku Vlade i ostavkom predsednika Vlade. Predsednik Vlade može podneti ostavku, koju upućuje predsedniku Narodne skupštine i o kojoj obaveštava predsednika Republike i javnost”, piše u Zakonu o Vladi.

O tome da li se Vesićevom ostavkom završava odgovornost SNS vlasti za stravičnu nesreću u Novom Sadu, i ko tačno još treba da podnese ostavku upitali smo Đorđa Vukadinovića, političkog analitičara i urednika Nove srpske političke misli.

„Vesić bio prvi kandidat za ostavku“

„Goran Vesić je verovatno i formalno i formacijski bio prvi kandidat na redu za ostavku, ali smatram da odgovornost za ono što se desilo niti počinje sa njim, niti se završava. Ne mogu reći da je nevin, ali je vrlo verovatno da ima dosta istine u tome što je Vesić govorio – glavne odluke o stanici su donete pre njegovog stupanja na dužnost ministra. Dakle, njegova odgovornost je prosto formacijska, i ne mislim da je toliko direktna. Bila je očekivana njegova ostavka s obzirom na to koji resor je Goran Vesić vodio, i naglašavam da je njegovih otisaka konkretno u ovoj nesreći verovatno manje od mnogih drugih“, rekao je on za Novu.

„Mislim da je ovde problem mnogo dublji, tačnije da ta odgovornost mora ići i na dole i na gore u odnosu na bivšeg ministra Vesića. I to ne govorim samo o političkoj odgovornosti, već i o pravnoj, krivičnoj. Takođe, u našoj zemlji već 10 godina u krajnjoj liniji o svemu odlučuje jedan čovek – predsednik Srbije Aleksandar Vučić, koji se u sve razume i svuda se pita“, dodao je Vukadinović.

Đorđe Vukadinović Foto: Ivan Dinić/Nova

Na pitanje Nove ko još treba da podnese ostavke, Đorđe Vukadinović kaže da je to i Vesićev prethodnik na mestu ministra građevine, odnosno Tomislav Momirović.

„U stvar je sigurno uključen Vesićev prethodnik, a verovatno i njegov sadašnji šef i dojučerašnji gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević“, kaže on.

Podsetimo, od petka, kada se dogodila nezapamćena tragedija u Novom Sadu u kojoj je stradalo 14, a povređeno troje ljudi, vlast pokušava da skrene pažnju građana Srbije sa pravih krivaca.

Počelo je tvrdnjama da nadstrešnica Železničke stanice nije bila rekonstruisana u radovima koji su građane Srbije koštali 65 miliona evra, nastavilo se brisanjem informacija o građevinskoj dozvoli sa sajta APR, zatim su se menjali potpisi s fotografija, a završilo se skandaloznim poređenjem sa tragedijama u klubovima Laundž i Kontrast, u kojima je takođe stradalo 14 osoba.

BONUS VIDEO:

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare