Foto:Goran Srdanov/Nova.rs

Prošlo je godinu dana otkako je Aleksandar Šapić gradonačenik Beograda, a kako je za to vreme vođen glavni grad, šef odborničke grupe "Moramo – Za dobar grad" Dobrica Veselinović istakao je da nema ništa mnogo da kaže.

„Nemam ništa mnogo da kažem. Jedna stvar koja mi je pala, a stvarno smešno deluje, jeste skidanje reklama sa autobusa. Skinute su one reklame koji je grad davao privatnicima, a privatnici preprodavali i od njih mnogo zarađivali. Ovo ostalo sve je bitka da sačuvamo osnovne usluge koje imamo u gradu“, ističe Veselinović gostujući u Danu uživo.

On smatra da se ne radi samo o prethodnoj godini, već da je upitanju kontinuitet.

„Ne bih ja govorio samo o godinu dana vlasti Aleksandra Šapića, u pitanju je kontinuitet vlasti Srpske napredne stranke i Socijalističke partije Srbije, koji traje već više od deset godina. To je obeleženo time da nismo mogli da održimo ni osnovni kvalitet javne infrastrukture vrtića, vodovoda, kanalizacije, javnog prevoza, nego je kvalitet opadao. I o tome se ovde radi da sva predizborna obećanja nisu ispunjena i da je ispunjenje velikih kapitalnih projekata negde oko 20 odsto u svakoj sferi“, objašnjava Veselinović.

Prema njegovim rečima, vođenje takve politike rezultira da i dalje nema mesta u državnim vrtićima, da se javni prevoz „raspada“, da i dalje nema kanalizacije, metroa, škola, kao i da ljudi i dalje „nemaju gde da žive i da se stambeni fond raspada“.

„Beograd je u vrhu gradova sa najzagađenijim vazduhom u svetu. Potrebna nam je energetska tranzicija, potrebno nam je ulaganje u obnovljive izvore, izolacija zgrada, promena saobraćajne paradigme i javni prevoz koji treba da obezbedi da se ljudi od kuće do posla kreću 30 minuta. Da sva deca imaju mesta u gradskim vrtićima i revizija svih štetnih ugovora koje je ova vlast potpisala, a koja govori o njihovim maloverzacijama i presipanje para iz javnih u privatne džepove“, ističe šef odborničke grupe „Moramo – Za dobar grad“.

Veselinović ističe da je sada vrlo jasno da je politika SNS-a: „Ili politika privatizacije i davanje javnih usluga privatnicima u domenu javnog saobraćaja, vrtića i raznih drugih javnih usluga ili je politika SNS-a da ne umeju ništa da urade.“

„Namerno se slabi GSP da bi određene linije mogle da budu privatizovane“

„48 odsto ljudi svakodnevno koristi javni prevoz što znači da javni prevoz treba da bude potpomognut zato što on omogućava i daje kvalitet života u nekom gradu. Boljom uslugom, boljim organizovanjem i boljim menadžmentom, ulaganjem u GSP i negovom optimizaciom – može biti bolji“, objašnjava sagovornik N1.

On smatra da deset i više godina vlast ne želi da reši problem javnog prevoza u Beogradu jer, kako kaže, žele da privatizuju uslugu.

„Namerno se GSP slabi da bi onda određene linije mogle da budu privatizovane i date u ruke privatnicima. To je bio slučaj sa potezom 500 i sa drugim linijama“, navodi Veselinović.

Na pitanje da li smatra da GSP može da procveta, Veselinović nije baš siguran.

„Ne znam kako može s obzirom da oni nisu znali koliko je cena karte ni kako se kupuje. Da se taj rok za izradu softera i aplikacije isto prolongira, da smo imali dve promene na nivou Sekretarijata za javni prevoz. To je jedan opšti haos i javašluk. Moramo da se izborimo da sačuvamo ovo što imamo, a kamo li da radimo na bilo kakvom unapređenju“, ističe on.

Opširnije čitajte na N1.

***

BONUS VIDEO – Koje su posledice (ne)odlaska u Brisel?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar