Dobrica Veselinović iz odborničke grupe "Moramo" u Skupštini Beograda izjavio je povodom rasprave o GSP Beograd da je potrebno da se hitno poboljša javni prevoz, da se optimizuju pojedine linije, kao i da se smanje cene karata.
Podsetimo, u javnosti se povela polemika o tome da li će vraćanje naplate karata u okvire gradskog saobraćajnog preduzeća popraviti njegove finansije? Ta i odluka gradske skupštine o prvoj trasi metroa, kaže gradonačelnik Aleksandar Šapić, među najvažnijima su za život Beograđana.
Veselinović je konstatovao da je najveći problem u GSP-u prodaja karata, i napomenuo da mu nije jasno zbog čega ista vladajuća većina koja je sa kompanijom Kentkart produžila ugovor pre godinu i po dana sada raskida ugovor.
„Mi smo od početka govorili da Busplus od kada je uveden nije dobro rešenje, i da neće usloviti da prevoz bolje funkcioniše. To je bila osnovna postavka, da treba uvesti novi sistem – kako bi bilo više para i kako bi prevoz bolje funkcionisao. Više od 10 godina kasnije je ista situacija. Hronični nedostatak finansija je posledica toga što nema optimizacije linija. Ja se svaki dan vozim prevozom, i to je sve ostalo isto kako je bilo. Prosečna brzina tramvaja je osamdesetih bila 20 na sat, a sada je 13. Prosečna starost tramvaja je 38 godina, a autobusi mamo, malo – pa ispadaju“, kazao je Veselinović.
Prema njegovim rečima, najbolji oblik prevoza je Beovoz, ali se ni on ne održava, pa čak ni fabrika koja je proizvodila vagone više ne postoji.
„Po meni kao korisniku, totalno je suludo uvoditi represivne mere i tražiti da ljudi plaćaju kartu kada to što oni plaćaju – ne funkcioniše“, istakao je Veselinović.
Nije siguran da li može da se napravi novi sistem po kome će građani ulaziti isključivo na prednja vrata, a za izlaz koristiti ostala.
„Ja ne znam ko je smislio to, i da li se ti ljudi voze prevozom? Očigledno je da ne. Da li će to tako baš da bude, ja mislim da ni oni ne znaju“, istakao je sagovornik N1.
Konstatuje da su na vozilima GSP-a već nalaze nalepnice o ulazu i izlazu, kao i da su aparati za validaciju sklonjeni sa srednjih vrata.
Ocenjuje da je situacija u prevozu takva da „ne može da se uđe ni na jedna vrata, a kamoli samo na prednja“.
On je kao rešenje predložio smanjivanje cene prevoza i optimizaciju pojedinih linija.
***
BONUS VIDEO: Direktan sudar autobusa za Lazarevac i automobila, jedan putnik bez svesti
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare