Sreto Malinović Foto: N1

Priča o nabavci borbenih aviona nije nova. Ova nabavka aviona "Rafal se spominje unazad dve godine i svako ko prati sistem odbrane treba to da posmatra kroz tri stvari - letelicu/avion kao borbenu platformu, šta ti avioni znače za našu vojsku i treće, konstelaciju upotrebe aviona u konstelaciji regionalnih i svetskih pretnji, rekao je za N1 brigadni general avijacije u penziji Sreto Malinović.

„Avion ‘Rafal’ je sjajan avion, sa izuzetnim mogućnostima i bukvalno je višenamenski borbeni avion. Kupovina 12 aviona predstavlja prvi deo nabavke dve eskadrile za naše vazduhoplovstvo, a što je već bilo planirano. Međutim, treba da se osvrnemo i na cenu nečega čije je dobijanje tek u perspektivi, i nije reč samo o ovim avionima. Jako je važno da u setu sa avionima idu i rakete dugog dometa, koje će obezbediti kontrolu vazdušnog prostora. Šta možemo očekivati od sporazuma ako nam druga strana bude omogućila isporuku tog sistema oružja – bombi i raketa kojima možemo čuvati vazdušni prostor, onda je cena velika“, rekao je u Danu uživo brigadni general avijacije u penziji Sreto Malinović.

On je rekao da je nabavka aviona u paketu sa oružjem za PVO uobičajena, prenosi N1.

„Ako to ne možemo da rešimo, onda treba razmisliti – šta će mi 12 ‘Rafala’ sa uskraćenim borbenim mogućnostima ako mogu da uzmem 50 J-10 kineskih aviona koji idu u paketu sa raketama i bombama za PVO. Ja nisam ljubitelj kineske aviacije ali treba dobro razmisliti, jer nije dobro dobiti fenomenalan avion koji sutra može biti glineni golub, pa je onda i u tom slučaju u pitanju prevelika cena“, rekao je general avijacije u penziji Malinović.

Malinović je istakao da bi već sada trebalo da počne selekcija za vazduhoplovno – tehnički i letački kadar, koji bi bio spreman da odmah krene na obuku za održavanje i letenje. Za 12 aviona koji treba da stignu, potrebno je 30 pilota, ili, kako je naveo Malinović dve i po posade po avionu.

On je istakao i da nabavka aviona kao i celokupne borbene tehnike ne služi samo da bi se ratovalo, već i da, kako je rekao, „odvrati nekog ukoliko razmišlja o napadu i da država treba da ima nešto s čim se može braniti od potencijalnog agresora“.

On je istakao i da ukoliko sporazumom ne bude regulisano, svi remonti će se obavljati kod proizvođača pa će i to povećati ukupnu cenu aviona.

„Brine me to što se avioni plaćaju odmah, a stižu kasnije, verujem ne pre 2030. Plaćaju se odmah avansi.  Zbog geopolitičke situacije u svetu koja je veoma složena mi možemo da ostanemo i bez avansa. To se već desilo sa jednom kupovinom od Rusa, pa smo ostali bez oružja zbog toga što je počeo rat u Ukrajini“, zaključio je brigadni general avijacije u penziji Sreto Malinović.

BONUS VIDEO:

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare