Opasne materije prevoze se centrom Beograda još od 2019. godine, što je podatak koji je mnogima poznat. Mnogima da, ali gradonačelniku Beograda Aleksandru Šapiću očigledno nije. Prvi čovek Beograda izjavio je da se centrom grada ne prevozi ništa opasno, što činjenično nije tačno jer se takve materije transportuju kroz stanicu Vukov spomenik. Ovaj podatak zvanično je potvrđen za naš portal i od Železnica Srbije.

Nesreća u Pirotu, gde je se prosulo 20 tona amonijaka i zbog čega je hospitalizovana 51 osoba, a dve preminule, zabrinulo je i Beograđane koji su počeli da razmišljaju da li opasne materije prolaze kroz glavni grad. Svi su sa zebnjom počeli da razmišljaju da li situacija iz Pirota može da se desi u nekom drugom delu zemlju, uključujući glavni grad.

Upravo na ovo pitanje pokušao je da odgovori gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić, koji je izjavio da Beograd nije ugrožen jer kroz centar prestonice ne prolaze opasne materije.

„Beograd u ovom momentu nije ugrožen što se toga tiče (opasnih materija) jer kroz centar grada ne prolaze opasne materije“, rekao je Šapić prilikom gostovanja na RTS.

Šta je zapravo istina?

Nova.rs poslala je upit Železnicama Srbije kako bismo dobili odgovor na pitanje da li kroz Beograd prolaze opasne materije, a odgovor umnogome odudara od izjave Šapića.

Iz Železnica Srbije naveli su za Nova.rs da opasna roba i dalje prolazi kroz Vračarski tunel, odnosno železničku stanicu „Vukov spomenik“.

Foto: BalkansCat / Shutterstock

„Železnički transport opasnih roba kroz stanicu ‘Vukov spomenik’ i ‘Vračarski tunel’ odvija se samo tokom noći, odnosno u terminu kada je ova stanica zatvorena za saobraćaj putničkih vozova. Pored toga, na delu pruge Karađorđev Park – Pančevački most na oba koloseka može se nalaziti samo jedan voz koji u svom sastavu ima vagone sa oznakom RID za prevoz opasnih roba. U stanicama Pančevo Glavna i Rakovica (odnosno Beograd Ranžirna) obavlja se pregled svih teretnih vozova koji u svom sastavu imaju vagone za prevoz opasnih roba“, rekli su iz ovog preduzeća.

Dodatno, naglašavaju da je prema Glavnom projektu Beogradskog železničkog čvora kroz Vračarski tunel, odnosno „Vukov spomenik“ dozvoljen je prolaz vozova sa opasnim robama.

„Inače, trajno rešenje za transport teretnih železničkih kompozicija i opasnih roba kroz glavni grad je izgradnja saobraćajne obilaznice Beli Potok – Vinča – Pančevo. Kada bude završen poslednji deo, od Bubanj potoka do Pančeva, Beograd će dobiti kompletnu obilaznicu, uključujući je i veliki drumsko – železnički most kod Vinče. Na taj način biće rasterećen železnički saobraćaj kroz Beograd i ukinut sav teretni transport koji sada opterećuje beogradski železnički čvor“, zaključuje se u odgovoru Železnica Srbije.

„Šapić svesno obmanjuje Beograđane ili je totalna neznalica“

Direktor Centra za lokalnu samoupravu Nikola Jovanović kaže da je neshvatljivo da gradonačelnik Beograda ne zna da se kroz centar grada, odnosno kroz tunel „Vračar“ i stanicu Vukov spomenik, prevoze opasne materije što je opasnost za Beograđane.

„Lično sam šokiran da Šapić ne zna da još od 1. februara 2019. godine železnički transport opasnih materija prolazi kroz sam centar prestonice. Ili svesno obmanjuje Beograđane, ili je totalna neznalica. Ne želim da verujem u ovo prvo, tako da mislim da je ipak nespreman za ovako odgovornu fukciju. Inače, najotrovnije materije su u prošlosti prevožene obilaznicom oko Kalemegdana, ali je ona, medjutim, ukinuta zbog projekta ‘Beograd na vodi’“, a da železnička obilaznica još nije izgrađena“, objašnjava naš sagovornik.

Nikola Jovanović Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

On napominje da Vračarski tunel nije projektovan za prevoz opasnih materija, što prema rečima Jovanovića, „nijednoj vlasti nije palo na pamet da učini do 2019. godine“.

„Niko ne može da garantuje da se akcidenti sa najtežim posledicama neće nikada desiti i da svaka normalna i odgovorna gradska vlast radi na smanjivanju, a ne na povećavanju rizika po svoje sugrađane“, priča Jovanović i dodaje:

„Najgore je ne raditi ništa i ne znati ništa o problemu, jer to može preskupo da nas košta“, zaključuje Jovanović.

BONUS VIDEO: Vračarski tunel – tempirana bomba?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare