Iako je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić najavio novi sistem naplate javnog prevoza već od 1. maja, za sada je sve ostalo na rečima i obećanjima. Niko još uvek ne zna koliko će koštati karte, budući da je prvi čovek prestonice ponovo najavio nove cenovnike. Uporedo, u posao naplate prevoznih usluga ušla je domaća firma „Komtrejd“, iako je Šapić u više navrata govorio da više neće biti posrednika u poslu. Previše je nepoznanica i olako datih obećanja, ali za sada problem javnog prevoza ostaje gorući i tu nema nikakvih pomaka.

Danima je gradonačelnik Šapić, reklo bi se bezuspešno, pokušavao da objasni novi cenovnik prevoza u Beogradu. Bizarnu situaciju, kada je danima saopštavao nove informacije, Šapić je prihvatio šalom na svoj račun i poručio da je stvarno ispalo da se odluke menjanju iz dana u dan. Ipak, u pauzama između predstavljanja novih cena i usluga u Gradu, Šapić je odredio da je 1. maj rok za novi cenovnik i sistem javnog prevoza.

Iako su građani očekivali da će se cela situacija konačno i okončati kada je i najavljeno, odnosno do 1. maja, Šapić je najavio da će konačnu odluku doneti Sekretarijat za javni prevoz, najverovatnije do sredine maja.

Aleksandar Šapić Foto:Goran Srdanov/Nova.rs

„Odluka Skupštine (grada Beograda) je postala pravosnažna tek pre nekoliko dana, tako da očekujem da posle praznika, najkasnije do sredine maja, budu donete zone, tarife i cene u okviru novog sistema beogradskog javnog prevoza“, rekao je Šapić i naglasio da će biti još nekih promena do konačne cene javnog prevoza.

Time je napravljen vakuum u organizaciji i naplate javnog prevoza, budući da ugovor sa prethodnim partnerom „Kentkartom“ raskinut, a novi sistem naplate nije zaživeo.

Direktor Centra za lokalnu samoupravu (CLS) Nikola Jovanović napominje da je zbog celokupne situacije sa javnim prevozom, veliko pitanje kada će sistem uopšte zaživeti.

Nikola Jovanović Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

„Iako je gradska vlast obećavala novi sistem naplata karata u javnom prevozu od 1. maja, od toga očigledno nema ništa. Veliko je pitanje kada će novi sistem zaživeti, a podsetiću da svaki mesec u kome nema naplate karata znači 4-5 miliona evra manje u gradskom budžetu za javni prevoz. To znači da ćemo samo u maju ostati bez desetak novih autobusa koje smo mogli da kupimo da sistem radi“, kaže Jovanović.

Dodaje da je neshvatljivo da se stari sistem, koji je bio loš, ukida, a da još uvek nije spreman novi.

„To je velika neodgovornost gradske vlasti. Poseban problem je što i taj novi sistem pun rupa i skrivenih troškova, tako da i kad zaživi ja predviđam pad naplate karata i pogoršanje usluge javnog prevoza“, poručuje Jovanović.

Dok sa jedne strane Jovanović predviđa pad naplate karata, građanima i koriscnicima javnog prevoza nije jasno ko će naplaćivati usluge javnog prevoza. Kako je to još najavio gradonačelnik Šapić u septembru prošle godine, novoosnovano JKP „Naplata prevozne usluge“ trebalo bi da vrši naplatu prevoza u Beogradu, kako više ne bi bilo posrednika u tom poslu.

Ipak, pre nekoliko dana nakon javnog tendera, JKP „Naplata prevozne usluge Beograd“ dodelila je posao provajdera za naplatu prevozne usluge kompaniji Komtrejd. Procenjena vrednost posla je 217 miliona dinara, bez PDV, što je približno oko 1,85 miliona evra.

Sudeći prema podacima iz ove javne nabavke, dostupnih na Portalu javnih nabavki, Komtrejd će, praktično, biti „spona“ koja će omogućavati da građani plaćaju karte u javnom prevozu SMS porukama.

Aleksandar Šapić Foto:Nemanja Jovanović/Nova.rs

Trošak ovog provajdera trebalo bi Komtrejdu da plaća Javno komunalno preduzeće „Naplata prevozne usluge Beograd“. Samo nekoliko dana pre toga, pomenuto javno preduzeće obustavilo je javnu nove opreme i softvera za gradski prevoz u glavnom gradu. Razlog je što se tokom sprovođenja javne nabavke „došlo do saznanja da postoje bolja rešenja za efikasniji monitoring i obračun u javnom prevozu“.

Gradonačelnik je u više navrata pominjao da je jedan od problema javnog prevoza sistem sa validatorima, koji će se sada biti ukinuti. Već su obezbeđena sredstva u iznosu od 50 miliona dinara za nabavku smart telefona, koje će vozači koristiti umesto dosadašnjih validatora.

Aleksandar Šapić Foto:Goran Srdanov/Nova.rs

Podsećamo, više od 13 godina posao monitoringa i naplate prevoza vršila je firma „Kentkart“ sa kojom je nedavno jednostrano raskinut ugovor.

Celokupan proces raskida ugovora dešavao se u senci velike afere sa šefom kabineta gradonačelnika Šapića, Nenadom Milanovićem koji je pokušavao da namesti tender turskoj firmi ukoliko pristane na sporazumni raskid ugovora.

Bonus video: Aleksandar Šapić u filmu „Validator“ _ ep299deo02

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare