Premijerka Srbije Ana Brnabić je odgovarajući na pitanja poslanika u parlamentu izjavila da bi beba koja se nalazila u helikopteru koji se 2015. godine srušio - svakako preminula. Saša Jovanović, zastavnik letač u penziji i kolega stradalog pilota Omera Mehića za Nova.rs kaže da je ova izjava premijerke "šibicarska fora" kojom se skreće pažnja sa odgovornosti o izricanju naredbe da se sleti na Surčlin.

Tog 13. marta 2015. godine, vojni helikopter poleteo je iz Raške kako bi do Beograda hitno prebacio bebu staru pet dana.

U 22.31h izgubljen je kontakt sa letelicom koja se, ispostaviće se, srušila u blizini beogradskog aerodroma.

Foto: Vesna Lalić

U nesreći su stradali major Omer Mehić, kapetan Milovan Đukarić, zastavnik Nebojša Drajić, mehaničar letač zastavnik Ivan Miladinović, lekar Dževad Ljajić i anestetičar Miroslav Veselinović iz Novog Pazara i beba iz porodice Ademović iz Novog Pazara.

O ovoj nesreći, osam godina kasnije govorilo se i u Skupštini.

Premijerka Brnabić smatrala je da ova tema nije tačka dnevnog reda. ali i da bi beba svakako preminula.

Godišnjica pada helikoptera Mi-17 Foto:Vesna Lalić/Nova.rs

„Ta helikopterska nesreća koja zaista baš nema nikakve veze sa ovom tačkom dnevnog reda, ali je do sada tri puta pomenuta… Da vam kažem, znate šta je isto nedostatak odgovornosti i integriteta? To da, u to vreme nije podignut taj helikopter, da pokuša da spasi tu bebu, ta beba bi svakako, pretpostavljam, preminula zato što je to bio jedini način da se stigne do te bebe “, rekla je premijerka Srbije na sednici Skupštine Srbije na kojoj se raspravlja o smeni Gašića sa funkcije ministra unutrašnjih poslova.

Kolega stradalog pilota Omera Mehića, Saša Jovanović za Nova.rs premijerkinu izjavu ocenjuje kao nastavak razočarenja građana u trenutnu vlast.

„Oni ustvari svim tim svojim izjavama žele da prolongiraju bilo kakvu odgovornost za svoja dela, tj. nedelo koje su uradili“, kaže Jovanović.

Sagovornik našeg portala navodi i da uvek možemo da se zapitamo „dokle misle da idu sa nekim raznim opravdanjima kojima više ni deca ne bi verovala“.

„Opravdavaju neke svoje loše odluke. Nisam čuo tu izjavu, ali evo moja prva rekacija – da, dete bi umrlo da helikopter nije došao, dete bi umrlo u svakom slučaju, kao i svi mi – svakom je suđena smrt. Nije poenta u dolasku helikoptera, već je poenta čitava naša primedba na tu ‘operaciju’: Davanje pogrešnih naredbi u toku leta“, kaže Jovanović.

Saša Jovanović Foto: Nemanja Jovanović/Nova.rs

Ističe i da je Omer Mehić raspolagao najboljom opremom, kao i da je svaki član posade koji se nalazio u helikopteru bio vrhunski.

„Znali su svoj posao, radili su svoj posao godinama. U sličnim situacijama bili su puno puta. Imali su na raspolaganju na putu do Beograda, nekoliko bolnica. Nije im dato da tu slete. Planiran je VMA. Na VMA je, ako ćemo se držati zakonskih propisa, pripremljen heliodrom koji tu postoji više decenija. On je osposobljen tehnički da primi helikopter u bilo kojim uslovima leta. Tu je helikopter mogao da sleti bezbedno, a posada poznaje taj teren. Kada dolazi naredba o sletanju na Surčin, posadu dovodimo u stanje nepripremljenosti, dovodimo ih u nove probleme i sumnju šta se dešava“, navodi sagovornik Nova.rs

Dodaje da su u tom trenutku članovi posade već opterećeni dužinom leta.

„Bilo je tu i nervoze, jer imate dete bolesnika koje mora što pre da bude dovedeno do doktora. Kada na sve to vama u momentu kada treba da završite let uspešno, neko daje novu naredbu – sve se ruši“, ističe kolega Omera Mehića.

Sagovornik Nova.rs još jednom podvlači da oni žele da neko odgovara za taj deo leta.

PROČITAJTE JOŠ

„Nije dete uzrok pada helikoptera,nije ni uzrok pada helikoptera neki alkohol koji su pominjali, jer oni da su imali toliko alkohola, ne bi mogli da lete. Taj let bi se odavno završio. Sva opravdanja vode ka tome da se skrene sa onog osnovnog, a to je da se utvrdi odgovornost onih koji su davali naredbe koje ne mogu da se izvrše. Imamo nezvaničnu informaciju da je tog dana da je tog dana komandant helikopterske jedinice MUP Srbije odbio da upotrebi letelicu, jer je smatrao da uslovi za letenje nisu bezbedni za posadu, kaže Jovanović.

Pitanja koja su ostala bez odgovora 

Podvlači da je i samo sletanje, odnosno odlazak po bebu, izveden u jako lošim uslovima.

„Poenta je da dete uopšte nije krivo, oni pokušavaju da raznoraznim šibicarskim formama skrenu pažnju sa onog osnovnog. Osnovno je: Što ste tražili da se sleti na Surčin? Ko je tražio? Ako je to tražio, kome je to rekao od komandanta da prenese Mehić Omeru ? Ko je rekao kontroli letenja da prenese naredbu preko snimljenog razgovora vođi posade?“, zaključuje Jovanović.

Funkciju ministra odbrane 2015. godine obavljao je Bratislav Gašić.

***

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare