Pruga i deponija u Nišu Foto: Miljana Isailović/Nova.rs

Koliko puta je za poslednjih 10 godina, koliko je na vlasti u Nišu Srpska napredna stranka, najavljivana gradnja obilaznice, čija je dužina svega 24 kilometra, teško je i pobrojati. Dokle je to stiglo možda najbolje islustruje molba Nišlije sa kojim smo razgovarali ovih dana, "da mu prugu više niko ne spominje“.

Na pitanje novinara našeg lista da li se nada skorom početku izgradnje železničke pruge oko Niša, Ivan Savić je odgovorio:
– Molim novinare da više ne pišu ništa o tome. Ni da su bageri počeli da kopaju, ni da su stavili pragove. Tek kad prvi voz tamo prođe, napišite tekst. Dosadile su nam više prazne priče – rekao je Savić.

Sličnog je mišljenja i Marija Ilić.

Pruga u Nišu Foto: Miljana Isailović/Nova.rs

– Kad god neko pogine na pruzi ili čim se približe izbori, stižu vesti o izgradnji obilaznice. Da se radi o 200 kilometara pruge razumeli bismo, ali ovde je u pitanju 20 kilometara. Kad bi pozvali Kineze da naprave tu prugu, verujem da bi pitali za koliko dana treba da je završe – ukazuje Ilić.
Nišlija Milija Ivanović rekao je da su akcijaši krampovima, lopatama i kolicima izgradili prugu Beograd – Bar, a „ovi“ sada ne mogu da naprave prugu kroz njive i livade, a imaju svu mehanizaciju.

– Jugoslavija je drugačija zemlja bila. Gledao se interes naroda. Ovi sigurno ne mogu da se dogovore ko će tu koliko da zaradi na izgradnji, a za to vreme malo-malo pa neko pogine prelazeći prugu – rekao je Ivanović.

Ideja da se pruga izmesti iz Niša izgradnjom obilaznice starija je od dve decenije, ali je prvi konkretan korak bilo potpisivanje Protokola o izmeštanju decembra 2012. godine. Protokol su u Nišu potpisali tadašnji šef delegacije Evropske unije u Srbiji Visan Dežer, tadašnji ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić i gradonačelnik Niša Zoran Perišić (SNS).

Pruga u Nišu Foto: Miljana Isailović/Nova.rs

Izgradnja obilaznice, rečeno je tom prilikom, trebalo je da počne već u leto 2013. godine.

Od tada skoro da nije prošlo nijedno godišnje doba bez obećanja, što gradskih što republičkih funkcionera o izgradnji obilaznice, a poslednje je stiglo februara od ministra saobraćaja i građevine Tomislava Momirovića. On je rekao da bi „i pored zahtevnosti projekta radovi mogli da počnu u junu“.

Postrojenje za preradu vode – biće „sutra“

Jedna od takođe veoma često najavljivanih investicija u Nišu čiji temelj još nije postavljen je i postrojenje za preradu otpadnih voda.

Izgradnju postrojenja koje bi trebalo da spreči da se godišnje u Nišavu ispusti 30 miliona tona otpadnih voda, poslednje dve decenije su najavljivali svi gradonačelnici Niša, počev od Miloša Simonovića (DS), preko Zorana Perišića (SNS) i Darka Bulatovića (SNS) do aktuelne gradonačelnice Dragane Sotirovski (SNS).

Sotirovski je 27. januara rekla da u Niš „sutra“ dolazi velika delegacija ljudi koji su aplicirali prema EU za izgradnju velike fabrike za prečišćavanje otpadne vode, ali se delegacija do današnjih dana nije pojavila.

Reciklažni centar i spalionica

Izgradnju Regionalnog centra za upravljanje otpadom „Keleš“ na prostoru između Niša i Doljevca, predstavnici grada su tokom 2015. i 2016. godine u Nišu više puta najavljivali, a organizovana su i dva tendera za izbor koncesionara koji bi upravljao centrom.

Deponija u Nišu Foto: Miljana Isailović/Nova.rs

Oba tendera su propala, a „Keleš“ odavno više niko ne spominje.

Umesto centra, aktuelno gradsko i državno rukovodstvo poslednje dve godine najavljuje da će kineski investitori graditi spalionicu, koja bi, kako ističu, na duži rok rešila problema odlaganja otpada u Nišu i okolini.

Među onima koji su tokom prošle godine obećavali izgradnju spalionice su i predsednik Srbije Aleksandar Vučić i ministar građevine Tomislav Momirović, ali investitora, čiji su dolazak najavljivali, i dalje nema.

Bonus video: Vučić protiv Vučića – ko je zaista širio paniku u Srbiji

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar