U pauzi između razmršavanja kosovskog čvora, formiranja tima koji bi trebalo da zaustavi Kosovo da uđe u Savet Evrope i pakovanja kofera za susret za francuskim predsednikom Emanuelom Makron, predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavljuje leteće taksije u Srbiji 2027. godine.

Dok se javni prevoz raspada, autobusima otpadaju točkovi, delovi grada su bez kanalizacije, niču nelegalne zgrade, predsednik ponovo obećava i to ni manje, ni više nego taksi koji će da leti.

Mnogi su se pitali da li su dobro čuli, ali predsednik je to dva puta u nekoliko dana ponovio da bi razrešio dilemu da li je neko dobro razumeo.

Svakodnevno čujemo od predsednika države da dolaze teška vremena i da će naredna nedelja biti teža nego prethodna. Pritisci, ucene, izuzetna loša pozicija po pitanju Kosova, ali predsednik nam je obećao – izborićemo se.

Prikupljanje potpisa SNS sa koalicionim partnerima, Ivica Dačić, Aleksandar Vučić Foto: TANJUG/ MARKO ĐOKOVIĆ/bs

Elem, Aleksandar Vučić je uspeo između razgovara oko izbora, preporuka ODIHR-a, teške bezbednosne situacije za državu i početak globalnog sukoba da „proturi“ i obećanje da ćemo se za samo tri godine voziti letećim taksijem.

Da, to je izjavio.

Ukoliko su građani pažljivo pratili medije, s razlogom su mogli da pomisle da ovu informaciju nisu dobro čuli u četvrtak na sednici Vlade, ali predsednik je svoju najavu potvrdio i u subotu uveče kasno u noć.

„Mi ćemo za Ekspo imati leteći taksi, da pokažemo kako to izgleda. Radimo sa dve kompanije, jedna je francuska, jedna je valjda iz Austrije. Smejali su se i za Savanovu, pričali da je to Vučićeva kafana“, rekao je Vučić čime je pokušao da zapuši usta „nevernim Tomama“, koje su smejale nakon što je ekskluzivno najavio da ćemo leteti i to taksijem.

Aleksandar Vučić Foto: Amir Hamzagić/Nova.rs

Istina, predsednik nije rekao da će taj taksi moći da vas preveze vazdušnom linijom od Banjice do Autokomande, ili prebaci preko opterećenog Brankovog mosta. Taksi će da leti, kako je najavio, ali oko EXPO izložbe.

Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Još uvek ne znamo da li će imati taksimetar i kolika će biti cena starta, ali se zna da će on biti u upotrebi samo oko izložbe čija će cena biti 18 milijardi evra.

One još „nevernije Tome“ sigurno su upitale ko će to da konstruiše jer i ovo što sada imamo ne funkcioniše: metro je odavno Skadar na Bojani koji se presporo gradi, autobusi su dotrajali i neretko su opasnost u saobraćaju, taksisti nezadovoljni, a u gužve depripimiraju svakog ko od ponedeljka do petka krene na posao jer nikada ne može sa sigurnošću da utrdi kada će stići.

Foto: Instagram/192_rs

Ali, predsednik je bio jasan: smejali su mu svi za neka ranije obećanja, ali on obećava da će taksi biti među Beograđanima za tri godione i on će leteti. Međutim, predsednik je svašta obećavao pa se nije ispunilo.

Vožnja Moravskim koridorom i 3 milijarde evra za železnicu – snovi koji nisu postali java

Izgradićemo Moravski koridor, za mlade ćemo dati 500 miliona evra da ostanu u Srbiji, završiće se nacionalni fudbalski stadion, uložićemo 600 miliona evra u zdravstvo, biće rekonstruisano čak 5.000 kilometara puteva, a za železnicu ćemo dati 3 milijarde evra. Ovo je spisak investicija, ulaganja i planova za koje smo pre pet godina čuli od predsednika da će se desiti.

Naravno, od toga se ništa nije ostvarilo. Još daleko 2019. godine čuli smo od Vučića spisak lepih želja, ali niti se igra fudbalu na nacionalnom stadionu, niti su nam pruge vredne 600 miliona evra.

Foto: TANJUG/ JADRANKA ILIĆ

Te davne, 2019. godine građanima je obećano mnogo. Prema najavama predsednika države i tada lidera Srpske napredne stranke (SNS) već 2022. godine trebalo je da se vozimo završenim Moravskim koridorom. Svi vrlo dobro znamo da taj koridor do danas nije završen.

“Vizionarski”, Vučić je tada najavio prosečnu platu od 900 evra, koja sada iznosi 735 evra, prosečnu penziju između 430 i 440, a pet milijardi evra u putnu infrastrukturu.

PROČITAJTE JOŠ:

Najavljeno da će biti završen nacionalni stadion, iako do danas još ni ašov nije zaboden kako treba. Predstavljena je reforma, odnosno osnaživanje javnih preduzeća, a građani su dve godine kasnije svedočili kolapsu EPS-a.

Pričalo se o ubrzanoj gradnji metroa, nacionalnog odbojkaškog centra, reformi obrazovanja, tri milijardi evra za železnicu, kao i 150 miliona evra za Kosovo i Metohiju.

Kvantni skok u 2027. godinu – realnost da ćemo živeti bolje ili ogoljeni populizam

Posle sedmice na ekonomskom forumu u Davosu sa kojeg se građanima obraćao na čudan način, predsednik Aleksandar Vučić je u januaru 2024. godine  u zgradi Palate Srbija više od dva sata objašnjavao kako će zemlja izgledati 2027. godine. Pod parolom “kvantni skok” najavio je naglo poboljšanje životnog standarda, ekspanziju investicija, veće plate i penzije…

Aleksandar Vučić Foto: TANJUG/MARKO ĐOKOVIĆ/ bs

Vučić je poručio da je izložba EXPO velika šansa za sve građane Srbije, zbog čega će se graditi putevi, kanalizacione mreže, bolnice, vrtići, i podvukao da će prosečna penzija biti 650 evra.

Tada nije spominjao taksije, naravno mislimo na leteće. Ali sada vidimo da se to pitanje diže visoko na agendi unutarpolitičkih tema, ispred brojnih nerešenih pitanja.

Daleko je 2027. godina, videćemo šta će se sve dešavati do tada u Srbiji i svetu, pa ćemo svojim očima svedočiti da li će se pojaviti najavljeni leteći automobili. Treba razmisliti o tome, a sigurno će građani imati vremena da skiciraju izgled novog letećeg taksija dok čekaju na stanici autobus koji kasni i koji se neretko raspada.

Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Kad već nemamo autobuse, ni GSP, možda nam je jedini spas u letećim taksijima. Pošto je gužva u gradu nepodnošljiva, imaće građani vremena da misle o tome. Svakako mnogo više od predsednika koji je avionom (letećim, naravno) otišao u Francusku. Kada se vrati možda nam ponovo kaže neke detalje nove investicije.

Do tada uživajmo u gužvi, propasti GSP i maštanju o letećim taksijima.

BONUS VIDEO: Vlada Srbije i Vučić vanredno zasedali zbog KiM i SE

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare