Potpredsednica Stranke slobode i pravde Marinika Tepić upozorava da je, kako kaže, upravo u toku "jedan od najpodmuklijih poduhvata režima Aleksandra Vučića - legalizacija korupcije i moguće aboliranje lopovluka hiljada njegovih funkcionera koji su se korupcijom okoristili o javne funkcije, a mnogi naneli nemerljivu štetu građanima i državi".
Tepić navodi da u toku već 12. dan “sprovođenja” javne rasprave o izmeni Zakona o sprečavanju korupcije, od 3. do 22. avgusta, jer je najava zabašurena samo na internet sajtu ministarstva pravde.
„Ukoliko ostanu trenutne formulacije, otvara se mogućnost da hiljade javnih funkcionera, direktori, v.d. direktori, državni sekretari budu zaštićeni i lopovluk aboliran. Svi poput Grčića u EPS-u, Lučića u Telekomu, Dijane Hrkalović u MUP-u, Nikole Petrovića u EMS-u, bili bi spašeni antikorupcijske kontrole, pošto trenutnim planom izmena zakona vlast daje prostor da se brišu iz statusa “javnih funkcionera” svi državni službenici na položaju. Na taj način oni neće više da podležu merama prijave i provere imovine, sukoba interesa, kumulacije funkcija, proveri povezanih lica (članova porodica i povezanih pravnih lica, ortaka)“, kaže Tepić.
Dodaje da se dosadašnja odredba koja govori o javnim funkcionerima – menja.
„Dosadašnja odredba iz Člana 2 da je “javni funkcionerˮ svako izabrano, postavljeno ili imenovano lice u organu javne vlasti, osim lica koja su predstavnici privatnog kapitala u organu upravljanja privrednog društva koje je organ javne vlasti – sada se menja, dopunjava i glasi: 3) „javni funkcioner” je: (1) svako izabrano, postavljeno ili imenovano lice u organu javne vlasti, OSIM lica koja su predstavnici privatnog kapitala u organu upravljanja privrednog društva koje je organ javne vlasti, KAO I državni službenik na položaju, zamenik direktora Agencije za sprečavanje korupcije, šef kabineta predsednika Vlade, šef kabineta potpredsednika Vlade, savetnik predsednika Vlade, savetnik potpredsednika Vlade i posebni savetnik ministra“, navodi Tepić.
Napominje i da se de sama definicija javnog funkcionera ne proširiuje.
„Iako se u obrazloženju izmena zakona navodi da se definicija javnog funkcionera proširuje, ona se suštinski sužava i postaje podložna različitim naknadnim tumačenjima. Ambivalentnost tumačenja jasno pokazuje da postoji namera za zloupotrebu zakona, ne slučajnost, jer sudovi se prilikom primene zakona neće rukovoditi obrazloženjima iz nacrta, već tumačenjem koje proizilazi iz teksta zakona“, zaključuje Tepić.