Na televizijama sa nacionalnom frekvencijom počeo je da se "vrti" spot o borbi Srbije protiv korona virusa, koji samo potvrđuje već izrečene pretpostavke da će kovid 19 biti okosnica kampanje Srpske napredne stranke za izbore 2022. Sagovornici portala Nova.rs smatraju da je pomenuti spot, iza kojeg stoje Ministarstvo zdravlja i Vlada Srbije, rađen po klasičnom modelu izrade predizbornih spotova, kao i da je "nekritično samohvalisav i u suprotnosti sa onim što bi trebalo da bude - upozoravajući i prosvećujući".
Spomenik Stefanu Nemanji visine od 23 metra, renovirana zgrada Železničke stanice, novi pešački prelaz kod Doma omladine, Vučićevo uručivanje respiratora, novi i prazni (umesto prepuni) kreveti u kovid bolnici u Batajnici, nasmejana devojka…
Pomenute kadrove prate reči o dobijenoj bitki protiv korone, pobedi u nabavci respiratora, pomoći privredi i građanima, izgradnji novih kovid bolnica, kao i navodima da smo jedna od vodećih zemalja u Evropi po broju vakcinisanih.
Najkraći segment posvećen je poruci građanima da ta „pobeda“ ne znači da je rat gotov.
„Nošenje maske, držanje distance i održavanje higijene učiniće da brže stvorimo imunitet i bez ograničenje krenemo napred. Uzdravlje, zajedno pobeđujemo“, poruka je na kraju spota.
Sve ovo možemo videti u spotu Ministarstva zdravlja i Vlade Srbije, koji bi, ako je suditi po najavama premijerke, trebalo da bude deo medijske kampanje za vakcinaciju.
„Narod na vreme treba pripremiti za izbore“
Medijski konsultant Igor Avžner kaže za Nova.rs da je taj video klip izrađen po klasičnom modelu izrade predizbornih spotova.
„S obzirom na to da SNS ni jednog sekunda od osnivanja, nije prekinula kampanju, naravno da je u pitanju i stranačka kampanja. Video klip je urađen po klasičnom modelu izrade predizbornih spotova u dva segmenta: 1. gde se prikazuju dostignuća (koja stranka želi da prikaže) i 2. koji bi trebalo da bude ono što će uraditi. U ovom slučaju je poenta na kampanji za nastavak zaštite i nakon vakcinisanja protiv kovida 19“, navodi Avžner.
On kaže da je jedini problem to što segment posvećen apelu građanima traje tri puta kraće od segmenta podsećanja na „rezultate“.
„U ovom trenutku jedino je moguće voditi kampanju kroz instituciju Vlade ili Ministarstva, jer oglašavanje stranaka van predizborne kampanje nije u skladu sa zakonom. Dakle, politika ispred naroda, jer taj narod na vreme treba pripremiti za sledeće izbore, a koliko će glasača biti manje u odnosu na period emitovanja, ostaje da vidimo. Neki će zemlju napustiti, a neki će…“, navodi on.
Da je plasiranjem ovakvog spota očita namera da se promoviše Ministarstvo, Vlada i vlast, smatra Mikloš Biro, profesor kliničke psihologije.
„Prvo što čoveku padne na pamet kad pogleda TV spot Ministarstva zdravlja je pitanje – šta on u stvari poručuje? Da smo pobedili u borbi sa koronom ili da smo dobili bitku, ali još nismo dobili rat? U očitoj nameri da promoviše ministarstvo, vladu i vlast, spot je nekritično samohvalisav i u kontradikciji sa onim što bi takav spot trebalo da bude – upozoravajući i prosvećujući“, smatra Biro.
On navodi da taj video klip „ne preza da prikaže akcije vlasti kao nenadmašne i pobedničke, iako se sa tim sigurno ne bi složili ni zdravstveni radnici, ni oboleli od kovida“.
„A, pritom ne obavlja važnu funkciju zdravstvenog prosvećivanja, koja nam, u trenutku kad se ispostavlja da ogroman broj građana odbija da se vakciniše, više nego nedostaje“, zaključuje Biro.
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare