Kandidat za gradonačelnika Beograda koalicije "Srbija protiv nasilja" Vladimir Obradović u intervjuu za Nova.rs kaže da je ključno pitanje rešavanje problema saobraćaja u glavnom gradu. Sagovornik našeg portala obećao je da će penzionerima vratiti 13. penziju kao što je ranije bilo u Beogradu, a studentima omogućiti besplatan prevoz. Podvukao je da neće biti zaustavljena gradnja metroa, ali da će projekat biti revidiran. Odgovara na prozivke premijerke Ane Brnabić u vezi s tim da je zaposlen u Vladi Srbije, a na pitanje da li bi izašao na TV duel sa Aleksandrom Šapićem, odgovara - "zašto da ne".
Kampanju za beogradske izbore započeli ste sinoć iz Doma omladine. Šta će biti fokus vaše kampanje?
Beograd već dugo živi u haosu i naš glavni cilj je da vratimo normalnost u grad i da svi aspekti života u Beogradu ponovo budu normalni. Šta to zapravo znači? Pa to znači da ako govorimo o saobraćaju, vi kada krenete ujutru na posao da vam prevoz dođe u nekoliko minuta, da bude pristojan i da stignete na vreme. Takve stvari mislimo da uvedemo i u škole, zdravstvo i sve druge segmente ovog grada. Saobraćaj je nezaobilazan element grada, on je u raspadu, ljudi predugo čekaju na prevoz, autobusi su u jako lošem stanju. Videli ste da su se u prethodnih nekoliko dana neki autobusi zapalili, tramvaji su jako stari. Nije nabavljen nijedan tramvaj i trolejbus u poslednjih 10 godina. Mora da se napravi plan šta će se uraditi u kratkom i u dugom roku.
U kratkom roku potrebno je da se nabave tramvaji i trolejbusi, ekološki autobusi. U periodu nakon toga treba da se radi na garažama i to prvenstveno po obodima grada. Da ljudi koji dođu u grad, mogu da ostave svoja vozila, pređu u gradski prevoz i onda obave poslove u gradu bez stresa. Mora se odmah pristupiti revitalizaciji Beovoza, što podrazumeva da se stanice dovedu u normalno stanje. Za opštine po obodima kao što je Mladenovac ili naselje poput Barajeva, za njih je Beovoz fantastična stvar. Zamislite uđete u voz u Mladenovcu i za 15 minuta ste u Beogradu, što je sve komplementarno sa metroom.
Šta je prema vašem mišljenju 5 ključnih problema u Beogradu za koje smatrate da je prioritetno rešiti ih? Šta ukidate, a šta uvodite?
Ako je saobraćaj jedan problem, drugi je svakako da se gradom ne upravlja sistemski. Danas se gradom upravlja ad hok, od danas do sutra, skriveno od očiju javnosti. Menja se odluka o vrtićima bez da je iko konsultovao vrtiće, odluke se donose skriveno. Sve će biti javno i transparentno, rešenja će biti sistemska, tako da i ako dođe do promena na čelu grada sistem nastavlja da funkcioniše. Zatim, posebna pažnja mora se posvetiti zagađenju vazduha, što nije lako. Na tome se mora raditi. Osim toga, izuzetno važno pitanje je pitanje bezbednosti. Bezbednosti u školama, na ulicama, u noćnim klubovima… I konačno, tema ekonomije i životnog standarda, gde će grad vratiti neke programe poput 13. penzije. Smatram i da studenti treba da imaju besplatan prevoz, takođe i besplatan pristup kulturnom sadržaju i čitav set ekonomskih mera.
Ako krenemo od studenata ili onih koji su tek završili studije, grad mora da uzme ozbiljno učešće u podsticanju inovativnog tehnološkog preduzetništva, da ti ljudi mogu da započnu startapove. Ti ljudi će tako unaprediti svoj materijalni status, a ostaće da žive ovde, donosiće dobrobit ovom gradu. Grad može čitav set mera da usmeri na zaposlene u zdravstvu i prosveti, iako je to republička nadležnost. Na primer, grad će plaćati za zdravstvene radnike, za lekare, specijalizacije, stručna usavršavanja i stručne kongrese, kako bi mogli bolje da leče građane. Ima raznih paketa mera, mi smo to osmislili i čim formiramo vlast one će se sprovoditi.
Šta će biti sa metroom? Može li se sa gradskog nivoa uopšte uticati na bilo koju odluku o metrou, imajući u vidu da je to republički projekat?
Finansiranje metroa dolazi s republike, ali „Beogradski metro i voz“ je gradsko preduzeće. Za nas je tu bitno nekoliko stvari. Jedna od njih je zašto smo došli od cene koja je bila 2,2 milijarde do cene od 6 milijardi evra za gradnju metroa. Mora da se ispita ko uzima taj novac. Druga bitna stvar je gde taj metro prolazi. Nebitno da li on košta dve ili 20 milijardi, besmisleno je da prolazi tamo gde nema ljudi. Za mene je neprihvatljivo da metro ne prolazi kroz centar grada, Trg republike, Terazije… Projekat neće biti zaustavljen, već će biti revidiran da da maksimum za uložene pare.
Ovo vas pitam jer sva istraživanja pokazuju da je pobeda opozicije najizvesnija na beograskim izborima. Šta ako opozicija dobije Beograd, a ne ostvari većinu potrebnu za vlast u Republici. Kako ćete sprečiti projekte SNS vlasti za koje smatrate da su štetni?
Prvo, mi se nadamo da ćemo formirati Vladu na republičkom nivou. Što se tiče projekata koje oni (vlast prim.aut) guraju, za najveći deo tih projekata dozvole izdaje grad Beograd. Ako neko planira da nešto gradi na jednoj parceli, a određenim planovima naznačeno je da neće moći da se gradi na toj parceli, onda tu i neće biti gradnje. I kod rušenja koja se pominju, ljudi ne znaju da i za rušenje treba dozvola. Sve to Beograd radi, dakle dobar deo nadležnosti je na Gradu Beogradu.
Velika pažnju u javnosti izazvala je vaša saradnja sa ministrom Nenadom Popovićem, odnosno vaše anagažovanje u Vladi Srbije. Da li i dalje radite u Vladi?
Ne radim u Vladi, nisam ni tada radio u Vladi. To je bio ekspertski angažman za upravljanje projektima u javnom sektoru, 20 godina sam radio za svoju državu i društvo i mislim da je to meni plus. Ne vidim šta je tu sporno. Šire gledano, ja radim na državnom fakultetu i dobijam platu iz budžeta, pa da li to znači da radim za Vladu? Naša saradnja okončana je 2019. godine i trajala je nekoliko meseci, isključivo na ekspertskom nivou.
Ukoliko koaliciji „Srbija protiv nasilja“ bude nedostajala podrška desnice, da li biste formirali vlast sa Dverima i Zavetnicima?
Spreman sam da formiram vlast sa svakim ko iskreno želi da bude deo promene na bolje, ko će iskreno da radi na boljitku grada. Gradske teme se ne dele na leve i desne. Svako ko je iskreno posvećen da gradu bude bolje, dobrodošao je. Posla ima mnogo, svi koje žele da rade su dobrodošli.
Da li imate dilemu da su pomenute stranke iskrene u nameri da su protiv ove vlasti?
Nadam se da ćemo moći samostalno da formiramo vlast ili eventualno uz podršku neke od stranaka koje su na desnijem delu spektra. Neće biti prostora da se neko igra sa izbornom voljom građana. Broj glasova koji očekujemo jasno će pokazati šta građani žele.
Da li biste prihvatili da izađete na tv duel sa Aleksandrom Šapićem?
Zašto da ne. Imao sam duel sa Šapićem i na Privremenom organu, ne vidim zašto bi to bilo drugačije.
Deo ste Privremenog organa grada Beograda, gde je član i doskorašnji gradonačelnik Aleksandar Šapić. Kako izgledaju te sednice?
Do sada smo imali tri sednice. Prva je bila konstitutivna gde su bile protokolarne stvari, druga je bila sa jednom tačkom dnevnog reda i treća na kojoj je bilo 176 tačaka dnevnog reda, koji smo dobili 24 časa pre početka sednice. Detaljno smo obradili to sve, timovi ljudi su radili. Odlazeći gradonačelnik nije dopustio medijima da uđu u zgradu Starog dvora, jer kako on kaže – doneo je takav pravilnik. Sama sednica sprovedena je na način koji uzurpira demokratiju, volju građana. Dobrica Veseelinović i ja nismo samo dva čoveka, mi predstavljamo skoro 50 odsto građana ovog grada i predsednik Privremenog organa nije smatrao da treba da pojasni neke tačke o kojima se odlučivalo.
Čuli smo i da nije hteo da se fotografiše sa vama?
Nema on nikakvu obavezu da se fotografiše, niti za tim ima suštinske potrebe, ali ima obavezu da građanima Beograda kaže na šta njihove pare odlaze. Pogledajte samo jedan podatak, 100 miliona dinara on daje na bilborde. To je direktno presipanje para građana u njegovu izbornu kampanju, to treba da objasni, a ne da se slika sa nama. Šapić treba da objasni šta je za građane korisnije – da gledaju lepe slike po bilbordima ili da imaju još jednu magnetnu rezonancu u Beogradu. Objasni mi čoveče kako je ovo bolje za građane Beograda.
BONUS VIDEO: Obradović o slici sa Anom Brnabić: SNS zna da gubi na izborima
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare