Osim jake stranačke infrastukture, poluga moći, medijske scene i čvrste partijske discipline, vlast SNS i njenog lidera Aleksandra Vučića ne bi ni približno ovoliko trajala bez usluga marketinških magova iz Izraela. Asaf Eisin i Tal Hanan deo su Vučićeve propagandne i medijske mašinerije, koji od 2008. pomažu Vučiću tokom kampanje ali i svakodnevnih nastupa. Oni su zaduženi za sve – kreiranje lažnih afera, plasiranje informacija, kreiranje kampanje za izbore i uništavanje karijera političkih protivnika, dok cena njihovih usluga ostaje velika misterija.
Istraživanja javnog mnjenja, fokus grupe i marketinške usluge agencija koje se bave političkim konsultovanjem, postale su nezaobilazan korak da bi stranke pobedile na izborima i zadržale se na vlasti. Upravo su usluge poznatih Izrealeaca marketinških stručnjaka, Asafa Eisina i Tala Hanana, pomogle da Vučić dobije sve izbore u prethodnih 10 godina i da se zadrži punu deceniju na vlasti.
U pitanju su Vučićevi partneri koji mu pomažu da pažljivo kreira kampanju, da se nasmeje ili uozbilji kada je to potrebno, ili kako da plasira određeni sadržaj u javnosti.
Lično Vučić je u prošlosti govorio da je sa Asafom prijatelj, te da bez njegovih usluga ne bi ostvario rezultate koje ima.
“Eisin je moj prijatelj skoro deceniju. Zahvaljujući njegovim sugestijama, Bogdanovićevu prednost na izborima za gradonačelnika Beograda 2004. godine sveo sam sa 16 na svega 0,5 odsto. Pomagao mi je tada, pomaže nam sada i uvek će nam pomagati“, rekao je jednom prilikom Vučić govoreći o beogradskim izborima, na kojima je izgubio od Nenada Bogdanovića iz DS za svega nekoliko hiljada glasova.
Vučić je govorio svojevremeno da je razlog njegovog poraza to što je pred kraj kampanje odmorio jedan dan i da je obilazao do kraja opštine u Beogradu, njegov uspeh bi bio potpun.
U svakom slučaju iza Vučićevih izbornih pobeda stoji potpis i pečat izrealskih marketinških stručnjaka.
Asaf i Tal – Izraelci koji garantuju uspeh SNS i pomažu u širenju dezinformacija i propagande
Asaf Eisin pripada školi političkog konsaltinga koju je osnovao Tal Silberstajn – izraelski politički konsultant i preduzetnik, najpoznatiji zapadnoj javnosti kao akter afere koja je potresla Austriju 2017. godine i koja ga je oterala u ilegalu. Istovremeno, u Izraelu se Silberstajn suočio sa optužbama za pranje novca.
Možda najbolji opis Eisina je – čovek iz senke, i to duboke. Google pretraga njegovog imena ne otkriva mnogo – nalazi se u par medijskih izveštaja o kampanji u Srbiji, i to mahom kao „Vučićev Izraelac“, par tekstova crnogorskih, rumunskih, i slovenačkih medija, uz pomoć kojih je moguće sklopiti Eisinov poslovni profil. Predsednik je konsalting agencije ESBR iz Londona, i sarađivao je sa političarima u Sloveniji, BiH, Austriji, Srbiji i Rumuniji.
Kada je reč o Tal Hananu, njegovo ime dovodilo se u vezu sa „aferom Mauricijus“, koju su obeležile laži da lider Stranke slobode i pravde (SSP) Dragan Đilas ima tajne račune na ovom ostrvu.
Kako su pisali novinari KRIK-a, Tal Hanan je čovek koji se iz senke bavi nameštanjem izbora širom sveta, proizvodi lažne vesti i diskredituje protivnike klijenata sa kojima radi.
Hanan se ranije dovodio u vezu sa prodajom falsifikovanih dokumenata o bankovnim računima.
Protiv njega je zbog toga vođena istraga u Švajcarskoj, ali je postupak obustavljen zbog nedostatka dokaza.
Han je direktno uticao da prošire dezinformacije vezane za „aferu Mauricijus“, gde je plasirano preko tabloida da Dragan Đilas ima tajne bankovne račune na Mauricijusu. To je podstakla Vučićeva izjava, na koju su se nadovezali mediji pod kontrolom vlasti.
„Bez Asafa i Tala ne bi bilo ni Vučića na političkoj sceni“
Stručnjak za medije i komunikacije Igor Avžner tvrdi da bez usluga Asafa i Tala, Vučić odavno ne bi bio na političkoj sceni.
“Asaf je prvo sarađivao sa Borisom Tadićem, nakon čega je praktično preuzeo Vučića. To je bilo nakon što je Boris Tadić izabran na izborima 2008. godine. Asaf je bio zadužen da prekreira Vučićev imidž od radikala ka proevropskom naprednjaku. Od kada su počeli da sarađuju, a to je bilo ponavljam 2008. godine, njihova saradnja nije periodična i ciklična, već permantna i konstantna. Bez istraživanja koja rade, fokus grupa i istraživanja, verbalne i neverbalne komunikacije, Vučić odavno ne bi bio na političkoj sceni”, podvlači Avžner.
Kako napominje sagovornik Nove, imajući u vidu da poznaje način rada Asafa i Tala, ne bi isključio mogućnost da su upravo oni pomogli da se zarobi medijska scena u zemlji.
“Kreiranje informacija, plasiranje informacija i dezinformacija, ali i forsiranje rijaliti programa koji zamlaćuju narod, verujem da dolaze upravo od ovih ljudi. Što je narod manje sposoban za kritičko mišljenje, to će biti lakše medijski manipulisati. Narod nije funkcionalno pismen da prepozna šta je laž, a šta istina”, ističe stručnjak za medije i komunikacije i dodaje da za rijaliti programe nema u potpunosti dokaze, ali može da se nasluti.
Avžer nema dilemu da su pomenuta marketinška istraživanja i saveti za Vučića instrument u rukama vlasti, ali dodaje da se postavlja pitanja da li je instrument i sam Vučić.
“Pretpostavljam da ovi ljudi ne rade besplatno, niti male novca, a pored toga sigurno imaju i jak logistički potencijal za dovođenje izraelskih i svih drugih investitora. To je ogroman potencijalni uticaj za pravljenje novca i sa druge strane”, zaključuje Avžner.
Bonus video: Stojanović – Vučić počeo kampanju za izbore
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare