Kragujevac, slupan Ferari, saobraćajna nesreća, auto, automobil, Ferari
Foto: Nova.rs

Sezona letovanja je u punom jeku, a samim tim je i frekvencija saobraćaja na putevima Srbije drastično povećana. Sa ovim dolazi i povećan broj saobraćajnih nesreća, koje se neretko završavaju tragičnim ishodom. Portal Nova.rs upozorava na neke neke od crnih tačaka na putevima u našoj zemlji koje se odnele veliki broj života.

MUP Srbije, Agencija za bezbednost saobraćaja, Putevi Srbije i Eko Srbija pokrenuli su kampanju „Vozi odmoran“ koja za cilj ima da skrene pažnju vozačima i predoči im opasnosti koje vrebaju na putu. Prošle godine, samo u julu i avgustu poginulo je skoro 120 ljudi u saobraćajnim nesrećama.

Pročitajte još:

Neke deonice na kojima su se dogodile nesreće odranije su poznate kao kritične, a ovo su samo neke od crnih tačaka na putevima Srbije, koje već godinama odnose najviše života. Posebno u letnjim periodima kada su putovanja jako česta.

Ibarska magistrala

Najcrnja tačka definitivno jeste Ibarska magistrala, koja godinama obara rekored po broju nastradalih u saobraćajnim nesrećama koje se na njoj događaju. Svakako jedan od najprometnijih putnih pravaca u našoj državi, svakodnevno puni stranice crne hronike od najsitnijih čukanja do najjezivijih nesreća.

Foto: Nemanja Jovanović/Nova.rs

Pored toga što je put jako lošeg kvalietata, jedan od ključnih izazivača tragedija predstavlja to što svojom celom dužinom prolazi kroz naseljena mesta. Pritom, iako spada u jednu od najprometnijih, ova saobraćajnica imao samo dve trake i njih koriste vozači svih kategorija.

Nepropisna preticanja i prevelika brzina ključni su faktori usled kojih dolazi do tragedija.

Loznica – Šabac

Ključna saobraćajnica zapadne Srbije, put Loznica-Šabac, godinama odnosi veliki broj života. Putevi lošijeg kvaliteta i bahata vožnja najčešći su razlog sve češćih nesreća.

Takođe, sa dolaskom toplijeg vremena povećan je i broj traktora i ranih mašina na ovom putu, zbog kojih se stvaraju kilometarske kolone i neretko dolazi do nesreća.

Foto: TANJUG/ SAVA RADOVANOVIC/ mn

Poljoprivredno zemljište nalazi se tik uz glavni put, pa izletanja mašina na ulicu, pomešana sa neprilagođenom brzinom vozača, stavljaju ovaj put na sam vrh crne liste puteva u Srbiji. Ova situacija se možda promeni u narednim godinama, sa obzirom da je u toku izgradnja brze saobraćajnice Loznica – Šabac, ali do tada apelujemo na vozače.

Svakako, apelujemo na vozače da se savesno ponašaju u saobraćaju i naoružaju se strpljenjem, ali takođe i na pripadnike policije da ažurnije vrše svoje posao.

Beograd – Zrenjanin

Još jedna crna tačka definitivno je i put Beograd-Zrenjanin, poznat i kao „zrenjaninac“. Ovaj put predstavlja jednu od najopasnijih deonica u Vojvodini i u samom vrhu je crne liste u Srbiji. Put je dobro urađen, ali ovde to nema velikog uticaja na smanjenje tragedija jer su bahati vozači ti koji su glavni izazivači saobraćajnih nesreća.

Foto: Dragan Mujan/Nova.rs

Pored njih prisutan je i veliki broj teretnih vozila, koja su neretko glavni akteri velikih udesa.

Kanjon Lima

Veliki broj turista, ali i običnih putnika u sezoni, ali i van nje, odlazi u Crnu Goru. Zbog velikog prometa saobraćaja i nezgodnog reljefa, put na deonici Prijepolje – Bijelo Polje važi za još jednu crnu tačku.

Prijepolje Foto:Slavica Panić/Nova.rs

Put se nalazi u jako lošem stanju, često se dešavaju klizišta i odroni, a firme zadužene za održavanje puteva ne stižu da pokriju sva oštećenja. Ogroman broj nesreća svake godine odnosi mnogo žrtava i iza sebe ostavlja još veći broj povređenih ljudi.

Đerdapska klisura

Ni istočna Srbija nije ostala bez svoje crne tačke, a kada idete putem od Beograda do Negorina, iako su predeli prelepi, posebno treba obratiti pažnju kada prolazite kroz đerdapsku klisuru. Na pojedinim delovima put je u jako lošem stanju.

Đerdap
Đerdap; Foto: Elenaphotos / Alamy / Alamy / Profimedia

Pored toga, veliki broj tunela, krivina i suženja povećava rizik prilikom putovanja i najmanja greška može koštati života. Kada dođe do kiše, put postaje poput klizališta, najpreporučljivije je pratiti znakove i upozorenja na putu, voziti odmoran i biti skoncentrisan do krajnjeg odredišta.

Auto-put Subotica – Beograd – Niš

Uprkos tome što su najboljeg kvaliteta u odnosu na ostale puteve u Srbiji, autoputevi su poprište nekih od najjezivijih nesreća, poput sudara, podletanja, prevrtanja, ali i lančanih sudara. Prošle godine, zabeležen je nesvakidašnji lančani sudar na putu od Novog Sada do Beograda, u kom je učestovalo više desetina vozila, jedna osoba je nastradala i veliki broj njih zadobio je lakše ili teže povrede.

Ovo su samo neke od deonica puta na kojima je potrebno posebno obratiti pažnju:

Foto: Nenad Mihajlović/Nova.rs

Beograd – Subotica – Deonica puta Feketić do petlje Bačka Topola I Beška do petlje Inđija, Beograd – Šid Deonica od naplatne rampe Šimanovci, do petlje Pećinci, Auto-put Beograd – Niš, od petlje Vodanj do petlje Velika Plana i Petlja Batočina do petlje Jagodina, a zatim petlja Ćuprija do petlje Paraćin.

Još jednom apelujemo na vozač da obrate pažnju u saobraćaju. Naoružajte se strpljenjem, redovno odmarajte, na svakih 2 sata vožnje, barem 15 minuta odmora. Obratite pažnju na pešake, bicikliste i radne mašine kojih u ovom periodu godine ima posebno mnogo.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar