Sezona letovanja je u punom jeku, a samim tim je i frekvencija saobraćaja na putevima Srbije drastično povećana. Sa ovim dolazi i povećan broj saobraćajnih nesreća, koje se neretko završavaju tragičnim ishodom. Portal Nova.rs upozorava na neke neke od crnih tačaka na putevima u našoj zemlji koje se odnele veliki broj života.
MUP Srbije, Agencija za bezbednost saobraćaja, Putevi Srbije i Eko Srbija pokrenuli su kampanju „Vozi odmoran“ koja za cilj ima da skrene pažnju vozačima i predoči im opasnosti koje vrebaju na putu. Prošle godine, samo u julu i avgustu poginulo je skoro 120 ljudi u saobraćajnim nesrećama.
Neke deonice na kojima su se dogodile nesreće odranije su poznate kao kritične, a ovo su samo neke od crnih tačaka na putevima Srbije, koje već godinama odnose najviše života. Posebno u letnjim periodima kada su putovanja jako česta.
Najcrnja tačka definitivno jeste Ibarska magistrala, koja godinama obara rekored po broju nastradalih u saobraćajnim nesrećama koje se na njoj događaju. Svakako jedan od najprometnijih putnih pravaca u našoj državi, svakodnevno puni stranice crne hronike od najsitnijih čukanja do najjezivijih nesreća.
Pored toga što je put jako lošeg kvalietata, jedan od ključnih izazivača tragedija predstavlja to što svojom celom dužinom prolazi kroz naseljena mesta. Pritom, iako spada u jednu od najprometnijih, ova saobraćajnica imao samo dve trake i njih koriste vozači svih kategorija.
Nepropisna preticanja i prevelika brzina ključni su faktori usled kojih dolazi do tragedija.
Ključna saobraćajnica zapadne Srbije, put Loznica-Šabac, godinama odnosi veliki broj života. Putevi lošijeg kvaliteta i bahata vožnja najčešći su razlog sve češćih nesreća.
Takođe, sa dolaskom toplijeg vremena povećan je i broj traktora i ranih mašina na ovom putu, zbog kojih se stvaraju kilometarske kolone i neretko dolazi do nesreća.
Poljoprivredno zemljište nalazi se tik uz glavni put, pa izletanja mašina na ulicu, pomešana sa neprilagođenom brzinom vozača, stavljaju ovaj put na sam vrh crne liste puteva u Srbiji. Ova situacija se možda promeni u narednim godinama, sa obzirom da je u toku izgradnja brze saobraćajnice Loznica – Šabac, ali do tada apelujemo na vozače.
Svakako, apelujemo na vozače da se savesno ponašaju u saobraćaju i naoružaju se strpljenjem, ali takođe i na pripadnike policije da ažurnije vrše svoje posao.
Još jedna crna tačka definitivno je i put Beograd-Zrenjanin, poznat i kao „zrenjaninac“. Ovaj put predstavlja jednu od najopasnijih deonica u Vojvodini i u samom vrhu je crne liste u Srbiji. Put je dobro urađen, ali ovde to nema velikog uticaja na smanjenje tragedija jer su bahati vozači ti koji su glavni izazivači saobraćajnih nesreća.
Pored njih prisutan je i veliki broj teretnih vozila, koja su neretko glavni akteri velikih udesa.
Veliki broj turista, ali i običnih putnika u sezoni, ali i van nje, odlazi u Crnu Goru. Zbog velikog prometa saobraćaja i nezgodnog reljefa, put na deonici Prijepolje – Bijelo Polje važi za još jednu crnu tačku.
Put se nalazi u jako lošem stanju, često se dešavaju klizišta i odroni, a firme zadužene za održavanje puteva ne stižu da pokriju sva oštećenja. Ogroman broj nesreća svake godine odnosi mnogo žrtava i iza sebe ostavlja još veći broj povređenih ljudi.
Ni istočna Srbija nije ostala bez svoje crne tačke, a kada idete putem od Beograda do Negorina, iako su predeli prelepi, posebno treba obratiti pažnju kada prolazite kroz đerdapsku klisuru. Na pojedinim delovima put je u jako lošem stanju.
Pored toga, veliki broj tunela, krivina i suženja povećava rizik prilikom putovanja i najmanja greška može koštati života. Kada dođe do kiše, put postaje poput klizališta, najpreporučljivije je pratiti znakove i upozorenja na putu, voziti odmoran i biti skoncentrisan do krajnjeg odredišta.
Uprkos tome što su najboljeg kvaliteta u odnosu na ostale puteve u Srbiji, autoputevi su poprište nekih od najjezivijih nesreća, poput sudara, podletanja, prevrtanja, ali i lančanih sudara. Prošle godine, zabeležen je nesvakidašnji lančani sudar na putu od Novog Sada do Beograda, u kom je učestovalo više desetina vozila, jedna osoba je nastradala i veliki broj njih zadobio je lakše ili teže povrede.
Ovo su samo neke od deonica puta na kojima je potrebno posebno obratiti pažnju:
Beograd – Subotica – Deonica puta Feketić do petlje Bačka Topola I Beška do petlje Inđija, Beograd – Šid Deonica od naplatne rampe Šimanovci, do petlje Pećinci, Auto-put Beograd – Niš, od petlje Vodanj do petlje Velika Plana i Petlja Batočina do petlje Jagodina, a zatim petlja Ćuprija do petlje Paraćin.
Još jednom apelujemo na vozač da obrate pažnju u saobraćaju. Naoružajte se strpljenjem, redovno odmarajte, na svakih 2 sata vožnje, barem 15 minuta odmora. Obratite pažnju na pešake, bicikliste i radne mašine kojih u ovom periodu godine ima posebno mnogo.