Novi radar koji se po prvi put koristi na srpskim putevima i koji dokumentuje najpre prekoračenje dozvoljene brzine, ali i druge prekršaje, odnedavno se nalazi u upotrebi. Reč je o modernom uređaju, znatno naprednijem od onih koje je policija do sada koristila i koji, kako je za portal Nova.rs objasnio Vladimir Vida iz Uprave saobraćajne policije, može istovremeno meriti brzinu kretanja čak pet vozila!
„Novi radar se naziva DUAL radar jer emituje dva radarska snopa – jedan radarski snop koji tačno određuje brzinu kretanja vozila i drugi koji služi kao kontrolni, da iskontroliše tu brzinu i da odredi tačnu lokaciju vozila s obzirom na to da ima mogućnost da istovremeno meri brzinu pet saobraćajnih traka. Zato su bitna ta dva radarska snopa, kako bi se utvrdila tačna brzina i kojom tačno saobraćajnom trakom ide vozilo“, objašnjava u razgovoru za portal Nova.rs Vida.
Kako je pojasnio, prekršaji koje prvenstveno dokumentuje ova sprava odnose se na prekoračenje dozvoljene brzine. Međutim, to nije njegova jedina mogućnost,
„Mi smo i u prethodnom periodu tokom korišćenja dokumentovali prekršaj nepropuštanja pešaka kada se uoči da vozilo koje je prekoračilo brzinu kretanja prelazi preko pešačkog prelaza na kom ima pešaka, a čak se desilo i da dokumentujemo prekršaje nepropisnog preticanja“, objašnjava službenik MUP.
Tehničke mogućnosti ovog uređaja znatno su bolje od onih koje je saobraćajna policija do sada koristila i koji su mogli meriti isključivo brzinu kretanja jednog vozila.
„Uređaj koji najčešće koristi saobraćajna policija je TLaser III koji meri brzinu kretanja ali isključivo jednog vozila, tako što se radarski snop usmeri ka jednom vozilu i određuje se njegova brzina. Sa druge strane, novi uređaj se postavi pored kolovoza, odrede se parametri same lokacije odnosno saobraćajnice kojom se kreću vozila i on istovremeno dokumentuje prekršaje prekoračenje brzine u pet saobraćajnih traka, nezavisno u kom smeru se kreću vozila. U odnosu na one koji su do sada korišćeni, ovaj radar može znatno više prekršaja zabeležiti i ukoliko na primer dva ili više vozila istovremeno krše propisanu brzinu, on sve te prekršaje dokumentuje“, kaže naš saogovornik.
Vida objašnjava da se novi radar može koristiti na dva načina – uz pomoć tronošca ili postavljanjem u posebne stubove i kućišta koji se nalaze pored kolovoza tako da se koristi kao stacionarni sistem za automatsko detektovanje prekršaja.
“Kada se koristi na ovaj način, pomoću tronošca, on može biti na bilo kojoj lokaciji. Potrebno je izvršiti određena podešavanja i merenja, ali nakon postavljanja on bez problema meri na svakoj lokaciji“, objašnjava sagovornik.
Najveći broj prekršaja koji se dokumentuje ovim radarom će biti naknadno procesuirani pozivanjem vlasnika da se izjasni ko je kritičnom prilikom upravljao vozilom.
„Ali mi radimo i na način da se postavi patrola malo niže uz saobraćajnicu i kada se utvrdi da je određeno vozilo izvršilo prekršaj prekoračenje dozvoljene brzine kretanja, patrola to vozilo se zaustavlja“, pojašnjava policajac.
Tri su načina na koja saobraćajna policija kontroliše ponašanje učesnika u saobraćaju na putevima. Do sada su korišćeni radarni sistemi za automatsko detektovanje brzine, “presretači”, to jest vozila bez obeležja policije u kojima su ugrađeni radari, ali i sistem merenja prosečne brzine kretanja na auto-putevima.
Zbog toga novi uređaj Ministarstva unutrašnjih poslova znatno olakšava rad saobraćajne policije.
„Pre svega cilj njegovog korišćenja je unapređenje bezbednosti i pešaka i svih učesnika u saobraćaju. Kažem pre svega pešaka zato što smo mi do sada lokacije birali na način da se brzina meri u zonama pešačkih prelaza i u budućem periodu će se pre svega stavljati na lokacije na kojima se očekuje da bi brzina mogla dovesti do događanja saobraćajnih nezgoda. Pre svega nadamo se da će uticati na bezbednost saobraćaja i da se vozači malo sporije kreću na našim putevima“, zaključuje Vida.
Bonus video: Policija u Zemun polju pokušala da zaustavi BMV, vozač im uzvratio hicima iz pištolja.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare