Foto: Beoinfo/Ilustracija

Prvi osnovi sud je mehaničaru Ivici R. ukinuo zadržavanje do 48 sati, koje je bilo određeno po nalogu Prvog osnovnog javnog tužilaštva zbog nesreće kada je točak otpao sa gradskoj autobusa privatnog prevoznika u Beogradu i usmrtio ženu.

Nesreća se dogodila 18. marta, zadržavanje je određeno 19. marta, a mehaničar je pušten dan kasnije, prenosi N1.

Uviđaju, posle nesreće u kojoj je preminula žena, prisustvovao je veštak koji je pregledao tehničku ispravnost busa i napisao u izveštaju da je aubus bio tehnički ispravan za bezbedno učešće u saobraćaju.

„Zadnji levi spoljni točak je bio pričvršćen sa 10 šrafova i matica i mala je verovatnoća da se odvoji u jednom trenutku“, naveo je veštak u izveštaju i zaključio da nema logično objašnjenje zašto je tokom vožnje točak otpao i posle nekontrolisanog kotrljanja udario dve žene, od čega je jedna podlegla zadobijenim povredama

.

Veštak pretpostavlja da je uzrok nesreće možda nestručna montaža dva zadnja točka, piše Blic i dodaje da je.autobus star osam godina, dok su točkovi možda bili i stariji.

Mehaničar vizualno pregledao autobus, nije proveravao šrafove

Prema pisanju Blica, privedeni mehaničar je na početku svog izlaganja naveo da radi kao mehaničar u firmi „Banbus“ i da je njegova dužnost da „redovno vrši vizualni pregled vozila“, proveravajući stanje spojnica, točkova, guma, sedišta i signalizacije.

„Moja smena je od 20 do 8 časova i ja nakon što pregledam vozila potpisujem putni nalog i to radim svako jutro pre nego što autobus izađe iz garaže. Konkretno ovaj autobus, koji saobraća na liniji 78, pregledao sam dan ranije u odnosu na nezgodu, dakle 17. marta 2024. godine. Izvršio sam vizualni pregled, tako što sam baterijskom lampom pregledao spone, točkove, s tim što nisam detaljno gledao i nisam proveravao koliko su šrafovi zategnuti, pogledao sam i sedišta“, naveo je mehaničar.

Kako je rekao, „vozilo mu je izgledalo sasvim normalno“, te je potpisao putni nalog tog jutra nakon čega ga je preuzeo vozač.

„Što se tiče zadnjeg vremena, na tom autobusu nije rađeno ništa niti oko točkova, niti oko kočnica. Solidan je autobus, iako jeste stariji“, dodao je on.

Rekao je i da nikada ne proverava da li su točkovi zavrnuti šrafovima, odnosno same šrafove, osim vizualno.

„Ja na putnom nalogu potpišem svoje ime i ništa više ne popunjavam, a vozači sve ostalo. Ja kada stavim moj potpis, ja garantujem da je vozilo izašlo ispravno sa parkinga, a šta će se desiti u toku dana, da li će doći do nekog kvara, ne mogu da garantujem“, ispričao je mehaničar.

Postupajući tužilac je na saslušanju tražio da se mehaničaru odredi pritvor.

Kako se pregledaju vozila GSP

Vozač GSP Zoran Stefanović je povodom nesreće sa otpalim točkom za N1 rekao da „proces da bi se točak odvojio od vozila traje, i to mora da se vidi“, odnosno „morao je vozač da oseti da nešto nije dobro“.

On je objasnio da vozila GSP redovno prolaze svakodnevne kontrolne preglede, kao i godišnji i šestomesečni tehnički pregled, ali da za privatne prevoznike ne zna.

„Verujem da obavljaju te redovne, a svakodnevne kao kod nas, ne mogu da tvrdim“, kaže Stefanović i dodaje da misli da bi nadležne službe trebalo da se pozabave time da vide da li privatni prevoznici rade te redovne tehničke preglede.

Upitan kolika je odgovornost mehaničara, on navodi da je verovatno proverio autobus vizuelno, „mogućnost da se desi tako nešto je 50:50“.

Stručnjak za bezbednost saobraćaja Milan Božović rekao je dan posle nesreće da se tek veštačenjem vozila može utvrditi odgovornost za nesreću. On je objasnio da je do otpadanja moglo da dođe usled nekog ranijeg loma koji je doveo do otpadanja, ili pukotine koja je dovela do toga da se točak drži na manjoj površini.

Moguće je, dodaje Božović, da je postojala i greška u montaži.

Podsetimo, kod Karađorđevog parka u smeru ka Autokomandi desila se nesreća 18. marta kada je autobusu na liniji 78 otpao točak i udario dve žene. Jedna od njih, V.J (69), preminula je 19. marta u Urgentnom centru.

BONUS VIDEO:

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar