Prestonica već decenijama muku muči sa "divljim" taksistima koji sačekuju žrtve, uglavnom strance na aerodromu "Nikola Tesla" i papreno im naplaćuju prevoz do centra. Da li će im grad Beograd konačno stati na put.
Beograd je ozloglašen po dve „divlje“ stvari, „divljoj“ gradnji i „divljim“ taksistima. Ovi drugi već decenijama vrebaju lakoverne na prometnim mestima u prestonici, najčešće na aerodromu, pa neki strani turisti po zlu zapamte svoj prvi susret sa srpskom prestonicom. Ministar saobraćaja Goran Vesić izjavio je da je država krenula u obračun sa njima i da su u poslednjih nedelju dana oduzeta tri vozila, a jedan neregularni taksista je uhapšen. Ministar Vesić je izneo i neke druge, zapanjujuće podatke, da postoji grupa od 25-30 taksista, koji denvno mogu da zarade oko 30.000 evra, odnosno da svako od njih zaradi po 1.000 evra dnevno.
„Ne bih znao da li je to tačno ili nije, pošto se gospodin Vesić sigurno ozbiljnije bavio tom problematikom što se cifara tiče, ali da otprilike taj broj ljudi od 30 do 50 ordinira, sada već preko 30 godina na aerodromu i da se dešava da ponekad naplaćuju paprene cifre, ali se dešava da ne prođu sjajno jer nema posla. Iznosi jesu ozbiljni, zato što smo mi nakon početka ove akcije, svi taksisti koji su regularno radili su osetili ozbiljan boljitak u svojim pazarima na aerodromu“, izjavio je Boško Vukojević, predsednik Ugovorne privredne taksi komore.
Putnici ne bi ni trebalo da znaju sve cake kako da izbegnu neregularne taksiste, jer u svim svetskim metropolama postoje uređeni redovi gde mušterije čekaju pravi taksi vozači.
„U civilizovanom svetu takvih problema nema. Kod nas je karakteristična situacija da ordinira jedna grupa od više desetina taksista. Neki su ‘divlji’ i nemaju taksi dozvolu, neki su regularni ali se ponašaju ‘divlje’ i nasilnici su, jedna banda koja teroriše putnike jer ih vuče za rukav, laže ih. Neki od njih ne prihvataju vaučere koji se dele na aerodromu, ne prihvataju cenu koja je standardizovana i dogovorena, najčešće žrtve su stranci ali i oni putnici koji se ne snalaze ili im hitno treba taksi ili prosto, bukvalno pod nekom vrstom zastrašivanja i prinude ti ‘divljaci’ im ponude vožnju pod nefer uslovima što je velika sramota i za Beograd i za republiku“, kaže Nikola Jovanović, direktor Centra za lokalnu samoupravu.
Više o ovoj temi koja decenijama muči Beograđane, ali i njihove goste pogledajte u emisiji „Među nama“ na početku teksta.
***
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar