Juče oko 14 sati nestao je sa radara avion koji je prevozio vakcine za životinje na području Omarske kod Prijedora u Bosni i Hercegovini. Olupina aviona pronađena je danas na području Kozare, u selu Subotići, a nekoliko sati kasnije pronađena su tela posade. Avion je pripadao kompaniji "STS Avijacija" sa sedištem u Zemunu, a ovo nije prva tragična nesreća koja se dogodila sa njenim avionima.
U sportskom avionu koji je danas pronađen bili su pilot i operater. Reč je o državljanki Rumunije i državljaninu Srbije, iako je danas pronađena olupina aviona.
Reporteri Nova.rs obišli su danas kompaniju „STS Avijacija“ kako bi pokušali da dobiju komentar o padu letilice, ali na njihovoj adresi u Zemunu niko nije otvarao vrata, niti se javljao na telefon. Takođe smo uputili pitanja na mejl -adresu, ali do objavljivanja teksta nismo dobili nikakav odgovor.
Ova nesreća je nažalost, samo poslednja u nizu koje su se dogodile u ovoj kompaniji.
Prema informacijama Srpska info, poslednji u nizu incidenata sa avionima ove kompanije dogodio pre mesec dana u Rumuniji.
Takođe, u septembru 2015. godine, u BiH se srušio avion Golden Eagle C421-B, kada je jedan pilot poginuo. Tada se na području planine Ozren srušio avion proizveden 1972. godine, u vlasništvu firme „GAS Aviation“, a operator leta bila je upravo firma „STS avijacija“. Tada je poginuo jedan od suvlasnika „STS avijacije“ i pilot Nikola Aćimović „Nikson“. Drugi pilot Jaroslav Hartman tada je teže povređen dok je još jedna osoba ostala nepovređena. Avion je tada bio angažovan na poslu vakcinacije lisica protiv besnila, koje se vrši iz vazduha.
Incident bez žrtava dogodio se i u septembru 2018. godine.
Incident u kome se srušio avion bio je i u novembru 2013. godine, kada se u Hrvatskoj srušila letelica kojom je upravljao Radoslav Vujošević Čarli, iskusni pilot i nekadašnji pripadnik helikopterske jedinice MUP Srbije. Pilot je prošao sa težim povredama, a hitno je tada prevezen u bolnicu u Zagrebu, sa povredama ruku i nogu.
Pored Vujoševića, u avionu je bio i bugarski državljanin, koji je posle ukazane lekarske pomoći zbog povrede leđa pušten na kućno lečenje. Njih dvojica bili su članovi ekipe koja je iz vazduhoplova bacala mamce za lisice koji sadrže vakcinu protiv besnila.
Posle penzionisanja, Vujošević je nastavio da leti kao pilot malih aviona.
„Cesna“ je poletela iz Varaždina, gde je trebalo i da se vrati nakon kružnog leta i obavljenog zadatka. Pilot se poslednji put pre udesa javio oko 10.30 i rekao da leti veoma nisko, tik iznad krošnji drveća i da je primoran da nađe mesto za prinudno sletanje. Nekoliko minuta kasnije srušio se na brdu.
Avion je ranije poleteo iz Varaždina gde je i trebalo da se vrati. Kada se srušio, pilot se hrvatskoj Gorskoj službi spasavanja javio mobilnim telefonom. Sve vreme ih je navodio, ali akcija spasavanja nije išla lako jer se ispostavilo da se laki jednomotorni avion nalazi usred minskog polja.
Uz to, teren je šumovit i teško pristupačan. Srećom, Vujošević i njegov saputnik ostali su prisebni i mirno sačekali pomoć.
Iznajmljeni avion koji se tada srušio u Hrvatskoj bio je vlasništvo firme „GAS aviejšn“ iz Smederevske Palanke, a iz te firme su tada rekli da je letelicu koristilo beogradsko preduzeće „STS avijacija“ sa sedištem u Šilerovoj ulici, koje je zajedno sa jednom bugarskom firmom organizovalo vakcinaciju životinja iz vazduha.
Pratite nas i na društvenim mrežama: