Likvidaciju Strahinje Stojanovića, koji je letos poginuo u ekploziji auto-bombe na Novom Beogradu, ali i Bojana Mirkovića, koji je prošlog četvrtka ubijen u naselju Belvil, povezuje krajnje neobična okolnost, koja dosad nije bila tipična za mafijaške obračune. Naime, u oba slučaja, ubica, odnosno bombaš, koristili su električni trotinet, kako bi se dovezli, ali i pobegli sa mesta zločina, što nameće utisak da se ovo novo i sve prisutnije prevozno sredstvo pokazalo kao bolji "saučesnik" od automobila, koiji su od devedesetih godina bili neizostavno "sredstvo" gotovo svakog ubistva.
Početkom devedesetih, dok se Jugoslavija raspadala, na beogradskom asfaltu krenuo je teror grupa „opasnih momaka“. U njihovim obračunima, kojih je tokom devedesetih godina bilo gotovo na dnevnom nivou, uglavnom se koristilo automatsko oružje, pre svega „hekleri“, a potom i „kalašnjikovi“.
Što se načina izvršenja likvidacija tiče, nepisano pravilo pokazuje da su postojala dva stila ubijanja – klasična sačekuša i likvidacija iz automobila u pokretu, što je ostao zaštitni znak „zemunaca“ i njihovog čuvenog „audija smrti“.
Foto: Shutterstock/HOHLOVMIHAILBranislav Matić Beli je prva žrtva klasične sačekuše kojom je otpočela serija ovakvih likvidacija. Na sličan način ubijani su i Goran Vuković Majmun, vođa „voždovačkog klana“ i ubica Ljube Zemunca, Miodrag Miša Nikšić, vlasnik FK „Zvezdara, Dragan Popović Dadilja, ali i Rade Ćaldović Ćenta i mnogi drugi…
Slučajno ili ne, likvidacije iz sivog ili crnog „audija“, postale su učestale nakon smrti Željka Ražnatovića Arkana, koji je 15. januara 2000. godine ubijen u hotelu „Interkontinental“. U većini likvidacija korišćen je audi, koji bi se u jednom trenutku zaustavio u blizini mete, odakle su, najčešće iz „kalašnjikova“, jedan ili više napadača ispaljivali rafale. Bilo je i slučajeva da su likvidatori vozili paralelno sa metom, i u pokretu otvarali vratu, kao što se dogodilo, između ostalih i ubistvo Zorana Uskokovića Skoleta. Automobili su najčešće nakon zločina paljeni, a jedan od glavnih egzekutora zemunskog klana, koji su ovakav način ubijanja najčešće i koristili je Sretko Kalinić zvani Zver, ali i Vladimir Milisavljević Budala.
Prva likvidacija iz „audija smrti“ bila je organizovana na Zemunca Mirka Tomića Bosanca, koji je ubijen 13. februara 2000. godine, dok se nalazio u „golfu“. Na njega je pucano kod „Ušća“, a nedugo nakon toga na sličan način ubijen je i Radoslav Trlajić, poznatiji kao Bata Trlaja, vođa bežanijskog klana.
Iste godine izrešetani su i Zoran Davidović Ćanda i Ivan Stojanović, a u jurnjavi i pucnjavi po beogradskim ulicama, 27. aprila ubijen je i Zoran Uskoković Skole i njegov telohranitelj.
Da je „audi smrti“ bio potpis zemunskog klana pokazuje i ubistvo Teodora Gardaševića, kuma biznismena Andrije Draškovića, koga je likvidirao 5. jula 2000. godine Sretko Kalinić, koji je i inače bio jedan od glavnih egzekutora „Zemunaca“.
Srđan Ljujić još jedna je žrtva „audija smrti“, a iz ovog automobila ubijen je 27. decembra 2000. godine i Željko Bodiš, ali i vođa zvezdarskog klana Sredoje Šljukić Šljuka i njegov brat Zoran, ali i nekoliko dana kasnije njegov blizak saradnik, Jovan Guzijan Cuner.
Međutim, u poslednje vreme, „audije“ i pucnjavu iz automobila u pokretu, zamenilo je krajnje neobično prevozno sredstvo – električni trotinet.
Istragom brutalne likvidacije Strahinje Stojanovića, koji je poginuo letos u ekploziji auto-bombe postavljene ispod njegovog džipa u Ulici omladinskih brigada na Novom Beogradu,m utvrđeno je da se ubica koristio upravo električni trotinet. Policija je saopoštila da je osumnjičeni Milivoje L. (50) došao na ovom dvotočkašu do garaže u kojoj je bio parkiran Stojanovićev džip i podmetnuo ekploziv.
Isto prevozno sredstvo, prema prvim informacijama, korišćeno je i za ubistvo Bojana Mirkovića, koji je 12. novembra likvidiran u novobeogradskom naselju Belvil a koji je navodno povezan sa jednim crnogorskim kriminalnim klanom.
Zločin je, prema nezvaničnim saznanjima, snimio i video nadzor na okolnim zgradama, a ubica je maskiran, došao na trotinetu.
Pratite nas i na društvenim mrežama: