Foto:Ljubica Sokić/Nova.rs/Mup Srbije

Za svega četiri meseca u Čačku su nastradala četiri lica, a petoro je teško povređeno. Sagovornici našeg portala ocenjuju da je na naplatu došla kupovina diploma i partijsko zapošljavanje, neodržavanje infrastrukture i napominju da to traje već deset godina.

Violeta Marković, potpredsednica Gradskog odbora Narodne stranke u gradu pored Morave, tog je stava podsetivši na dve tragedije koje su se dogodile u Ovčar Banji i selu Jančići, jer mostovi nisu održavani.

„Takođe, most koji spaja Slatinu i Mrčajevce je u katastrofalnom stanju. On je posle poplava oštećen i tamo postoji zabrana prelaska teretnih vozila, a ona prevoze šljunak za Moravski koridor.

Uprkos tome, ona se ne poštuje i pitam da li nam treba još neka nesreća da se desi da bi naprednjačka vlast nešto uradila“, zapitala je Marković.

Meštanin sela Slatina, koji živi nadomak tog mosta,  Aco Kondić kaže za Nova.rs da je privatno nadjačalo javno dobro.

Foto:Ljubica Sokić/Nova.rs

„Lično sam zvao nebrojeno puta policiju zbog toga što je evidentno da će most, koji je pride rečeno dotrajao, biti uništen. A mogla bi se desiti i neka, ne daj bože, tragedija“, priča Kondić.
Prema njegovim rečima, u policiji je dobio odgovor da prilikom njihovog izlaska na teren prekršioci pobegnu.
„U svakoj normalnoj zemlji policijski službenici bi radili svoj posao, a ovo je strateški most i nakon poplave nedostaje jedan stub. To je rezultiralo zabranom prelaska vozila nosivosti preko 3,5 tona. No ni mesna zajednica, ali ni policija ne reaguju“, objašnjava Kondić napominjući da mu je dežurni policajac rekao da je već bilo prijava.

To je još veća tragedija našeg društva i sistema, ali moram da napomenem da i u Mršincima postoje firme koje se bave transportom, ali zaobilaze ovaj most koji spaja Ibarsku magistralu i stari put Čačak – Kraljevo, jer poštuju zakon i idu drugim putevima, zaključio je Kondić za naš portal.

Generalno stanje putne infrastrukture u Čačku je alarmantno loše, ocenuje Čačanin Pavle Jelesijević.

„Vrhunac sposobnosti i dometa lokalne garniture vlasti i njihovih javnih preduzeća je farbanje i glancanje, Potemkinovo selo koje je vrlo opasno za sve koji prelaze preko tih visećih pešačkih a i mostova za drumski saobraćaj. Svedoci smo višegodišnje rekonstrukcije nadvožnjaka kod Mašinske škole koja je završena privremenim rešenjem, nekakvim polupismenim naknadnim stubovima koje ne ulivaju ni malo sigurnosti“, opominje on.

Takođe most u Ovčar Banji na kome su dve osobe izgubile život a više njih povredjeno je očigledan primer nemara i neznanja „stručnih kadrova“, naravno loptu odgovornosti prebacuju jedan drugom u dvorište kao da je igra u pitanju a ne izgubljeni ljudski životi, tužilaštvo, policija i inspekcije nisu zatajili nego nisu ni reagovali, što je žalosno, smatra Jelesijević.

Foto: Nova.rs

Ostalo je još nekoiko mostova u Ovčar Banji i samo je pitanje vremena kad će se srušiti usled nemara i neodržavanja, napominje.

„Most Slatina-Mrčajevci koji je zabranjen za putnički saobraćaj svaki dan koriste teretni kamioni teški preko 40 tona, napomenuo bih da su na mostu oštećeni stubovi, a jedan čak i fali. Vlast ništa nije uradila sem što je postavila znak o zabrani. Nadam se i da nas na tom mostu ne dele trenuci od tragedije. Neznanje, nemar i nebriga su uzroci svega i ne vidi se nikakav pomak, pozivam tužilaštvo i inspekcije da nadju odgovorne da im bude za nauk za budućnost“, zaključio je Jelesijević.

Ni u Kraljevu nije ništa bolja situacija ako je suditi po rečima građana. Jovan Vesković je izjavio da mu najveći problem predstavlja to što svakoga dana izgubi po pola sata kako bi našao slobodno parking mesto ispred ili u blizini zgrade u kojoj stanuje.

„U vreme saobraćajnog špica prilikom povratka sa posla umesto deset minuta ponekad izgubim i čitav sat u putu, a o udarnim rupama i da ne govorim“, kaže Vesković.

Već duži niz godina najveći problem u Kraljevu je saobraćaj koji je u potpunosti
preopterećen, kaže za Nova.rs Katarina Jović iz Narodne stranke. Prema njenim rečima, ne postoji obilaznica, tako da teretna vozila prolaze kroz sam centar grada, čime se, osim nemogućnosti normalnog funkcionisanja, javlja i  veliki problem zagađenosti vazduha.

Foto:Ljubica Sokić/Nova.rs

„Saobraćaj je dodatno opterećen i izgradnjom fabrike „Leoni“ koja je pored stare i nove

industrijske zone izgradjena na neadekvatnoj lokaciji u užem gradskom jezgru tako
da je gotovo nemoguce funkcionisanje u gradu“, objašnjava ona za naš portal. Takođe, u Kraljevu postoji i problem sa parking mesta jer se zgrade grade bez ikakvog urbanističkog plana, ističe Jović.

„Što se tiče železničkog saobraćaja slobodno možemo reći da je čak i život sugrađana ugrožen zbog dugogodišnjeg nemara od strane aktuelne vlasti jer na većini pružnih prelaza ili ne postoje rampe ili iste ne funkcionišu“, kaže naša sagovornica.

Gotovo da ne postoji ulica, bez takozvanih udarnih rupa koje na krpljenje ili rekonstrukciju čekaju i po par godina a nikakvog pomaka nema ni nakon uspostavljanja aplikacije za prijavu udarnih rupa od strane JP za uređivanje građevinskog zemljišta, zaključila je ona.

Gornji Milanovac je dugo čekao pristupnu saobraćajnicu autoputu, koja se konačno sada radi, kaže za Nova.rs Kristina Milošević iz stranke Zajedno.

Foto:Ljubica Sokić/Nova.rs

„Ono što je važno napomenuti za tu izgradnju  je ozbiljna cifra koja je predviđena ugovorom potpisanim sa kineskom firmom, a koja je 5 puta veća od cene koju su odredili stručnjaci CIP- a, prilikom izrade projekta. Tri miliona evra po kilometru puta koji bi trebalo da bude napravljen za pristup auto – putu, cena je ,morate priznati, u nivou jedne ozbiljne evropske saobraćajnice“, ističe Milošević.

Obzirom da se ovde polovina puta gradi, a polovina se sanira postojeći, mišljenje stručnjaka je da je ceo posao poprilično pretplaćen, ali novcem građana Srbije, što objašnjava relaksiranost potpisnika, smatra Milošević.

„Očekujemo kraj radova da vidimo koliko će biti napredan i neverovatan put, s obzirom da je cena sa 6 miliona ( po stručnjacima)  skočila na neverovatnih 30 miliona evra za 10 km puta“, napominje.

PROČITAJTE JOŠ

Pored pristupne saobraćajnice, očekujemo i izgradnju mosta u Bogdanici, koji je u junu mesecu poplava urušila i koji je i dan danas nebezbedan za prelazak, naglašava naša sagovornica.
„Ljudi koji idu u selo preko mosta, mogu ga samo peške preći rizikujući povrede, jer automobili i autobusi ne mogu. Ministar Momirović je nakon poplava obišao to mesto i svečano obećao u prisustvu predsednika opštine, kako će taj most biti izgrađen u najbržem mogućem roku“, podseća ona.

Fotografisanje je prošlo, a narod i dalje sa strahom prelazi most ka svojim kućama u selu. Doduše, taj isti most je i napravljen 2014. godine i tada se tvrdilo da nije urađen kako treba. Potvrda za to je i ovo urušavanje mosta u poplavi samo osam godina kasnije, podseća.

„Sve ovo ništa ne čudi narod ovih krajeva, s obzirom da smo pre nekoliko dana imali tragediju na mostu u Ovčar banji, koji je pukao i gde su ljudi izgubili živote. Tada se takođe, nadležni ministar oglasio rekavši da „misli“ da je bilo zabranjeno korišćenje ovog mosta. Sramnije od toga što je isto to „mislio“ i gradonačelnik Čačka. Odgovornih nema, a poznavajući ovu naprednu vlast, neće ih ni biti“, kaže Milošević.

Iako je više puta, nastavlja dalje, ukazivano da je i jednom i drugom mostu potrebna hitna sanacija, gradonačelnici i predsednici opština ovog našeg Moravičkog okruga imaju očito preča posla

Naša redakcija je pozvala i predsednika opštine Gornji Milanovac, kao i gradonačelnika Kraljeva Predraga Terzića, ali se oni nisu javljali na telefon. Želeli smo da prokomentarišu navode svojih sugrađana. Na naše pozive se, po običaju, oglušio i gradonačelnik Čačka Milun Todorović.

BONUS VIDEO: Čačani protestuju zbog tragedije na Zapadnoj Moravi

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar