Više javno tužilaštvo u Novom Sadu podiglo je optužnicu protiv 13 osoba zbog pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu, kada je poginulo 15 osoba. Među optuženima su bivši ministar Goran Vesić, njegova pomoćnica Anita Dimoski, bivši direktori "Infrastrukture Železnice" Jelena Tanasković i Nebojša Šurlan, a oni se terete za krivično delo za koja je zaprećena zatvorska kazna do 12 godina.
Optužnicom Višeg javnog tužilaštva u Novom Sadu optuženi se terete za teško delo protiv opšte sigurnosti iz člana 288 stav 2 Krivičnog zakonika u vezi sa krivičnim delom Izazivanje opšte opasnosti iz člana 278 stav 3 u vezi sa stavom 2 Krivičnog zakonika.
„Ako je usled dela iz čl. 278. st. 1. do 4, 279. st. 1. i 2, 280. st. 1. i 2, 281. stav 1. i 284. ovog zakonika nastupila smrt jednog ili više lica, učinilac će se kazniti zatvorom od dve do dvanaest godina“, navodi se u Krivičnom zakoniku Srbije.
Sem njih, optužnicom su obuhvaćeni i projektanti, kao i nadležni za nadzor – Slobodan Naumović, Milana Jelkić, Ljiljana Milić Marković, Milana Spremić, Jasna Stojiljković Milić, Zorica Slavković Marjanović, Dušan Janković, Marina Gavrilović i Dejan Todorović.
Više javno tužilaštvo u Novom Sadu zatražilo je i da se prema svim okrivljenima koji se nalaze u pritvoru produži pritvor, i to prema: Nebojši Šurlanu, bivšem generalnom direktoru ”Infrastruktura železnice Srbije” a.d., Slobodanu Naumoviću, odgovornom projektantu građevinske konstrukcije, Milani Jelkić, glavnom projektantu idejnog projekta, Ljiljani Milić Marković, glavnom projektantu projekta za građevinsku dozvolu, zatim Milani Spremić, izvestiocu za konstrukcije Republičke revizione komisije, Jasni Stojiljković Milić, licu odgovornom za tehničku kontrolu, kao i Zorici Slavkoić Marjanovič i Dušanu Jankoviću, licima odgovornim za izvođenje građevinskih radova, ali i Marini Gavrilović i Dejanu Todoroviću, licima odgovornim za stručni nadzor.
Takođe, traže i da se prema svim okrivljenima koji se ne nalaze u pritvoru, i to prema: Jeleni Tanasković, bivšoj v.d. generalnog direktora ”Infrastruktura železnice Srbije” a.d., Goranu Vesiću bivšem ministru u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Aniti Dimovski bivšem v.d. pomoćniku ministra u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Podsetimo, prilikom urušavanja nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu stradalo je 15 osoba. Na licu mesta je stradalo njih 14, dok je u bolnici preminula i 15 žrtva, koja je bila u kritičnom stanju.
Dve osobe se nalaze u bolnici i lekari prate njihovo stanje.
Od samom početka vlast je pokušavala da u javnosti predstavi da nadstrešnica nije bila obuhvaćena rekonstrukcijom stanice, koja je samo nekoliko meseci svečano otvorena. Ipak, te navode su demantovale fotografije sa lica mesta, kao i građevinsko veštačanje u koje je Nova.rs imala uvid.
Kako je Nova.rs pisala, u veštačenju Fakulteta tehničkih nauka, departmana za građevinarstvo i geodeziju, navodi se tačno koji su radovi vršeni na nadstrešnici Železničke stanice u Novom Sadu, koja se obrušila 1. novembra ove godine i usmrtila 15 osoba. Reč je o radovima vršenim od 8. februara 2022. do 1. jula 2024. godine, iako je vlast od trenutka urušavanja u medije plasirala informacije da nadstrešnica nije bila obuhvaćena rekonstrukcijom, te da radovi na njoj nisu vršeni od 1964. godine.
“U periodu od 8.2.2022. do 4.3.2022 su se vršeni na predmetnoj nadstrešnici u vidu postavljanja mrežice i lepka sa donje strane, gletovanja, pranja nadstrešnice sa gornje strane, farbanja sa donje strane i montaže limenih okapnica. U periodu od 2.10.2023. do 13.10.2023. vršena je montaža aluminijumske konstrukcije sa zastakljivanjem predmetne nadstrešnice što je bilo predviđeno projektom. U periodu od 19.3.2024. do 1.7.2024. ponovi su vršeni radovi čišćenja, obijanja trošnih slojeva i delova stare nadstrešnice, demontaža mermernih ploča sa čela nadstrešnice, postavljanje HI membrane Sarnafil TS-77 sa gornje strane, skidanje starog sloja lepka i mrežice sa donje strane i nanošenje novog sloja lepka i mrežice sa donje strane, lepljenje mozaik keramike sa donje strane nadstrešnice kao i montaža limova, demontaža mermera, obrada nadstrešnice reparaturnim malterom zbog pravljenja pada za postojeće slivnika, malterisanje čela kao priprema za lepljenje mermera kao i lepljenje istog, izrada sloja hidroizolacije i lima na nadstrešnice, izrada okapnice i navlačenje lepka i mrežice na okapnicu”, piše u veštačenju u koje smo imali uvid.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare