Saobraćajna policija dobila je novo, savremeno "oružje" u borbi protiv nesavesnih vozača, a to je DUAL radar, koji je od aprila do sada već "ulovio" 10.000 vozača koji nisu poštovali ograničenje brzine. A kako radi ovo čudo tehnike?
Između nesavesnih vozača i saobraćajaca večito se vodi igra „mačke i miša“, i mnogi Srbi koji sednu za volan smišljaju inventivne načine kako bi izbegli poštovanje propisa i izigrali zakon, a to ponekad može imati katastrofalne posledice i po njih i po druge. U toj večitoj borbi vozači smišljaju nove načine kako bi prevarili saobraćajce, ali sada se situacija prilično promenila i to u korist saobraćajne policije.
Na drumovima Srbije vozače su do sada vrebali isključivo saobraćajci koji su morali da upere radar u automobil, a potom bi ih malo dalje zaustavljala patrola. Vozači su razvili sistem obaveštavanja, pa su ablendovali jedni drugima i tako upozoravali na policijsku „zasedu“. Takođe, kada bi naišli na takvu kontrolu, smanjili bi brzinu, ali bi odmah potom dali gas iza leđa saobraćajaca. Sa pojavom nove sprave, nove vrste radara, takozvanog DUAL, vozači mogu da zaborave sve ove trikove.
Iz saobraćajne policije pre nekoliko dana su predstavili prve rezultate upotrebe dual radara. Od kraja aprila do pre nekoliko dana, zabeleženo je 10.000 prekršaja prekoračenja brzine.
Zašto je ova sprava „strah i trepet“ za nesavesne vozače, objasnili su iz saobraćajne policije. Pre svega, moguće je istovremeno snimati brzinu vozila u pet traka, a snimaju se i u dolasku i u odlasku, tako da nema više pritiskanja papučice za gas čim se prođe patrola saobraćajne policije.
„Novi radar se naziva Dual radar jer emituje dva radarska snopa – jedan radarski snop koji tačno određuje brzinu kretanja vozila i drugi koji služi kao kontrolni, da iskontroliše tu brzinu i da odredi tačnu lokaciju vozila s obzirom na to da ima mogućnost da istovremeno meri brzinu pet saobraćajnih traka. Zato su bitna ta dva radarska snopa, kako bi se utvrdila tačna brzina i kojom tačno saobraćajnom trakom ide vozilo“, objasnio je pre nekoliko meseci za portal Nova.rs major saobraćajne policije Vladimir Vida.
Tehničke mogućnosti ovog uređaja znatno su bolje od onih koje je saobraćajna policija do sada koristila i koji su mogli meriti isključivo brzinu kretanja jednog vozila.
„Uređaj koji najčešće koristi saobraćajna policija je TLaser III koji meri brzinu kretanja ali isključivo jednog vozila, tako što se radarski snop usmeri ka jednom vozilu i određuje se njegova brzina. Sa druge strane, novi uređaj se postavi pored kolovoza, odrede se parametri same lokacije odnosno saobraćajnice kojom se kreću vozila i on istovremeno dokumentuje prekršaje u pet saobraćajnih traka, nezavisno u kom smeru se kreću vozila“, rekao je on tada.
Sve se radi bez zaustavljanja vozača, koji i ne znaju da su uhvaćeni u prekršaju.
Vozači se naknadno pozivaju vlasnika da se izjasni ko je kritičnom prilikom upravljao vozilom.
Posle sledi kazna koja može biti od 5.000 do čak 150.000 dinara, u zavisnosti gde je saobraćaj učinjen, da li u naseljenom ili nenaseljenom mestu i koliko je prekoračena brzina.
BONUS VIDEO: Olupina BMW-a u kome su poginula četvorica mladića iz Užica