Turski autobus GSP na liniji 48, koji je danas izazvao tešku saobraćajnu nesreću na okretnici na Miljakovcu, kada se zakucao u drvo i priklještio jednu ženu koja je teško povređena, jedan je od 25 novih autobusa firme "Temsa" koji su prošle godine u maju povučeni sa beogradskih ulica zbog serije uzastopnih identičnih nesreća. Da skandal bude veći, kompanija “Ariva” je tri meseca kasnije, nakon vanrednih tehničkih pregleda i zajedničkih ispitivanja i modifikacija sa proizvođačem "Temsa" iz Turske, utvrdila da ovi autobusi ispunjavaju sve bezbednosne uslove, nakon čega su vraćeni u saobraćaj.

U današnjoj nesreći, novog, ispravnog i bezbednog „Temsinog“ autobusa, teško je povređen i vozač koji je, nakon što se zakucao u drvo i pokosio prolaznicu, ostao zaglavljen u kabini.

Žena koju je pokosio ostala je da leži na kolovozu, a ekipe Hitne pomoći su ih oboje prevezle na VMA na reanimaciju.

Ekipa Nova.rs se na licu mesta uverila da je reč o spornim turskim autobusima koji su vrlo brzo postali poznati po „iberturi“, odnosno, po kvaru motora koji počinje naglo i nekontrolisano da ubrzava. Da preciziramo, to je situacija u kojoj umesto goriva počinje da sagoreva motorno ulje, a broj obrtaja motora skoči na maksimalan. Vozač u tom trenutku ne može ni na koji način da obuzda vozilo, već ga samo može zaustaviti prepreka na putu, odnosno sudar sa drvetom, banderom, građevinskim objektom, drugim vozilom…

Da je najverovatnije „ibertura“ i ovog puta odgovorna za nesreću potvrdio je i jedan očevidac, tačnije vozač drugog autobusa koji se tu zatekao.

„Stajao sam na stanici oko 15 do 12 i video trenutak kada je autobus krenuo da pokupi putnike koji su se nalazili na stanici. Samo sam u jednom trenutku video kako vozilo naglo ubrzava, promašuje stanicu i udara u drvo. Potom se odbio i udario ženu“, kazao je on za naš portal.

Mašinopromet je to demantovao tvrdeći da to nisu autobusi iz te serije.

Da stvar bude skandaloznija i tragičnija, serija od 25 ovih autobusa, koje je Grad nabavio 2018, prošle godine je povučena s ulica zbog niza ovakvih nesreća u trenutku dok su još bili pod garancijom.

Nekoliko dana uoči ove odluke, „Temsin“ autobus koji je saobrćao na liniji 77, zakucao se u drugi autobus koji se kretao ispred njega. Nekoliko dana pre toga autobus na liniji 20 je nekontrolisano ubrzao u zakucao se u kuću na Zvezdari u blizini Cvetkove pijace. Takođe, u isto vreme je zabeležena i nesreća kada se ovaj autobus na liniji 47 zakucao u banderu na kružnom toku Slavija.

U svim nesrećama teže su povređeni mahom vozači, koji su svi do jednog tvrdili da je „ibertura“ kriva za nesreću, odnosno da su vozila iznada ubrzala i da nikako nisu mogli da ih zaustave.

Takođe, jedna od najvećih nesreća izazvana „iberturom“ dogodila se 2011. kada je autobus na liniji 77 uleteo u park u blizini okretnice na Zvezdari  i ubio dvoje studenata.

Foto: Nemanja Jovanović/Nova.rs

Nesreće „Temsinih“ autobusa izazvale su oštre polemike prošle godine, nakon što su mnogi predstavnici opozicije dovodili u pitanje i ispravnost i zakonitost tendera na osnovu kog su i nabavljeni.

Tako je šef odborničke grupe SZS Nikola Jovanović ušao u verbalni sukob sa Goranom Vesićem, tvrdeći da će podneti krivičnu prijavu protiv njega i gradskog sekretara za saobraćaj, ukoliko se utvrdi da autobusi koji su nabavljeni iz Turske imaju fabrički kvar.

Vesić ga je optužio da laže i širi paniku, a potom je, u svom prepoznatljivom stilu, priču preusmerio na Dragana Đilasa i Vuka Jremića, kao i njihovu ljubomoru što predsednik Vučić ima dobre odnose sa turskim predsednikom Erdoanom.

Vesić je tada izneo i jednu nespornu činjenicu, a to je da Beograd nikada nije nabavio toliko novih autobusa, upravo zahvaljujući diplomatskim odnosima Turske i Srbije.

Istina je međutim, i to da se u Beogradu nikada nije događalo ovoliko identičnih nesreća, ali i to da danas, svi njegovi građani, nažalost, znaju šta je to „ibertura“.

 

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare