Vožnju u Srbiji regulišu zakoni, propisi, ali i urbane legende o tome šta se sme a šta ne sme, a često i oni koji za sebe misle da su najiskusnijji i da najviše znaju, umeju da nasednu na glasine i prihvate ih zdravo za gotovo. Jedna od njih je i vožnja u papučama, a portal Nova.rs otkriva kako zakon gleda na nju.
Jedna od najvećih zabluda je vožnja u papučama ili cipelama sa štiklom. Mnogi vozači, kako žene tako i muškarci, misle da je to prekršaj i da zbog toga mogu biti kažnjeni, ali takvog propisa u Zakonu o bezbednosti javnog saobraćaja (ZOBS), jednostavno nema. Makar ne, kada su u pitanju obični građani, dok za profesionalne vozače ipak važe drugačija, stroža pravila.
Raširenost mita o zabrani vožnje u japankama, papučama ili u obući sa visokim štiklama, možda i nije loša stvar, jer kod takve vrste odeće postoji veća mogućnost da noga sklizne, ali je i to, u krajnjem slučaju, stvar navike i, recimo, žene koje stalno nose cipele sa štiklom će potpuno normalno voziti automobil sa tom vrstom obuće.
Saobraćajna policija nije modna policija i ne može nikoga kazniti ukoliko ga zaustavi i ustanovi da na nogama ima neku drugu vrstu obuće ili je čak bos. Ipak, postoji jedna caka. Ukoliko osoba koja vozi automobil učestvuje u saobraćajnoj nezgodi, ili izazove sudar, može odgovarati kao vinovnik, ukoliko obuća zapne ili sklizne sa papučice za gas, kvačila ili kočnice.
Ipak, iako nije zabranjeno voziti u sandalama ili japankama, treba imati u vidu da se dešavalo ljudima da im se takva vrsta obuće „podvuče“ pod neku od papučica tokom vožnje i prema istraživanjima sprovedenim u Engleskoj, jedan od deset vozača koji je upravljao automobilom u japankama, doživeo je takvu neprijatnost.
Druga stvar koja može biti opasna, pogotovo tokom letnjih meseci je, da ljudi često sednu za volan u sandalama ili papučama u kojima su bili na plaži, koje mogu biti prljave od zemlje ili, još češće peska, što onda otežaa pritiskanje papučica za gas, kvačila i kočnice, pa je zato preporuka da se stopala i obuća pre ulaska u vozilo, makar očiste od peska.
Za profesionalne vozače važe druga pravila i oni ne smeju da nose sandale i sličnu vrstu obuće. Ukoliko ih saobraćajna policija zatekne, biće kažnjeni i to čak 50.000 dinara.
Među srpskim vozačima je ipak, jedno vreme, bila najraširenija potpuno neosnovana urbana legenda, pa su tako mnogi retrovizori bili „ukrašeni“ krstićima, ikonama i kompakt diskovima. Naime, mnogi su bili sigurni u „proverenu informaciju“ da kompakt disk „odbija“ snop radara saobraćajne policije i da je njihovo vozilo postalo „stelt“ – nevidljivo za saobraćajce. Ipak, to im nije pomoglo.
BONUS VIDEO: Saobraćajna nezgoda u Vojvođanskoj ulici u Beogradu
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare