Kompanija Mašinopromet, ovlašćeni distributer i serviser autobusa marke "Temsa", reagovala je na tekst koji je juče objavljen na našem portalu, a u kom je navedeno da je autobus koji je izazvao nesreću na Miljakovcu upravo te marke. Oni tvrde da vozilo koje se juče zakucalo u drvo, a potom priklještilo ženu koja je stajala u blizini nije njihovo, odnosno da nije iz te serije turskih autobusa koji je prošle godine povučena sa ulica radi tehničkih pregleda zbog više uzastopnih incidenata. Redakcija Nova.rs podseća da je u jučarešnjem tekstu prenela izjave drugih vozača koji su se zatekli na mestu nesreće, a koji su tvrdili da su upravo radi o turskom autobusu iz te serije. Ovu informaciju redakcija je tokom celog dana pokušavala da proveri sa GSP, ali se niko od zaposlenih koji su zaduženi da govore za medije i odgovaraju na pitanja javnosti, nije javljao na telefon, niti je upućeno bilo kakvo saopštenje o detaljima nesreće.
Mašinopromet su takođe osvrnuli na navode o prethodnim incidentima u kojima su učestvovali neki od njihovih autobusa.
„Jučerašnji udes ne možemo da komentarišemo, jer u tom udesu nije učestvovalo naše vozilo, niti sa istim imamo ikakve veze, osim neistinitog pominjanja u tekstu pomenutog medija. Želimo da ponovimo i naglasimo da u udesima iz prethodnih godina, kada je neki od naših autobusa učestvovao, nadležni organi, a i mi interno na nivou svetski renomiranog proizvođača autobusa, smo vršili detaljna istraživanja i svaki put je dokazano da razlog udesa nije bio tehničke prirode i da autobusi marke „Temsa“ s najnaprednijim tehnološkim karakteristikama ne podležu nezgodama usred iberture, te je shodno tome neophodno ispitati druge faktore. Neke od karakteristika pomenutih autobusa su ekološki euro 6 motor zapremine 6.7l, proizvođač Cummins sa ZF-Ecolife menjačemi najviši stepen kvaliteta i udobnosti“, izjavio je Petar Filipović, direktor kompanije Mašinopromet.
U daljem tekstu, Mašinošpromet navodi da je nekontrolisano povećanje broja obrtaja motora (tzv. Ibertura ili turaža), koje nije po nalogu vozača ili elektronske komandne jedinice, nije moguće kod ovih, novih motora. Povećanje broja obrtaja reguliše isključivo vozač preko elektronske pedale gasa. Ovakvi otkazi se ne pojavljuju kod novih motora, već kod starijih modela i onih koji su dugo u eksploataciji ili pregrajani, i tada su ovakvi otkazi lako uočljivi.
„Dijagnostika savremenih autobusa je izuzetno precizna: uz pomoć kompjuterskog očitavanja može se u svakom trenutku utvrditi broj obrtaja kojim je motor radio i izveštaj kočionog sistema. Takođe, zahvaljujući kamerama i tahografu može da se proveri aktivnost vozača tokom vožnje i brzina kojom se autobus kretao. Bukvalno se sve kontroliše i zbog toga je važno da su vozači obučeni za upravljanje savremenim tipovima autobusa“, navodi se u saopštenju.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare