Foto: Baloncici / Shutterstock

Do zadržavanja teretnih vozila na izlazu iz zemlje najčešće dolazi zbog toga što granica funkcioniše kao sistem spojenih sudova, pa se svako dešavanje na jednoj strani, odmah odražava na drugu, navodi Uprava Carine u odgovoru na pitanja za N1 u vezi sa kilometarskim kolonama kamiona koje se stvaraju na graničnim prelazima ka zemljama Evropske unije.

Objašnjavaju da je zadržavanje uslovljeno usporenim radom pograničnih organa susednih zemalja koje su deo EU:

„Navodi predstavnika pojedinih sindikata da je uzrok stvaranja kolona korupcija, deluju neutemeljeno i nelogično jer je pretpostavka da se plaćanjem mita nešto dobija, pa se postavlja pitanje šta dobija vozač na izlazu iz zemlje, kada će se posle samo par stotina metara, ponovo naći u koloni formiranoj u međuzoni“, reaguju iz Uprave carine na tvrdnje predstavnika vozača, koji su za N1 ranije rekli da smatraju da se gužve stvaraju zbog toga što su carinski službenici korumpirani, prenosi N1.

Iz Uprave carine to demantuju i dodaju da jedino kamioni koji su prethodno najavljeni, jer prevoze lakokvarljivu robu, imaju pravo prvenstva prolaza i to na osnovu važeće procedure. Napominju, da njihovo odeljenje za unutrašnju kontrolu sprovodi redovne i vanredne kontrole rada službenika, ali postupke ne može da pokrene na osnovu paušalnih izjava, već isključivo na osnovu konkretnih dokaza.

Iz Uprave dodaju, da na izlaznim terminalima graničnih prelaza u Srbiji prosečno vreme zadržavanja kamiona varira i zavisi od toga kojim tempom rade granične službe susednih zemalja, kao i od broja kamiona koji se iz godine u godinu povećava. Međuzone koje su uglavnom pune, još jedna su potvrda da razlozi zastoja nemaju veze sa radom graničnih službi Republike Srbije – navodi se u odgovoru za N1.

Vreme neophodno za sprovođenje carinskih procedura se na svim graničnim prelazima kreće u intervalu od nekoliko minuta, pa do nekoliko časova ukoliko nastupe neke okolnosti na koje ne mogu da utiču, kao što je zabrana tranzitiranja u vreme praznika koju granični organi susedne administracije sprovode u skladu sa propisima svoje zemlje – stoji u objašnjenju Uprave carine za N1.

Napominju i da između Republike Srbije i Republike Mađarske postoji Protokol kojim je definisan broj kamiona koji mogu da pređu granicu za 24 časa i da se ovaj broj često, ako ne i svakodnevno premašuje.

Ističu, da carinski službenici i u ovakvim situacijama rade 24 časa maksimalnim kapacitetom i ne doprinose zadržavanjima, jer procedura, kada do nje dođe, traje svega par minuta.

Najavljuju da ove godine očekuju završetak radova na proširenju prelaza Horgoš i dodaju da će time doći do povećanja ulaznih i izlaznih kapaciteta kamionskog terminala na tom prelazu, što će uz adekvatnu saradnju pograničnih organa susedne Mađarske, doprineti ubrzanju teretnog saobraćaja.

BONUS VIDEO:

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare