Foto: Nova.rs

Nakon rušenja mosta preko Zapadne Morave u Mrčajevcima, i obećanja da će se meštanima obezbediti prelaz pontonskim mostom, pre desetak dana radnici na Moravskom koridoru su napravili privremeni prelaz tako što su "zacevili" Zapadnu Moravu. Kao što su pojedini stručnjaci i najavili, takvo rešenje nije trajno ni bezbedno jer će ga veći vodostaj odneti, a moglo bi da dovede i do izlivanja reke iz korita i plavljenja okolnih njiva.

Nešto veći nivo vode nakon poslednjih padavina, pre dva dana već je odneo deo privremenog prelaza, pa je morao biti zatvoren dok se ne sanira. Postavlja se pitanje šta se dogodilo sa obećanjem vlasti da će se postaviti pontonski most koji će biti prelazno rešenje dok se ne sagradi most koji se polovinom juna urušio.

„Sa sigurnošću možemo da tvrdimo da pontonski most nije postavljen zbog potreba meštana koji sada moraju da putuju po trtidesetak kilometara duže u jednom pravcu, već zbog toga jer preko njega ne bi mogli da prelaze kamioni koji rade na Moravskom koridoru. Ispostavilo se da je u ovom slučaju najbitniji investitor“, kaže Violeta Marković iz Gradskog odbora Narodne stranke u Čačku.

Marković objašnjava da pojedini meštani idu preko ovog prelaza, ali mišljenja je da u onom trenutku kada izvođačima radova ne bude bio potreban, prelaz će premestiti na neku drugu lokaciju, a meštani će ostati bez bilo kakve mogućnosti prelaska Morave.

„Član Gradskog veća je na društvenim mrežama objavio da sada postoji pravac koji može da poveže pravac Mrčajevci – Slatina, i fotografisao upravo ovaj prelaz. I napisao da može da se prelazi preko ovog prelaza. Time je dao zeleno svetlo meštanima da to mogu da koriste. Važnije je da investitor ne ide duže od meštana koji moraju da kruže“, objašnjava Marković.

Foto: Nova.rs

Ona kaže da meštani imaju njive sa obe strane reke, i da su sada najveći poljoprivredni radovi, i da im je preko potreban ovaj prelaz. Marković napominje da će sigurno koristiti.

Inače, prvobitna ideja nalaženja rešenja bila je da se postavi mostovska konstrukcija „Bejli“ koja podrazumeva sklapanje mosta iz elemenata čelične konstrukcije. Zbog širine rečnog korita, ovo rešenje nije bilo tehnički sprovodivo.

Druga opcija je bila postavljanje pontonskog mosta. Za njegovu montažu, kako su istakli, potreban je stalan nivo vode u koritu reke, što je teško obezbediti, jer bi to usporavalo radove na izgradnji novog mosta.

Foto: Nova.rs

Treća opcija je bila izgradnja ovog privremenog prelaza uzvodno od oštećenog mosta, u saradnji sa preduzećem „Koridori Srbije“ i kompanijom „Behtel Enka“, koja izvodi radove na izgradnji Moravskog koridora.

Ali, s obzirom da preko njega saobraća veliki broj kamiona, ispostavilo se da se najviše razmišljalo o radovima na auto putu.

Podsetimo, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je prilikom obilaska porušenog mosta da se od ranije znalo da je bio u lošem stanju i da će biti potrebno do godinu i po dana da se izgradi potpuno novi.

Foto: Nova.rs

***

BONUS VIDEO – Meštani Mrčajevaca o rušenju mosta

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar